printlogo


کد خبر: 260353تاریخ: 1401/9/1 00:00
درگیری لفظی هاشمی و ارمغانی در روزهای تاریک
همه چیز به ضرر بسکتبال!


در شرایطی که بسکتبال دوران ناخوشایندی را سپری می­‌کند، درگیری لفظی سعید ارمغانی و مصطفی هاشمی در رسانه‌­ها بدترین اتفاق ممکن است. مربیانی که طی روزهای اخیر در رسانه­‌ها حسابی از خجالت هم درآمده و حرف­‌هایی را علیه هم مطرح کرده‌­اند که یک نزاع دو سر باخت را به راه انداخته است. ابتدا روز شنبه بود که مصطفی هاشمی در یک مصاحبه بلند، به انتقاد از عملکرد تیم ملی و موارد مطرح شده از سوی ارمغانی پرداخت و روز گذشته این ارمغانی بود که با ادبیاتی بچگانه، پاسخ حرف­‌های هاشمی را داد.

محسن آجرلو
روزنامه نگار

مخلوطی از حرف­‌های مهم و بی‌اهمیت!
 
مصاحبه شنبه مصطفی هاشمی در ابتدا محترمانه آغاز می‌­شود و پیش از سرمربی، رئیس فدراسیون را نشانه می­‌گیرد. با این حال در ادامه، کار به انتقاد از ارمغانی، تصمیمات فنی و اظهارنظرهایش می­‌کشد و نبش قبر حرف­‌های گذشته. مواردی که مطرح شدن برخی از آن­ها در این برهه، نه تنها کمکی به این رشته نمی­‌کند بلکه فضا را غبارآلودتر کرده و اجازه نمی­‌دهد موارد اصلی دیده شود. اگر هاشمی انتقاد اصلی را متوجه داوری و تصمیم­‌هایش می­‌داند و معتقد است باید مجمعی که بحث آن مطرح شده، باید درباره آینده بسکتبال تصمیم بگیرد، مطرح کردن موضوعات شخصی و اظهارنظرهای سرمربی چه دردی را دوا می­‌کند؟
 
تنزل جایگاه سرمربی
تیم ملی
حرف­‌های دیروز سعید ارمغانی هم دست کمی از مصاحبه طولانی مصطفی هاشمی ندارد. برای او که عنوان سرمربی تیم ملی را یدک می­‌کشد، استفاده از ادبیات کودکانه و عبارات از این قبیل، مساوی است با تنزل جایگاه مهمی که در آن قرار دارد. اینکه آیا هاشمی به او حسادت می­‌کرده یا اینکه زمان دقیق خروج او از ایران کی بوده، چه کمکی به تیم بحران زده بسکتبال می­‌کند که ارمغانی را ترغیب کرده تا چنین مواردی را مطرح کند؟ واقعاً سرمربی‌ای که برای بالا بردن بار فنی نیمکت آمده و حالا وضعیت صعود را به چه کنم و اما و اگر کشانده، اولویتش پاسخ دادن به انتقادهای دیگران است یا تمرکز روی تیمی که لبه پرتگاه از دست دادن جام جهانی است؟
 
باز هم خلأ مدیریت
گفتیم که بسکتبال حال و روز خوبی ندارد. مسئولیت اصلی هم واضح است که باید متوجه رئیس فدراسیون باشد. کسی که جای خالی‌اش در غائله­‌های اینچنینی موج می­‌زند و خبری از او نیست. جواد داوری و همکارانش در شرایطی که بارها بازیکنان را ممنوع‌المصاحبه کرده­‌اند و هرگونه اظهارنظر آن­ها را منوط به کسب اجازه می­‌کنند، حالا در قبال این حرف­‌های ارمغانی و درگیری لفظی با مصطفی هاشمی در رسانه­‌ها موضعی ندارند؟ اصلاً جایگاه رئیس فدراسیون در چنین شرایطی کجاست؟
 
یک نفر به فکر بسکتبال باشد
شرایط اینطور به نظر می­‌رسد که همه فکر خود و کلاه­‌شان هستند. از رئیس جوان که همچنان در حال پرداخت بدهی­‌های معنوی خود در انتخابات و یا جبران اشتباه­‌های ماه­‌های ابتدایی کار خود است تا سرمربی تیم ملی که مسائل مختلفی درباره آمدن و رفتن قریب‌الوقوعش از نیمکت تیم ملی شنیده می­‌شود.
باقی افراد تأثیرگذار و مربیان بزرگ هم که یا روزه سکوت گرفته و ترجیح می­‌دهند پشت صحنه فعالیت کنند و یا مانند مصطفی هاشمی در کنار گفتن برخی حرف­‌های درست، به بیراهه می­‌روند و مسیر درست انتخاب را گم می­‌کنند.
حال بسکتبال خوب نیست. وقتی تیم ایران هنوز در گیر و دار کسب یکی از هشت سهمیه آسیا برای جام جهانی است، یعنی یک جای کار بدجور می­‌لنگد. در این میان هم مصطفی هاشمی باید برای خودش سهم کوچکی قایل باشد، هم سعید ارمغانی که بخش زیادی از مسیر را به عنوان سرمربی حضور داشته و هم جواد داوری که مسئول بخش زیادی از اتفاق­‌های افتاده است.
در این میان اما اینطور به نظر می­‌رسد که هیچ‌کس به فکر بسکتبال نیست. بسکتبالی که در هیچ بخشی از آن، شاهد یک اتفاق خوب و روشن نیستیم و روند نزولی آن با شیب چند برابری در حال ادامه است.

ZOOM

شرایط اینطور به نظر می­‌رسد که همه فکر خود و کلاه­‌شان هستند. از رئیس جوان که همچنان در حال پرداخت
بدهی­‌های معنوی خود در انتخابات و یا جبران اشتباه­‌های ماه­‌های ابتدایی کار خود است تا سرمربی تیم ملی که مسائل مختلفی درباره آمدن و رفتن قریب‌الوقوعش از نیمکت تیم ملی شنیده می­‌شود.


Page Generated in 0.0047 sec