printlogo


کد خبر: 260361تاریخ: 1401/9/1 00:00
آرزوی عربستان چهارم نشدن در گروه است
آواز آخر مسی

آخرین تلاش آرژانتین برای رسیدن به سومین قهرمانی جهان از ظهر امروز و دیدار با عربستان سعودی آغاز می‌شود. آلبی سلسته 36 سال پیش دومین قهرمانی خود را جشن گرفته و به‌دنبال پایان دادن به ناکامی‌های متوالی است در حالی که عربستان اگر در گروه سخت خود چهارم نشود، موفقیت بزرگی به دست آورده.
لیونل مسی در قطر با جام جهانی وداع می‌کند و همه چیز آماده است برای اینکه برنده هفت توپ طلا تیم کشورش را به قله فوتبال برساند، شاید امسال سال آرژانتین باشد.
تیم لیونل اسکالونی در حالی به قطر آمده که جام قهرمانی کوپا امریکا را سال گذشته به دست آورده و هدف بعدی و بزرگترش فتح جهان است. نگاه همه هواداران آرژانتین هم به مسی است که در آخرین قهرمانی کشورش حتی به دنیا نیامده بود. آرژانتین شرایط خوبی دارد، این تیم بعد از باخت 2 بر صفر مقابل برزیل در فینال کوپا امریکای 2019 روند شکست‌ناپذیری خود را آغاز کرده و تا به حال 36 بازی را نباخته یعنی بدون اینکه مسابقه‌ای را واگذار کند، از مرحله مقدماتی جام جهانی عبور کرده و پنج بازی آخرش در رقابت‌های مختلف را برده است. این پنج پیروزی با پنج کلین‌شیت و 16 گل زده به دست آمده-در هر بازی حداقل سه گل زده‌اند- آنها در آخرین بازی خود چهارشنبه گذشته با 5 گل امارات را در هم کوبیدند.
روسیه برای آرژانتین خوش یمن نبود و این تیم در تمام جام جهانی 2018 تنها یک برد به دست آورد و در یک‌هشتم‌نهایی مغلوب فرانسه شد در حالی که در دوره قبل در برزیل تا فینال پیش رفته و با یک گل مغلوب آلمان شده بود. حالا باید جام جهانی قطر را خوب شروع کنند.
عربستان بازی افتتاحیه جام جهانی قبلی را مقابل روسیه برگزار کرد اما نتیجه خوبی نگرفتند و آن پنج گل بی‌پاسخ در ذهن هواداران تیم مانده؛ حالا شاید سرنوشت مشابهی در انتظارشان است.
حذف عربستان از مرحله گروهی دوره قبل چندان شگفت‌انگیز نبود و حالا تیم هروه رنار می‌کوشد همان شرایط برایشان تکرار نشود در گروه سخت C که تیم‌های مکزیک و لهستان نیز در آن حضور دارند.
عربستان تنها یک بار در سال 1994 به مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام جهانی صعود کرده و تیم پنجاه و یکم رنکینگ جهانی در حالی به قطر آمده که از 10 بازی آخرش در رقابت‌های مختلف تنها دو برد به دست آورده. این تیم در آخرین بازی‌های تدارکاتی خود با پاناما یک - یک مساوی کرد و با یک گل به کرواسی باخت ضمن اینکه در 10 بازی آخر عربستان روی هم 9 گل زده شده. سعودی‌ها در این جام یک مزیت قابل اعتنا دارند، اینکه شرایط آب و هوایی حاکم بر قطر دقیقاً همانی است که در کشور خود تجربه می‌کنند ضمن اینکه تماشاگران سعودی هم به راحتی برای تماشای بازی کشورشان به قطر سفر می‌کنند. 25 بازیکن عربستان در لیگ این کشور بازی می‌کنند و تنها محمد الیامی در الاهلی مصر حضور دارد.
آرژانتین و عربستان هرگز در جام جهانی روبه‌روی یکدیگر قرار نگرفته‌اند اما آرژانتین چهار بار در رقابت‌های غیررسمی مقابل سعودی قرار گرفته که دو پیروزی و دو تساوی حاصلش بوده. آخرین آنها در سال 2012 در دیداری دوستانه بود که به تساوی بدون گل انجامید.
 
اخبار تیمی
نگرانی‌هایی درباره سلامت مسی به وجود آمد وقتی گزارش شد مهاجم پاری‌سن‌ژرمن شنبه به تنهایی تمرین کرده اما هیچ خبری درباره مصدومیت او منتشر نشده و شاید مربی تشخیص داده او نیاز به استراحت بیشتری دارد و لازم نیست مثل بقیه تمرین کند. لیساندرو مارتینس و اکسکوییل پالاسیوس هم در سالن تمرین کردند اما احتمالاً برای بازی امروز آماده باشند ضمن اینکه خواکین کوره آ به‌دلیل مصدومیت قطر را ترک کرد و جای خود را به تیاگو آلمادا داد.
با فرض اینکه مسی آماده باشد رهبری خط حمله سه نفره‌ای را بر عهده دارد که لوتارو مارتینس و آنخل دی‌ماریا نیز در آن هستند و اگر مارتینس به این بازی نرسد، کریستین رومرو و نیکلاس اوتامندی قلب دفاع را در اختیار می‌گیرند. این امکان هم وجود دارد که اسکالونی با سیستم 2-4-4 تیمش را به زمین بفرستد.
ریاض شراحیلی هافبک عربستان که سابقه پنج بازی ملی دارد، دچار آسیب‌دیدگی عضلانی شده و وضعیتش مبهم است، حسن التمبکتی، مدافع 23 ساله تیم هم در تمرین شنبه غایب بود. البته بعید است هیچ کدام از این دو جایی در ترکیب اصلی عربستان مقابل آرژانتین داشته باشند، تست دوپینگ فهد الموالید مهاجم باتجربه عربستان که 17 گل ملی در کارنامه دارد، مثبت بود و از ترکیب تیم بیرون گذاشته شد. ستاره عربستان سالم الدوساری است که سمت چپ خط حمله را در اختیار می‌گیرد و صالح الشهری که با چهار گل در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی در آسیا بهترین گلزن مشترک بود، در سمت دیگر قرار می‌گیرد.
 ترکیب احتمالی
 آرژانتین: امیلیانو مارتینس؛ مولینا، رومری، اوتامندی، آکانیا؛ دی پائول، پاردس، مک آلیستر؛ مسی، لوتارو مارتینس، دی‌ماریا
 عربستان: الاویس، البوریک، العمری، البولاهی، الشهرانی؛ کانو، المالکی؛ الشهری، الفرج، الدوساری؛ البوریکان


Page Generated in 0.0056 sec