printlogo


کد خبر: 260360تاریخ: 1401/9/1 00:00
 دانمارک-تونس؛ تفاوت‌های دو سبک فوتبال
عقاب‌ها مقابل وایکینگ‌ها


دانمارک تیم شگفت‌انگیز یورو 2020 بود و در پایان مرحله گروهی، تیم دوم همه هواداران فوتبال به حساب می‌آمد. بخشی از آن به خاطر بازی‌های خوب تیم بود که دو بازی اولش را به فنلاند و ولز باخت اما در ادامه روند خوبی را طی کرد و با پیروزی برابر جمهوری چک به نیمه‌نهایی راه یافت.
 دانمارک در نیمه‌نهایی به انگلیس باخت اما یک دلیل دیگر هم وجود داشت برای اینکه دیگران از این تیم حمایت می‌کردند: صحنه‌های هولناک بازی اول مقابل فنلاند که تیم پزشکی سعی در احیای کریستین اریکسن داشت. خوشبختانه آن تلاش‌ها نتیجه داد و اریکسن نه تنها سلامتی خود را باز یافت بلکه به بالاترین سطح فوتبال برگشته است.
در بازی ماه مارس در میان تشویق ایستاده هواداران حاضر در دیدار با هلند به‌عنوان یار تعویضی به زمین آمد و دو دقیقه بعد گل زد. حالا حضور هافبک منچستریونایتد در قطر برای تیم ملی دانمارک الهام‌بخش است هرچند مربی تیم کاسپر هیولماند تردیدی ندارد که برای موفقیت به چیزهایی بیشتر از حس خوب نیاز است: «در جام جهانی همه کیفیت دارند و ما هم با ارائه فوتبالی باکیفیت آماده هستیم.»
البته دانمارک ثابت کرده شگفت‌انگیز یک دوره‌ای نیست و با قدرت به جام جهانی صعود کرد. این تیم 9 بازی اولش در مرحله مقدماتی را برد و در هشت تای اول کلین‌شیت کرد که بیش از هر تیم دیگری بود. بازی اصلی دانمارک در این گروه برابر فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی جهان است که در لیگ ملت‌های اروپای اخیر دو بار شکستش داد هر چند قبل از آن باید از پیروزی برابر تونس مطمئن شوند.
اما دانمارک کار سختی برابر تونس دارد چون عقاب‌های کارتاژ در قفل کردن بازی و اجازه ندادن به رقبا برای اینکه بازی روان خود را انجام دهند، تخصص دارند. جلال کدری بعد از حذف ناامیدکننده تونس از یک‌چهارم‌نهایی جام ملت‌های آفریقا برابر بورکینافاسو، مربی این تیم شد و کارش را با پیروزی برابر مالی در دو دیدار رفت و برگشت شروع کرد تا تونس سهمیه جام جهانی بگیرد. بعد از آن هم چهار تا از پنج بازی را بردند تا اینکه در آخرین دیدار 5 بر یک مقابل برزیل شکست خوردند.
اگرچه نفوذ در تیم تونس آسان نیست اما رکورد این تیم در جام جهانی به اصلاح نیاز دارد اگر می‌خواهد خودش را ثابت کند. تونس 60 درصد بازی‌هایش در جام جهانی را باخته (9 تا از 15  بازی). عربستان سعودی با 11 باخت از 16 بازی 69 درصد و استرالیا با 10 باخت از 16 بازی 63 درصد باخت دارند. رکورد تونس برابر تیم‌های اروپایی هم منفی است و در جام جهانی 10 بازی کرده‌اند که سه تساوی و هفت باخت حاصلش بوده تا رکورددار بازی بدون برد مقابل رقبای اروپایی باشند. چهار باخت آخر این تیم در جام جهانی مقابل رقبای اروپایی بوده، در جام جهانی 2006 مقابل اسپانیا و اوکراین و در جام جهانی 2018 برابر انگلیس و بلژیک.
دانمارک و تونس یک بار با هم روبه‌رو شده‌اند که به سال 2002 بر می‌گردد، دانمارک آن بازی را برد.
 
اخبار تیمی
دانمارک قطعاً تیم قدرتمند و بااستعدادی را به مسابقات آورده که تلفیق مناسبی از تجربه و جوانی است. پیر امیل هویبرگ بعد از انتقال از ساوتهمپتون به تاتنهام یکی از ستاره‌های تیمش شده و این هافبک 27 ساله از جمله نام‌های کلیدی در ترکیب دانمارک است. در این فصل لیگ برتر، تنها رودری منچسترسیتی بیشتر از 925 پاس داده و در میان پنج لیگ ممتاز اروپا و در رده‌بندی پاس منجر به گل تنها پدری، لیونل مسی، ماریو گوتزه و یاشوا کیمیش را جلوتر از خود می‌بیند.
در خط حمله مارتین برایت ویت را دارند که سه گل در این فصل برای اسپانیول زده، بازیکن سابق بارسلونا همیشه عملکرد بهتری در تیم ملی نسبت به تیم‌های باشگاهی خود داشته.
تونس هم یک بازیکن خوب دارد که هواداران لیگ برتر بخوبی او را می‌شناسند. وهبی خضری متخصص ضربات ایستگاهی در ساندرلند بود و نشانه‌هایی از استعداد سرشارش را بروز داد. این بازیکن 31 ساله مون‌پولیه در هشت حضور در ترکیب اصلی تیمش در این فصل لیگ فرانسه دو گل زده. هانیبال مجبری بازیکن 19 ساله منچستریونایتد که به بیرمنگام قرض داده شده، می‌تواند بازیکن تأثیرگذاری برای تونس باشد. او در چهار گل آخر تونس در جام جهانی تأثیر مستقیم داشته و دو گل و دو پاس گل به نامش ثبت شده در حالی که در جام ملت‌های آفریقا دو گل زد و یک پاس گل داد.
 
ترکیب احتمالی
دانمارک: اشمایکل؛ واس، کیائر، کریستنس، ماله؛ هویبرگ، دلانی، اولسن، اریکسن؛ لیندستروم، دالبرگ
 
تونس: دهمان؛ دراگر، طالبی، برون، عبدی؛ لایدونی، سخیری، شالعلی، سیمانه؛ امسکانی، خضری


Page Generated in 0.0050 sec