printlogo


کد خبر: 260336تاریخ: 1401/9/1 00:00
سرمقاله



باید می باختیم
بازی با انگلیس را به بدترین شکل ممکن واگذار کردیم چون عدالت فوتبال این را می‌گفت: ما باید می‌باختیم.
همواره مدیران ورزش دنیا می‌گویند برای جام جهانی آینده باید از آخرین روز جام جهانی فعلی برنامه‌ریزی کرد. کاری که ما نکردیم. ببینید در این 4 سال چه بر فوتبال ما گذشت و چه اتفاقاتی افتاد تا بدانید چقدر به خودمان ظلم کردیم. در این 4 سال فدراسیون را 4 بار دست به دست کردیم تا تنها چیزی که برای فوتبال ما نماند، تمرکز روی آینده باشد.
اختیار نیمکت تیم ملی را چند بار تغییر دادیم و در نهایت به جام جهانی رسیدیم. همه می‌دانستند ما در جام جهانی موفقیتی نخواهیم داشت؛ اما برخی افراد با رندی سعی کردند سطح توقع و انتظار از تیم ملی را بالا ببرند و ما را شایسته صعود از مرحله گروهی بدانند در حالی که همه می‌دانستند ما تا صعود به مرحله حذفی بالا نرفته‌ایم.
اولین و جدی‌ترین حریف ما در جام جهانی به سخت‌ترین شکل ممکن مجازات‌مان کرد تا آنها که گمان می‌کنند «خواب» مدیران کارنابلد با «غیرت» بازیکنان ما جبران می‌شود، از خواب بیدار شوند.
بازی اول را همان طور که پیش‌بینی می‌شد به یکی از مدعیان قهرمانی این جام واگذار کردیم؛ اما هیچ کس گمان نمی‌کرد اینقدر بد بازی کنیم و اینقدر بد ببازیم. ما تا لحظه گل زیبای مهدی طارمی باور نداشتیم که می‌شود دروازه انگلیس را باز کرد اما دیدیم این تیم چقدر راحت گل می‌خورد و آنچه بازی را از دست ما خارج کرد، تصمیم‌های خودمان بود.
نمایش پر از ایراد و بدون تمرکز و تفکر تیم، حتماً باید کی‌روش را به تغییری اساسی در ترکیب تیم ملی وادار کند. در دیدار اول پر از اشتباه و ایراد بودیم و همه دنیا دیدند چه نمایش پر از ضعفی داشتیم. حالا باید همه ایرادها را برطرف کنیم تا دو بازی پیش رو را از دست ندهیم.
کی‌روش وعده داد تیم ملی از بازی‌های خود در جام جهانی لذت ببرد. نمایشی که در بازی دیروز دیدیم مثل مسابقه با آرژانتین، اسپانیا و پرتغال، شجاعانه، با فکر و تحسین برانگیز نبود. خود او باید تغییرات را خیلی سریع و البته درست انجام دهد تا در دو مسابقه پیش رو حداقل نمایشی برابر داشته باشیم.

حردانی فعلاً نجات پیدا کرد
اعتصاب به کمک صالح آمد
 صالح حردانی پس از خط خوردن از تیم ملی مصاحبه تندی پیرامون شرایط خود انجام داد و مدعی شد ریکارد‌و ساپینتو برای اینکه مسافر جام جهانی شود، کمکش نکرده است. منظور حردانی از این حرف‌ها قرار نگرفتن در ترکیب ثابت استقلال بود که به نظر او باعث شد کارلوس کی‌روش نامش را از فهرست مسافران قطر خط بزند. خیلی‌ها تصور می‌کردند حردانی به خاطر این حرف‌ها مورد تنبیه قرار خواهد گرفت و حداقل یک هفته از حضور در تمرینات منع خواهد شد ولی اعتصابات به خاطر عدم دریافت مطالبات عملاً به کمک او آمد و تا اینجای کار سرمربی استقلال کاری به کار صالح نداشته است اما باید ببینیم در ادامه چه برخوردی با او انجام خواهد داد.


Page Generated in 0.0051 sec