printlogo


کد خبر: 260333تاریخ: 1401/9/1 00:00
از عکس یادگاری آمانوف تا روحیه‌سازی ساپینتو
استقلال روی موج بازگشت



حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
گرچه بازیکنان استقلال موفق به دریافت مطالبات خود نشده‌اند و این بدقولی در روح و روان آنها اثرات مخرب گذاشته اما ریکاردو ساپینتو و شاگردانش در تلاشند خود را به بهترین شکل ممکن آماده بازگشت به لیگ برتر کنند. استقلال سومین جلسه تمرینی خود را در شرایطی که همه نگاه‌ها به شروع جام جهانی و بازی ایران مقابل انگلیس بود، روز گذشته پشت سرگذاشت و قرار است در روزهای آتی نیز با کمترین تعطیلی ممکن و استراحتی که ساپینتو برای بازیکنان در نظر می‌گیرد، این روند ادامه پیدا کند.
 
بازگشت بموقع خارجی‌ها
از همان روز که تمرینات استقلال کلید خورد، خارجی‌های استقلال به جز عزیزبک آمانوف در تمرین حضور یافتند تا به همه ثابت کنند برای نظم و انضباط درون تیمی اهمیت بسیاری قائلند. یامگا و داسیلوا که از زمان حضور در استقلال رفتار بسیار محترمانه و حرفه‌ای داشتند، در تمرین روز نخست که اختصاص به تمرین بدنسازی داشت، حضور یافتند و روز گذشته نیز عزیزبک آمانوف از ازبکستان به تهران رسید و خود را به مربیان معرفی کرد تا در قاب تمرینات گروهی قرار بگیرد. با حضور آمانوف در تمرینات استقلال همه خارجی‌ها درحلقه تمرینی قرار گرفتند تا ریکاردو ساپینتو هیچ نگرانی بابت کمبود بازیکن نداشته باشد.
 
قایدی با روحیه مناسب
مهدی قایدی کجاست؟ بازیکنی که شاید در رؤیاهای خود حضور در جام جهانی را تصور می‌کرد. بازیکن ریزجثه‌ای که حالا فرسنگ‌ها دورتر از قطر در حال آماده ‌سازی خود برای بازگشت دوباره به لیگ برتر است. مهدی قایدی این روزها تلاش می‌کند بازگشت پرسروصدایی به ترکیب تیمش داشته باشد تا شاید این بار سرمربی تیم ملی بهانه‌ای برای حذف نام او نداشته باشد. قایدی با نگاهی حسرت بار به جام جهانی فوتبال، به تمریناتش در استقلال ادامه می‌دهد و مربیان استقلال هم در تلاشند او را به بهترین شکل ممکن آماده بازگشت موفق به ترکیب استقلال کنند.
 
ساپینتو به بازیکنان: باید با قدرت برگردیم
ریکاردو ساپینتو از آن دسته مربیانی است که همواره سعی می‌کند در کنار مسائل فنی از لحاظ روحی و روانی نیز با بازیکنان کلنجار برود و از این به بعد نیز آنها را آماده و مهیای حضور در رقابت‌ها کند. مرد پرتغالی معمولاً در جریان تمرین با بازیکنان صحبت می‌کند و کلمات روحیه‌آوری را به زبان می‌آورد. او دیروز نیز لحظاتی با بازیکنانش گفت‌و‌گو کرد و علاوه بر توصیه‌های مؤکد برای جدی گرفتن تمرینات و سختکوشی از بازیکنان خواست با قدرت به لیگ برگردند و برای رسیدن به آمادگی نهایت تلاش خود را به خرج دهند. ساپینتو با بیان  اینکه در تمرینات همه باید شاداب باشند از شاگردانش خواست با جدیت به دوران آماده‌سازی نگاه کنند.
 
در انتظار بازگشت ملی‌پوشان
با حضور ملی‌پوشان در تمرینات استقلال دغدغه‌های ساپینتو به پایان خواهد رسید و مرد پرتغالی می‌تواند از همه ظرفیت خود برای آماده‌سازی تیمش استفاده کند. مطلوب سرمربی استقلال این است که ملی‌پوشان در سریع‌ترین زمان ممکن به تمرینات ملحق شوند و حتی در اردوی احتمالی در امارات نیز آنها را در اختیار داشته باشد. هیچ بعید نیست اگر اردوی امارات قطعی شود، ملی‌پوشان از قطر به این کشور سفر کنند. البته اگر نخواهند از فرصت استراحت بعد از جام جهانی استفاده کنند.
 
صحبت درباره بازی ایران و انگلیس
تمرین استقلال در زمانی برگزار شد که بازیکنان بتوانند بازی تیم ملی ایران و انگلیس را تماشا کنند. حین برگزاری تمرین، بازیکنان و مربیان استقلال درباره این بازی هم صحبت‌هایی انجام دادند. بازیکنان استقلال درباره ترکیب تیم ملی مقابل انگلیس نیز با هم گفت‌و‌گو می‌کردند و گمانه‌زنی‌هایی داشتند. جالب اینکه خبر حضور روزبه چشمی در ترکیب اصلی تیم ملی به گوش بازیکنان استقلال هم رسیده بود.


Page Generated in 0.0089 sec