printlogo


کد خبر: 260308تاریخ: 1401/8/30 00:00
ادعای جالب یک خبرنگار اندونزیایی
ایران با گل جهانبخش انگلیس را می‌برد


بازی ایران-انگلیس نه تنها برای ما ایرانی‌ها بلکه برای خیلی از فوتبالدوستان حاضر در دوحه و همچنین خبرنگارها نیز از حساسیت بالایی برخوردار است. نمونه‌اش یک خبرنگار اهل اندونزی به‌نام لوکاس آدیتیا که با ما گپی چند دقیقه‌ای زد و در آن صحبت‌های جالبی انجام داد. او درباره پیش‌بینی‌اش از بازی ایران- انگلیس رأی به برد تیم ملی ما داد: «چرا فکر می‌کنید نمی‌توانید انگلیس را شکست بدهید؟ من می‌گویم ایران در بازی نخست خود در جام جهانی 2022 درخشان ظاهر می‌شود و انگلیس را با نتیجه یک بر صفر شکست می‌دهد. گل ایران را هم بازیکن شما که در لیگ هلند و فاینورد بازی می‌کند، به ثمر می‌رساند.»
آدیتیا که همراه یک گروه 21 نفره از اندونزی راهی قطر شده تا جام جهانی را برای فوتبالدوستان کشورش پوشش بدهد، درباره علاقه‌مندی خود به فوتبال ایران هم صحبت کرد: «از سال‌ها قبل و بنا به هر دلیل فوتبال ایران را دنبال کرده‌ام. شما تیم ملی قدرتمندی در اختیار دارید که یکی از بهترین تیم‌های قاره آسیا هم محسوب می‌شود. خوب می‌دانم بازیکنان بین‌المللی زیادی در ترکیب تیم کی‌روش بازی می‌کنند. همین مسأله شانس ایران برای موفقیت را در جام جهانی 2022 افزایش می‌دهد.»
او از بازیکنان قدیمی تیم ملی ایران هم شناخت دارد: «من علی دایی را کامل می‌شناسم و بازی‌هایش را در گذشته دنبال کرده‌ام. او سال‌ها آقای گلی ملی فوتبال جهان بود و نامش برای قاره آسیا یک افتخار محسوب می‌شد. در مقطع فعلی اما شناختم از فوتبال ایران کمتر از قبل شده اما این دلیل نمی‌شود که بازی‌هایش را نگاه نکنم. بخصوص مقابل انگلیس که به نظرم با توجه به ضعف مگوایر، ایران می‌تواند برنده بازی باشد.»
از آدیتیا پرسیدیم کدام تیم قهرمان جام جهانی خواهد شد؟ او در جواب گفت: «به نظرم برزیل شانس بالایی برای موفقیت در این جام دارد. آنها بخصوص در خط حمله بازیکنان توانمندی در اختیار دارند که هر یک می‌توانند رقبا را از پیش رو بردارند. انتخاب اول من برزیل است اما تیم‌هایی مانند بلژیک، آرژانتین و فرانسه هم این شانس را دارند تا به مراحل بالاتر صعود کنند و نتایجی درخشان به دست بیاورند.»
 


Page Generated in 0.0043 sec