printlogo


کد خبر: 260368تاریخ: 1401/9/1 00:00
نکاتی از دیدار افتتاحیه جام‌جهانی 2022 قطر
سال‌ها انتظار برای یک شب تلخ!


12 سال پیش سپ بلاتر رسماً اعلام کرد که قطر میزبان جام‌جهانی 2022 شده و سال‌ها مردم این کشور کوچک در حاشیه خلیج‌فارس برای این میزبانی صبر کردند.  با راه نیافتن به جام‌های جهانی 2014 و 2018، دیدار افتتاحیه جام‌جهانی 2022 تبدیل شد به نخستین بازی تاریخ قطر در جام‌جهانی و این بازی در ورزشگاه البیت شهر الخور به تلخ‌ترین شکل ممکن پایان یافت؛ دیداری با 3 گل از انر والنسیا ستاره باتجربه و 33 ساله اکوادور که البته یکی از آنها را VAR رد کرد و در نهایت روی تابلوی نتایج باخت 2-صفر قطر به ثبت رسید.  دیدار افتتاحیه جام‌جهانی 2022 قطر نکات جالبی به همراه داشت که در ادامه مرور خواهیم کرد.

داستان همیشگی VAR

اشتباه عجیب سعد الشیب سنگربان باتجربه قطر در دقایق ابتدایی بازی و تیزهوشی مهاجمان اکوادور در دقیقه 3 این تیم را به گل رساند، اما بهت هواداران قطری و شادی هواداران اکوادوری خیلی زود فروکش کرد، چراکه دانیله اورساتو داور ایتالیایی به دلیلی که مشخص نشد این گل را رد کرد.
البته بعد از آن اعلام شد که کاسه زانوی انر والنسیا در آفساید بوده! پس از مردود شدن این گل در شبکه‌های اجتماعی علیه داوری در قطر هجمه‌هایی منتشر شد و برخی از کاربران در توئیتر این تصمیم را در راستای پیروز کردن قطر دانستند.
با این حال طولی نکشید که اکوادور به پنالتی و گل برتری رسید تا تصمیم سؤال‌برانگیز داور ایتالیایی هم زیر سایه این گل فراموش شود.

ستاره افتتاحیه
بازیکنی که تصور نمی‌کردیم

عذاب والنسیا بعد از زدن گل نخست جام‌جهانی 2022 که مردود شد، خیلی زود تبدیل شد به شادی.
والنسیا که 2 گل آخر اکوادور در تاریخ جام‌جهانی را زده بود، 2 گل نخست این تورنمنت را هم برای ال‌تری به ثمر رساند. این ستاره پیشین وستهم و اورتون و فعلی فنرباغچه اگر کمی خوش‌شانس‌تر بود می‌توانست هت‌تریک تاریخی در بازی افتتاحیه به ثبت برساند.
با این حال او 2 گل به قطر زد که دومی به زیبایی ثبت شد.
بعد از 2 گل نیمار در افتتاحیه جام‌جهانی 2014 بین برزیل و کرواسی و 2 گل دنیس چریشف در افتتاحیه جام‌جهانی 2018 بین روسیه و عربستان، برای سومین دوره متوالی دیدار افتتاحیه با دبل یک بازیکن همراه شد.

رنج قطری‌ها

اکوادور کاری تاریخی انجام داد. شکست قطر باعث شد این تیم خاورمیانه‌ای اولین تیمی باشد که به‌عنوان میزبان جام‌جهانی در بازی افتتاحیه شکست می‌خورد. در تاریخ 92 ساله جام‌جهانی این اتفاق بی‌سابقه بود. بعد از دریافت 2 گل در نیمه نخست هواداران قطری ورزشگاه را ترک کردند تا بسیاری از رسانه‌ها از میزبان شدن این تیم و تحمل پایین هواداران‌شان انتقاد کنند. روزنامه «مارکا» سکوهای خالی ورزشگاه را روی جلد برد و نوشت: «این نگران‌کننده است». به نظر می‌آید قطر بعد از آفریقای‌جنوبی تبدیل به دومین تیمی شود که میزبان است و فقط در مرحله گروهی مسابقات حاضر می‌شود. دیدارهای بعدی قطر مقابل سنگال و هلند از اولی هم دشوارتر خواهد بود و آنها حتی در بازی افتتاحیه مقابل اکوادور در حسرت گلزنی هم ماندند. عنابی‌ها به سختی به دروازه حریف نزدیک می‌شدند و فلیکس سانچس هم اعتراف کرد که تیمش شایسته امتیاز گرفتن هم نبوده.  از قطر که عنوان قهرمان جام ملت‌های آسیا 2019 را یدک می‌کشد و در فوتبال هم با توجه به کار آکادمیک پیشرفت داشته، انتظار بیشتری داشتیم. با این حال شاید میزبان شدن برای قطر خیلی بیشتر از نتیجه گرفتن تیم ملی کشورشان اهمیت داشت که حدود 220 میلیارد دلار برای آن هزینه کرده‌اند.
 




 


Page Generated in 0.0047 sec