printlogo


کد خبر: 260371تاریخ: 1401/9/1 00:00
نگاهی به شرایط بلژیک در آستانه اولین بازی
کابوس مارتینز تعبیر شد

امیررضا همایون
خبرنگار
بدون شک تیم ملی فوتبال بلژیک یکی از تیم‌های قدرتمند حاضر در جام جهانی 2022 است. آنها که در دوره گذشته با روبرتو مارتینز اسپانیایی موفق به کسب مقام سوم مسابقات شدند، با هدف قهرمانی و بهبود عملکردشان نسبت به جام جهانی روسیه به قطر سفر کردند. بی‌هیچ تردیدی روملو لوکاکو یکی از ستاره‌های درخشان تیم 2018 بلژیک بود، ستاره‌ای که شرایطش در این جام با دوره قبل خیلی تفاوت دارد؛ تفاوتی از زمین تا آسمان. این مهاجم که با آمدن دون آنتونیو به اینتر در تابستان سال 2019 از منچستریونایتد به این تیم پیوست در انتهای فصل افعی‌ها با درخشش او موفق شد پس از سال‌ها به مقام قهرمانی لیگ داخلی فوتبال ایتالیا برسد اما در اقدامی عجیب و تأمل‌برانگیز لوکاکو پس از رفتن کونته از این تیم به چلسی رفت، انتقالی که باعث افت فاحش این ستاره بلژیکی و در نهایت بازگشت دوباره به فوتبال ایتالیا شد.
 این بازیکن از ابتدای فصل جاری فوتبال با هدف افزایش آمادگی برای حضور در بیست و دومین دوره جام‌جهانی به تیم تحت هدایت سیمونه اینزاگی پیوست اما آش آنقدر شور بود که حتی این انتقال هم کمکی به لوکاکو برای افزایش آمادگی‌اش نکرد. شاید یکی از دلایل رخ دادن این اتفاق مصدومیت‌های پیاپی این فوق ستاره فوتبال جهان بود. او در این فصل بیشتر از اینکه بازی کرده باشد به علت مصدومیت روی سکو بود، موضوعی که هر چه به آغاز بازی‌های جام جهانی نزدیک‌تر می‌شدیم باعث افزایش نگرانی روبرتو مارتینز و تیم فنی شیاطین سرخ مبنی بر غیبت لوکاکو در جام‌جهانی پیش رو می‌شد، اگرچه این مهاجم به جام‌جهانی رسید و هم‌اکنون همراه با این تیم در دوحه قطر حضور دارد اما روز یکشنبه هفته جاری و تنها چند روز پیش از آغاز رسمی مسابقات برای مارتینز و شاگردانش، نشریه بی‌ساکر درباره ادامه یافتن مصدومیت لوکاکو نوشت: این بازیکن مهاجم تیم ملی بلژیک از زمان ورود این تیم به قطر روز جمعه در جلسات تمرینی رسمی اول شیاطین سرخ شرکت نکرده و در حال درمان مصدومیتش از ناحیه همسترینگ است اگرچه همه رسانه‌ها تنها از قطعی بودن عدم حضور او در دو بازی اول بلژیک مقابل کانادا و مراکش سخن می‌گویند اما باتوجه به نوع مصدمیت این بازیکن و تجربه‌های قبلی نشان می‌دهد احتمال منتفی شدن حضور لوکاکو در رقابت‌ها وجود دارد، اتفاقی که اگر رخ دهد لوکاکو پس از کریم بنزما تبدیل به دومین بازیکنی می‌شود که در آستانه رقابت تیمش در مهم‌ترین تورنمنت سال 2022 آن را ازدست می‌دهد، نکته‌ای که باز هم اگر رخ بدهد فصل کابوس‌وار این بازیکن را تکمیل می‌کند.

ستاره‌های درخشان

بی‌هیچ تردیدی می‌توان گفت که در صورت ادامه یافتن مصدومیت لوکاکو، روبرتو مارتینز بدون هیچ دغدغه و استرسی کار خودش را دنبال می‌کند زیرا تیم ملی بلژیک یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های حاضر در قطر است، ستاره‌هایی که توانایی جبران عدم حضور مرد اول خط حمله شیاطین سرخ اروپا را دارند، ستاره‌هایی مانند کوین دیبروینه، نیموتی کاستاینه و سایرین.  البته در اختیار داشتن این ستاره‌ها برای مارتینز به مانند شمشیر دو لبه می‌ماند چراکه هواداران فوتبال در این کشور با حضور این ستاره‌ها توقع قهرمانی از تیم ملی کشورشان را دارند، موضوعی که باید دید در حضور تیم‌هایی مانند آرژانتین، برزیل، آلمان و سایر تیم‌های مدعی کسب جام طلایی مسابقات رخ می‌دهد یا اینکه اتفاقات دیگری برای مارتینز و شاگردانش رخ می‌دهد.

هشدار مصر

تیم ملی فوتبال بلژیک در آخرین بازی تدارکاتی خودش پیش از آغاز مسابقات عصر جمعه هفته گذشته به مصاف یاران محمد صلاح رفت، مسابقه‌ای که با شکست 2 بر 1 بلژیک مقابل نایب قهرمان سال 2019 قاره سیاه همراه بود اگرچه مارتینز در این رقابت سیستم‌های مختلفی را مورد آزمایش قرار داد اما با وجود این شکست مقابل مصر یک هشدار بود؛ هشداری جدی مبنی بر اینکه احتمال رخ دادن اتفاقات بد برای این تیم در جام حهانی پیش‌رو وجود دارد.
به هر حال تیم بلژیک باید روز چهارشنبه هفته جاری در اولین بازی خودش به مصاف تیم ملی کانادا برود مصافی که نتیجه آن با توجه به حضور مراکش در این گروه روی سرنوشت شاگردان مارتینز در ادامه مسابقات تأثیر زیادی خواهد داشت.

 


Page Generated in 0.0053 sec