printlogo


کد خبر: 260354تاریخ: 1401/9/1 00:00
 وعده‌های عجیب وزیر ورزش
تغییر اساسنامه در روزهایی که فرصت نیست

در آخرین نشست وزیر ورزش با رؤسای فدراسیون‌ها و پیش از اینکه او به قطر سفر کند، حمید سجادی از حق رأی کیش در انتخابات فدراسیون‌ها خبر داده است.
موضوعی که با اساسنامه فعلی فدراسیون‌ها در تضاد است. یکی از خبرگزاری‌ها با پرداختن به این موضوع و اشاره به بند قانونی اساسنامه نوشت: «در تمامی رشته‌ها (50 رشته) هیأت‌های کیش فعال هستند و با این شرایط باید مقدمات حضور آنها در مجامع انتخاباتی فراهم شود که البته این کار در شرایط فعلی خلاف اساسنامه است.»
در این گزارش اشاره شده به اینکه اساسنامه باید تغییر کند و چیزی که مهم است، اینکه تغییر اساسنامه معمولاً یکی دو سال زمان می‌برد.
حداقل بار آخر که اینطور بود و عجیب است که در این شرایط باز هم بحث تغییر اساسنامه مطرح می‌شود.
حالا فارغ از اینکه کدام بندها باید دستخوش تغییر شوند، باید به این نکته هم توجه کرد که آیا وزیر ورزش واقعاً به دنبال تغییر اساسنامه است؟
یا اینکه بدون توجه به بندهای اساسنامه اعلام کرده که کیش حق رأی خواهد داشت؟ موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که اگر حمید سجادی به دنبال تغییر اساسنامه است، فرصتی برای این کار خواهد داشت؟
وزیر ورزش این روزها موقعیت خوبی در مجلس ندارد و با اتفاق‌هایی که رقم زده و البته در ورزش افتاده، تعداد قابل توجهی از نمایندگان به دنبال استیضاحش هستند و در این شرایط باید دید که آیا او واقعاً دغدغه تغییر اساسنامه و اضافه کردن کیش به مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها را دارد؟
موضوعات مهمی در ورزش بی‌جواب مانده و گفته می‌شود بیش از 50 سؤال از سوی کمیسیون فرهنگی از وزیر پرسیده شده و بی‌جواب مانده، اما در این بین حمید سجادی به دنبال اضافه کردن فدراسیون و احتمالاً تغییر اساسنامه است.
 کارهایی که مشخص نیست با چه هدفی انجام می‌شود و بیشتر جنبه تشریفاتی دارد تا اقدامی مهم برای رفع مشکلات
ورزش.
حالا باید دید وقتی حمید سجادی از جام جهانی و تیم ملی فوتبال فارغ می‌شود، فرصتی پیدا می‌کند که این دغدغه‌هایش را دنبال کند یا اینکه باید خیلی سریع به مجلس برود.
 


Page Generated in 0.0054 sec