printlogo


کد خبر: 260346تاریخ: 1401/9/1 00:00
مقانلو با پنجمی آسیا و هجدهمی دنیا دو بار تاریخ‌سازی کرد
باقری معتمد: چوب رفیق بازی ساعی را خوردیم

تیم ملی تکواندو با 14 نفر راهی مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک شد و با 3 مدال برنز به ایران برگشت. یکی از بدترین نتایج تاریخ که کمتر کسی به یاد دارد که آخرین بار چه سالی این نتیجه به دست آمده بود. همین باعث شده تا بسیاری از قهرمانان سابق تکواندو به این عملکرد تیم ملی انتقاد کنند. یکی از این افراد محمد باقری معتمد است که خودش مدال نقره المپیک را دارد و به انتقاد از عملکرد تیم ملی پرداخت: «با این کادرفنی که انتخاب شده بودند؛ مطمئن بودم نتیجه خوبی نمی‌گیریم. هجدهمی دنیا نتیجه بسیار ضعیفی است و ما چوب رفیق بازی هادی ساعی را خوردیم.»

محسن وظیفه
روزنامه نگار
 عیار تکواندو در مکزیک مشخص شد
تیم ملی تکواندو با 14 نفر راهی مکزیک شد اما این 14 نفر فقط سه برنز کسب کردند که بسیار نتیجه بدی بود. همیشه اعتقاد داشتم که عیار هر تیمی در جهانی و المپیک مشخص می‌شود و حالا عیار ما با هجدهمی دنیا مشخص شد. مقانلو شش سال از تکواندو دور بود و از قوانین و حتی ورزشکاران دنیا هیچ شناختی نداشت. از اول مشخص بود که این کادر فنی نمی‌تواند نتیجه خوبی را بگیرد.
 
دو تاریخ‌سازی مقانلو
از وقتی کادر فنی جدید معرفی شد به دو رویداد مهم اعزام شدند که قهرمانی آسیا اولین آن بود که بعد از بیست سال پنجم شدیم. در حالی‌که همیشه اول یا دوم بودیم. این اولین تاریخ‌سازی مقانلو بود. قهرمانی جهان در مکزیک، دومین رویداد مهمی بود که تیم ملی اعزام شد اما این‌بار هجدهم دنیا شدیم.
 
کادرفنی استرس را به ورزشکاران تزریق کرد
مقانلو استرس زیادی دارد و استرسش را به تیم ملی تزریق کرد. استرس کادرفنی را در دو مسابقه دیدیم که دو کارت اشتباه کشیدند که هم کارت سوخت و هم بچه‌ها باختند. امیدوارم که بچه‌ها بعد از بازگشت این شهامت را داشته باشند که درباره این کارت کشیدن اشتباه حرف بزنند. شناسنامه تکواندو هستم اگر من حرف نزنم چه کسی باید حرف بزند؟ 2011 بعد از 36 سال قهرمان جهان شدیم آن هم در مهد دنیا اما حالا چه وضعیتی را داریم؟
 
10 سال است که فینالیست هم نداریم
خیلی دوست داشتیم که در این دوره به مدال طلا برسیم اما 10 سال است که به فینال هم نرسیدیم. در المپیک آخرین بار سال 2012 لندن خودم بودم و در جهانی هم یادم نمی‌آید اما فکر کنم فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی سال 2015 آخرین بودند! قبل از ساعی در بخش‌های دیگر هم قهرمان می‌شدیم با آمدن ساعی اوضاع خراب‌تر شد.
 
ناداوری نبود، به خودمان باختیم
زشت است که باخت‌ها را با ناداوری توجیه کنند. هر شب تا شش صبح نشستم و همه مسابقات را دیدم اما هیچ مسابقه‌ای مشکل داوری نداشت اما تا دلتان بخواهد در مسابقات تیم ملی تکواندو ایران اشتباه کوچینگ را دیدیم. باید اشتباهات را بپذیریم و درباره نتایجی که در مکزیک به دست آمد به مردم توضیح بدهیم. باید مردم را قانع کنیم. بچه‌های ما در برخی از مسابقات ضربه صورت زدند اما از چشم داور دور بود مربیان هم نتوانستند کمک کنند.
 
مقانلو صد درصد باید برود
کادرفنی تیم ملی ضعیف عمل کرد و البته این از قبل هم قابل پیش‌بینی بود. صد درصد باید کادر فنی را تغییر بدهیم. تکواندو نباید به محلی برای درآمد برخی از مربیان تبدیل شود. نه اینکه نباید حقوق بگیرند اما اینکه مربیان بیایند و فقط به فکر کسب و کار باشند، خوب نیست. مقانلو علاوه بر تکواندو در سازمان هواپیمایی هم مشغول است. از چند جای دیگر هم درآمد دارد؛ نمی‌شود یک مربی چند جا باشد، تمرکزش را از دست می‌دهد.
 
فقط می‌خواهند سفر بروند و پاسپورت باطل کنند
تکواندو مربی دلسوز می‌خواهد. تیم نیاز به همدلی دارد اما متأسفانه این آقایان با هم مشکل داشتند. کسی می‌داند چرا افلاکی از تیم جدا شد و چرا برگشت؟ باید جوابگوی مردم باشیم. این تیم با پول مردم هدایت می‌شود و طبیعی است که باید آنها را قانع کرد. الان افرادی‌که تکواندو هم کار نکرده‌اند، می‌دانند این تیم مشکل دارد. در هدایت تیم مشکل وجود داشت که هم به کادرفنی بر می‌گردد و هم به کادرفنی. فقط می‌خواهند سفر بروند و پاسپورت را باطل کنند.
 
تکواندو از داشته‌هایش استفاده نمی‌کند
برای خروج از این بحران باید از همه پتانسیل تکواندو استفاده کرد. خیلی از مربیان و قهرمانان را داریم که می‌توانند به تیم کمک کنند اما از آنها استفاده نمی‌شود. چرا باید فردی که شش سال از تکواندو دور بوده به یکباره بیاید و سرمربی تیم ملی شود؟ چوب رفیق بازی هادی ساعی را خوردیم. داشتیم خوب کار می‌کردیم اما با تصمیم غیر فنی ما را کنار گذاشتند. بعد هم گفتند که برنامه بدهید.
 
انتخابی ایراد داشت
می‌گویند جوانگرایی کردیم اما این حرف درست نیست. البته تیم جوان هست اما این جوانان با برتری در انتخابی به تیم ملی رسیدند. انتخابی درست هست اما نباید به تنهایی ملاک باشد. باید مسابقات بین‌المللی و خیلی موارد دیگر را مد نظر قرار بدهیم. این تیم که به مکزیک رفت خروجی انتخابی
 بود.
 


Page Generated in 0.0056 sec