printlogo


کد خبر: 260341تاریخ: 1401/9/1 00:00
چاره‌ای جز بازی‌های تدارکاتی داخلی برای آماده‌سازی پرسپولیس باقی نمانده
آشوبی: بازی های سختی در انتظار پرسپـولیس است

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

فرزاد آشوبی، هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است باید از سرمربی پرسپولیس حمایت لازم صورت گیرد تا او بتواند در راستای برآورده شدن خواسته‌های باشگاه و تیم قدم برداشته و تیم را به شرایط خوبی برساند. در خصوص اتفاقات و حاشیه‌های اخیر رخ داده با آشوبی صحبت کردیم.
در رابطه با اختلافی که بین سرمربی تیم پرسپولیس و باشگاه به وجود آمد چه نظری دارید؟
اتفاقی که رخ داد اتفاق خوبی نبود. سرمربی تیم پستی گذاشت که مورد خاصی نبود و این موضوع را نباید دستاویزی برای نگرش‌های بعدی قرار داد و برای آن جریمه در نظر گرفت و وارد اختلاف با سرمربی تیم شد.
به دنبال آن اما اردوی تیم در دوبی هم لغو شد که اصلاً اتفاق خوبی نبود!
حتماً لازم بود که اردو برگزار شود چه بسا که وقتی درگیر مسابقه نباشید خیلی سخت است که بازیکن حرفه‌ای را به نوعی در شرایط خوبی حفظ کرد. از این‌رو به نظر چاره‌ای نیست جز اینکه بازی‌های داخلی برای تیم در نظر گرفت و به به‌عنوان تنهاترین راهکار ممکن تیم را با آن در شرایط مسابقه در کنار تمرینات منظم حفظ کرد.
دربی بعد از تعطیلات طولانی می‌تواند بازی خوبی از آب در آید؟
دربی تا حدود زیادی بستگی به نگرش‌ها و تفکرات دو مربی دارد و در واقع اگر نگرش تهاجمی در دربی حاکم شود مستلزم این است که دو تیم در فرمت مسابقه قرار داشته باشند اما با همه مشکلاتی که وجود دارد باز هم این امر شدنی است که دربی خوبی را شاهد باشیم چون دربی انگیزه‌های خاصی برای بازیکنان دارد که آنها را به انجام بازی خوب تشویق خواهد کرد.
فکر نمی‌کنید برنده دربی شانس زیادی برای قهرمانی خواهد داشت؟
به نظرم با توجه به بازی‌های زیادی که بعد از دربی باقی می‌ماند، امتیازات دربی به تنهایی برای قهرمانی تعیین کننده نیست. به همین دلیل منطقی نیست که تک بازی را در تعیین قهرمانی دخیل دانست. لیگ فرایندی طولانی است که تیم‌ها می‌توانند در طول یک فصل شرایط خودشان را پیدا کرده و نتیجه نهایی را در مجموع رقم بزنند و البته در این بازی‌ها قطعاً بالا و پایین‌های زیادی برای نتیجه ممکن است به وجود بیاید و شرایط تیم‌ها را تحت تأثیر خودش قرار دهد.
با توجه به در نظرگرفتن جریمه می‌توان از مربی انتظار تمرکز برای موفقیت و برنامه‌ریزی داشت؟
جریمه یکی از راهکارهای مدیریت برای کنترل فضا و مسائل تیم است اما باید دید این جریمه بابت چه چیزی برای سرمربی پرسپولیس لحاظ شده است. به نظرم یحیی گل‌محمدی و کریم باقری این حق را دارند که نقطه نظراتشان را بیان کنند و این مسائل نیازی به جریمه نداشت.
روحیه کادر فنی و بازیکنان با اتفاقاتی که رخ داده پایین نمی‌آید؟
قطعاً وقتی به مسأله‌ای ورود می‌کنیم که نیازمند رسیدگی به آن نیست یکسری پیامدهایی را به‌دنبال خواهد داشت که این موارد ممکن است انرژی بزرگی را از تیم بگیرد.
حاشیه‌های اخیر جمع شدنی است؟
درمان همیشه زمان‌بر است و جمع کردن مسائل حاشیه‌ای شدنی است. در این بین باید توجه بیشتری به کادر فنی پرسپولیس انجام شود. مربیانی که در دو سال اخیر برای پرسپولیس زحمت زیادی کشیده‌اند و به همین دلیل باید با مربیان و بازیکن‌ها ارتباط گرفت و مشکلات را حل کرد.
در خصوص بازی‌های دشوار پرسپولیس تا پایان نیم‌فصل که شروع آن از دربی خواهد بود چه نظری دارید؟
بازی‌های سختی در انتظار پرسپولیس خواهد بود اما حتماً در این بازی‌ها پرسپولیس دست بالا را خواهد داشت و به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بیشترین تلاش را در جهت بازی‌های خوب انجام خواهد داد.


Page Generated in 0.0043 sec