printlogo


کد خبر: 260328تاریخ: 1401/8/30 00:00
گزارش و خبر


اکوادور 2 – قطر صفر
آبروریزی میزبان در بازی افتتاحیه
قطر در بازی افتتاحیه جام جهانی 2022 نمایش فاجعه‌باری داشت و با دو گل مغلوب اکوادور شد. شاگردان فلیکس سانچز مدت‌ها در اردو بودند تا برای این جام جهانی خانگی آماده شوند، ولی بازی را با اضطراب زیادی شروع کردند و کیفیت‌ بازی‌شان پایین‌تر از انتظار بود.
اکوادور در عوض شروعی طوفانی داشت و در دقیقه سوم توسط کاپیتانش انر والنسیا به گل رسید، ولی بازبینی ویدیویی نشان داد که این گل آفساید بوده. انتظار والنسیا برای باز کردن دروازه قطر طولانی نشد و در دقیقه 16 ضربه پنالتی را بر خلاف جهت حرکت سعدالشیب به تور دروازه رساند.
والنسیا که بهترین بازیکن زمین بود در دقیقه 31 این بار با یک ضربه سر دیدنی گل دوم تیمش را زد. کاپیتان اکوادور هرچند در دقیقه 77 به دلیل مصدومیت تعویض شد ولی بهترین بازیکن بازی افتتاحیه بود.
قطر در نیمه دوم با آشفتگی کمتری بازی کرد و اکوادور هم که به سه امتیاز رسیده بود، بیشتر به دنبال کنترل بازی بود. در نهایت این نیمه گلی نداشت تا اکوادور به سه امتیاز راحت برسد. نکته جالب اینکه تعدادی از هواداران قطر در بین دو نیمه ورزشگاه را ترک کردند و این نیمه را ندیدند.
این اولین بار در تاریخ جام جهانی است که میزبان در بازی افتتاحیه شکست می‌خورد و با نمایش ضعیفی که در بازی افتتاحیه داشت، انتظار می‌رود در دو بازی بعدی مقابل هلند و سنگال لحظات سخت‌تری در انتظار آنها باشد.


سرمربی امریکا:
هدف ما صعود از گروه است
 گرگ برهالتر، سرمربی امریکا در نشست خبری پیش از دیدار امشب تیمش مقابل ولز گفت: «می‌دانیم ولز تیم خوبی است و رقابت خوبی با آنها خواهیم داشت. خیلی مهم است که بازیکنانم از نظر ذهنی در شرایط خوبی قرار داشته باشند، چون آمادگی ذهنی تعیین‌کننده صعود کردن یا نکردن آنها از گروه است.»
برهالتر اضافه کرد: «دومین تیم جوان در این جام بعد از غنا هستیم. در طول ۳ سال و نیم حضور من در تیم ملی امریکا، شاهد رشد و تجربه در تیمم بودم. دوست داریم به دور حذفی راه پیدا کنیم. تیم امریکا ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد و دوست داریم تیم را به موفقیت برسانیم. اعتماد زیادی به این تیم دارم و مطمئن هستم این تیم می‌تواند به موفقیت‌های زیادی برسد چون خیلی از بازیکنان ما در بازی‌های بزرگ بازی کردند.»
سرمربی تیم ملی امریکا گفت: «فکر می‌کنم که ولز دست‌کم گرفته شده است. این تیم در خط دفاع تیم خیلی خوبی است و بازیکنان باتجربه زیادی دارد. به همین خاطر بازی دشواری در انتظار ماست. ولز در خط دفاع خیلی با نظم است و هوشمندانه فوتبال بازی می‌کند.»
او با اشاره به مصدومیت مک‌کنی و سرجینیو دست، گفت: «هر دو بازیکن مصدومیت جزئی داشتند، ولی می‌توانند مقابل ولز به میدان بروند.» او همچنین گفت که تصمیم گرفته بازوبند کاپیتانی تیمش را به تایلر آدامز، مدافع لیدز بسپارد.


Page Generated in 0.0056 sec