printlogo


کد خبر: 260370تاریخ: 1401/9/1 00:00
خرده گزارش


دیدار با خانواده فقط به شرط صعود!
چهار سال پیش، فدراسیون فوتبال فرانسه موافقت کرده بود تا هزینه هر سفر برای تماشای سومین بازی مرحله گروهی، مقابل دانمارک را تا پایان مسابقات بپردازد. اما به گزارش اکوییپ این فدراسیون از سال ۲۰۱۸ سیاست خود را تغییر داد، به همین دلیل اعضای خانواده بازیکنانی که در تیم فرانسه برای جام جهانی حضور دارند، در صورتی که بخواهند تماشاگر بازی‌ها در قطر باشند، باید با هزینه شخصی سفر کنند.
فدراسیون، دلیل این تغییر سیاست را همه‌گیری ویروس کرونا عنوان کرد و گفت که  دیگر نمی‌تواند سفرها را سازماندهی کند و این موضوع باعث عدم رضایت بازیکنان شد.
در واقع امسال استدلال رسمی آنها این است که فدراسیون باید هزینه‌ها را کاهش دهد و دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه اجازه ملاقات رسمی به همسران بازیکنان را فقط به شرط اینکه این تیم به دور حذفی راه پیدا کند، داده است.  دو نفر در دوحه برای کمک به خانواده‌ها در زمینه تدارکات، ویزا، رفت و آمد به ورزشگاه بازی‌ها حضور دارند، اما پرواز خصوصی که آنها را به خلیج‌فارس می برد هزینه بردار است. این تیم همچنین در حال مذاکره با فدراسیون است تا به نزدیکان کادرفنی کمک کند
تا به قطر بیایند.


اولین واکنش مانه به از دست دادن جام جهانی
سادیو مانه ستاره تیم بایرن مونیخ برای اولین بار پس از قطعی شدن غیبتش در جام جهانی به خاطر مصدومیت، اظهارنظر کرد. مانه به دلیل کامل نشدن پروسه ریکاوری‌ مصدومیت اخیرش در هفته ماقبل آخر بوندس‌لیگا پیش از تعطیلی فوتبال باشگاهی، جام جهانی را از دست داده است و اگرچه به قطر رفته اما تنها به عنوان یک تماشاگر برای حمایت از هم‌تیمی‌هایش ایفای نقش خواهد کرد. او که در جریان برد 6 بر یک بایرن مونیخ مقابل وردربرمن در ابتدای ماه نوامبر آسیب دید، در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام نوشت: «بسیاری از شما بعد از مصدومیتم برای من پیام‌های حمایت‌آمیز فرستادید. خدا را شکر، عمل جراحی که هفته گذشته روی پایم انجام شد، موفقیت‌آمیز بود. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا از همه شما بابت حمایتی که کردید تشکر کنم. دوشنبه این هفته کشورمان در جام جهانی رقابت‌ خواهد کرد. من مطمئنم که شیرها خودی نشان خواهند داد و به تمام بازی‌ها به چشم یک فینال واقعی نگاه خواهند کرد. من همچنین اطمینان دارم که تمام سنگالی‌ها هم جلوی یک نمایشگر کوچک خواهند نشست تا بازی‌های تیم ملی را تماشا کنند و تیم ملی دلیرمان را تشویق کنند.»
سادیو مانه افزود:«مانند تمام هواداران، من هم مطمئنم که تمام هم‌تیمی‌هایم مانند چند روح در یک بدن خواهند جنگید، همانطور که همیشه در قبال قراردادهای‌شان شرافتمندانه بازی کرده‌اند. زنده‌باد سنگال. به پیش!»
سنگالی‌ها خیلی به رسیدن مانه به جام جهانی امیدوار بودند، مانه‌ای که در 93 بازی‌اش برای سنگال 34 گل زده است و دو بار برنده جایزه بازیکن برتر قاره آفریقا شده است. به همین دلیل نرسیدن او به این رویداد ضربه سنگینی به رؤیاهای قهرمان دوره اخیر جام ملت‌های آفریقا زد.


Page Generated in 0.0059 sec