printlogo


کد خبر: 260367تاریخ: 1401/9/1 00:00
 رکورد نامطلوب استرالیا در مرحله گروهی
لشکر مصدومان دشان

تیم پر از مصدوم فرانسه دفاع از عنوان قهرمانی جهان را با بازی مقابل استرالیا در آخرین بازی امشب آغاز می‌کند. آبی‌ها چهار سال قبل تا پایان درخشیدند اما ساکروز به‌دنبال پایان دادن به سه خروج پیاپی از مرحله گروهی است.
فرانسه بعد از پیروزی مقابل کرواسی در شب بارانی مسکو، یک جام دیگر به دست آورده و آن لیگ ملت‌های اروپا بود اما بعد از آن نکات منفی تیم دیدیه دشان بر نکات مثبت سنگینی می‌کرده. آنها در یک‌هشتم‌نهایی یورو 2020 حذف شدند و با عملکرد ضعیفی که در فصل 2023-2022 لیگ ملت‌ها داشتند، نه تنها از تکرار عنوان خود باز ماندند بلکه به لیگ B سقوط کردند. حواشی و مصدومیت‌های بی‌شمار هم روی این تیم فرانسه اثر گذاشته که پیش از این رکورد نامطلوبی به نامش ثبت شده است؛ آنها در سال 2002 بدترین مدافع عنوان قهرمانی جهان شدند که بدون حتی یک پیروزی از دور مسابقات حذف شدند.
اگرچه فرانسه به خاطر نامش همچنان قابل احترام است اما تاریخ با این تیم که در شش بازی آخرش تنها یک پیروزی 2 بر صفر مقابل اتریش داشته، همراه نیست تا بتواند سومین تیم بعد از ایتالیا و برزیل شود که دو جام قهرمانی پیاپی جهان به دست می‌آورد. در واقع، سه مدافع عنوان قهرمانی قبل از فرانسه-آلمان، اسپانیا و ایتالیا- در مرحله گروهی جام بعدی حذف شده‌اند و بعد از برزیل 2006 هیچ مدافع عنوان قهرمانی بازی اول خود را با پیروزی به پایان نرسانده است.
 هنر بیرون کشیدن دروازه‌بان و فرستادن یک متخصص پنالتی‌گیر را به راحتی نمی‌شود اجرا کرد اما مربی استرالیا، گراهام آرنولد در بازی پلی‌آف مقابل پرو این کار را بخوبی انجام داد و  با درخشش آندرو ردماین استرالیا را راهی جام جهانی کرد. تلاش‌های ردماین استرالیا را برای چهارمین بار پیاپی به بزرگترین عرصه فوتبال جهان آورد اما ساکروز در هر سه دوره از مرحله گروهی حذف شده‌اند و تنها یک برد در 9 بازی‌شان در این تورنمنت به دست آورده‌اند که پیروزی 2 بر یک مقابل صربستان در سال 2010 بود.
صعود به یک‌هشتم‌نهایی جام جهانی 2006 همچنان بهترین عملکرد استرالیا در جام جهانی محسوب می‌شود و اگرچه این تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی در آسیا چندان ندرخشید، اما مردان آرنولد با پنج پیروزی متوالی به جام جهانی آمده‌اند. این تیم در شهریور دو برد مقابل نیوزیلند به دست آورد که سابقاً حریف همیشگی‌شان در اقیانوسیه بود اما بعد از گل فوق‌العاده تیم کیهیل به هلند در جام جهانی 2014، استرالیا در جام جهانی در جریان بازی به گل نرسیده است.
فرانسه و استرالیا رقبای آشنایی هستند و چهار سال پیش هم در مرحله گروهی با هم روبه‌رو شده‌اند که فرانسه به لطف پنالتی آنتوان گریزمان و گل به خودی عزیز بهیچ 2 بر یک برنده شد. استرالیا تنها یک بار در پنج بازی با فرانسه پیروز شده که در سال 2001 در جام کنفدراسیون‌ها بود.
 
اخبار تیمی
مصدومیت بعد از مصدومیت فرانسه را به هم ریخته قبل از اینکه لگدی به توپ بزنند. شنبه شب خبر مهم رسانه‌ها کناره‌گیری اجباری کریم بنزما به‌دلیل مصدومیت ران بود در حالی که ستاره رئال مادرید به تازگی به تمرین کامل در کنار رافائل واران برگشته بود. دشان تا دیروز فرصت داشت بازیکنی را جانشین برنده توپ طلا کند اما او قبل از این پرسنل کیمپمبه و کریستوفر انکونکو را از دست داده و اکسل دیساسی و راندال کولو را جانشین آنها کرده بود.
انتظار می‌رود الیویه ژیرو، گریزمان، کیلیان امباپه و عثمان دمبله مربع هجومی فرانسه را در غیاب بنزما تشکیل دهند و در حالی که احتمالاً برای بازی اول روی واران ریسک نمی‌شود، ابراهیما کوناته و دایو اوپامکانو قلب دفاع را تشکیل می‌دهند.
فرانسه تنها کشوری نیست که طلسم مصدومیت آزارش می‌دهد چون مارتین بویل، مهاجم هیبرنیان درگیر مشکل زانو است و در آستانه بازی امشب نتوانسته با بقیه تیم تمرین کند. بویل، تورنمنت را به طور کامل از دست نداده اما مارکو تیلیو می‌تواند جانشین احتمالی باشد. بقیه تیم آرنولد آماده هستند و می‌توانند بازی کنند، آیدین هروستیچ هم این اواخر به طور عادی تمرین کرده است. هری سوتار مدافع استوک سیتی تأیید کرده می‌تواند در اولین بازی تیمش را همراهی کند با وجود آنکه بعد از جراحی رباط صلیبی خیلی فرصت بازی پیدا نکرده اما شاید بیلی رایت به او ترجیح داده شود.
 
ترکیب احتمالی
فرانسه: لوریس؛ پاوار، اوپامکانو، کوناته، لوکاس هرناندس؛ شوامنی، ربیو؛ دمبله، گریزمان، امباپه؛ ژیرو
 
استرالیا: رایان؛ اتکینسون، رایت، رولز، بهیچ؛ هروستیچ، موی، ایروین؛ لکی، دوک، گودوین


Page Generated in 0.0065 sec