printlogo


کد خبر: 260317تاریخ: 1401/8/30 00:00
ایران – انگلیس؛ امروز ساعت 16:30
در انتظار تاریخ‌سازی یوزها

دیدار تیم‌های ملی انگلیس و ایران از ساعت ۱۶:۳۰ امروز (دوشنبه) در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه با قضاوت رافائل کلاوس برزیلی برگزار می‌شود.
بازی با انگلیس در دومین روز دور گروهی جام جهانی 2022 قطر، از هر نظر برای تیم ملی فوتبال ایران اهمیت دارد. کی‌روش و بازیکنان تیم ملی جدا از تفاوت‌های فنی که بین این دو تیم وجود دارد، به عنوان نخستین بازی‌شان در این جام، نگاه متفاوتی به رقابت با انگلیس خواهند داشت. کارلوس کی‌روش بارها و بارها از انگیزه‌های شخصی‌‎اش برای شکست دادن انگلیس گفته است و همه می‌دانند که رویارویی با این تیم، تا چه اندازه برای شخص او اهمیت دارد. به همین خاطر است که تا روز آخر سعی داشته دستش را برای حریفان رو نکند و آخرین بازی تدارکاتی‌اش را بدون حضور تماشاگران و خبرنگاران برگزار کند. با همه اینها اما نمی‌توان کار سختی را کتمان کرد که تیم کی‌روش برابر انگلیس دارد.
درست است که خیلی از اهالی فوتبال برد ایران مقابل انگلیس یا تساوی این دو تیم در نخستین بازی‌شان را پیش‌بینی کرده‌اند اما نباید فراموش کرد که پیروزی مقابل انگلیس، با اینکه رویای همه ایرانی‌هاست اما تا اندازه زیادی رویاپردازانه به نظر می‌رسد.
شاگردان کی‌روش از ساعت 15 دیروز (یکشنبه)، آخرین جلسه تمرینی خود را پیش از رویارویی با انگلیس برگزار خواهند کرد. در این تمرین که 15 دقیقه نخست آن با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، بازیکنان ایران آخرین تمرین خود را انجام دادند و برای گرفتن امتیاز از یکی از آماده‌ترین تیم‌های جام آماده شدند.
برای این بازی گفت‌وگوهایی بین مهدی تاج و رئیس فیفا انجام شده و درخواست فدراسیون فوتبال از اینفانتینو این بوده که «طبق اصول و پروتکل‌ها، بچه‌های ما باید در یک فضایی باشند که امنیت جانی، روحی و روانی آنها تأمین شود.» اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال با اشاره به همین موضوع گفت: «آقای تاج در همین زمینه توضیحاتی به آقای اینفانتینو ارائه کردند و دیدید که اتفاقاتی رخ داد و یک مقدار جمع شد. در رده‌های پایین‌تر و ابعاد کوچکتر هم باید این موارد رعایت شود.»
با قولی که تاج از اینفانتینو و مسئولان برگزار کننده جام جهانی در قطر گرفته، امروز تیم ملی فوتبال ایران با امید تاریخ‌سازی به مصاف انگلیسی می‌رود که یکی از گران‌ترین تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 است.
 


Page Generated in 0.0064 sec