printlogo


کد خبر: 260304تاریخ: 1401/8/30 00:00
دوایت یورک: اینطور نیست که انگلیس با اختلاف ایران را ببرد
در منچستر، همه عاشق کی‌روش بودیم

برای دریافت آی دی کارت حضور در مسابقات جام جهانی، مسیری طولانی را طی کردیم؛ از هتل گرند لوکس تا مرکز رسانه‌ای مسابقات جام جهانی 2022 در دوحه. مسیری که گرمای بیش از حد هوا نیز خستگی را برای‌مان به همراه داشت اما یک اتفاق جالب باعث شد تا تمام این اتفاقات را فراموش کنیم. در صف دریافت آی دی کارت، نفر پشتی‌مان یک بازیکن مشهور از تیم رؤیایی منچستریونایتد در اواخر دهه 90 میلادی بود. دوایت یورک که هنوز بدن آماده‌اش را حفظ کرده بود اما با کلاهی که بر سر داشت، تشخیص صحیح را برای ما سخت کرد. با همکاران مدام در حال مشورت بودیم که آیا نفری که پشت سر ما ایستاده، دوایت یورک است یا نه. یورک اما وقتی دید درباره او با شک و شبهه صحبت می‌کنیم، با خنده‌ای کوتاه گفت: «بله، خودم هستم. دوایت یورک.» همین موضوع سبب شد تا مصاحبه با او را آغاز کنیم. مهاجم سابق یونایتد که در شهر منچستر زندگی می‌کند و مفسر شبکه بین اسپورت است، به سؤال‌های ایران ورزشی درباره تیم ملی و کارلوس کی‌روش اینگونه پاسخ داد.

امیر اسدی – فرخ حسابی
خبرنگاران اعزامی به دوحه

در قطر حضور دارید تا جام جهانی 2022 را از نزدیک ببینید و تفسیر کنید. ارزیابی‌تان از این مسابقات چیست؟
این جام جهانی واقعاً رویداد بزرگی است که مردم و فوتبالیست‌ها را کنار هم جمع می‌کند. مسابقاتی که در قطر و بسیار باشکوه برگزار می‌شود. خیلی امیدوارم که مسابقات جذابی را شاهد باشیم و مردم از تماشای بازی‌ها لذت ببرند و راضی شوند.
نظرتان را درباره میزبانی قطر می‌گویید؟
قطر میزبان فوق‌العاده‌ای است. من اولین بار در جام ملت‌های کشورهای عربی اینجا بودم. آنها کاری تاریخی و استثنایی را انجام می‌دهند.
تیم ملی ایران در این مسابقات با انگلیس، ولز و امریکا در یک گروه قرار دارد. آیا شناختی از تیم ما دارید و به نظر شما ایران می‌تواند به مرحله دوم صعود کند؟
گروه سختی است. چون انگلیس و امریکا هم حضور دارند. ایران تیم قدرتمندی است که همیشه می‌تواند خطرناک باشد و نتایجی خیره‌کننده، بخصوص در جام جهانی کسب کند. نمونه‌‌اش را در روسیه هم دیدیم.
شما چند سال عضو منچستریونایتد بودید و سابقه بازی زیر نظر کارلوس کی‌روش را دارید. او این روزها سرمربی تیم ملی ایران است. درباره او صحبت می‌کنید؟
او مربی فوق‌العاده‌ای است و البته یک انسان خوب. الان واقعاً باتجربه شده و یکی از بهترین مربیان جام جهانی محسوب می‌شود. فکر می‌کنم در این بخش جزو قدیمی‌ترها هم هست. ما در منچستریونایتد خیلی او را دوست داشتیم و همگی عاشق او بودیم. کی‌روش کارهای بزرگی در منچستریونایتد انجام داد و بخشی از تاریخ این باشگاه بزرگ محسوب می‌شود.
 آیا ستاره‌های تیم ملی ایران نظیر سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش را می‌شناسید؟
می‌دانم که طارمی در پورتو بازی می‌کند و آزمون در لورکوزن. شناخت زیادی از آنها ندارم. چون فوتبال پرتغال را آنچنان پیگیری نمی‌کنم و به همین دلیل نمی‌توانم نظری دقیق در این رابطه بدهم.
در آستانه بازی ایران-انگلیس، خیلی از کارشناسان معتقدند شاگردان ساوت‌گیت با اختلاف گل بالا رقیب خود را شکست می‌دهند. پیش‌بینی شما از این مسابقه چیست؟ پیروزی پرگل انگلیس؟
بازی خیلی نزدیکی شاهد خواهیم بود. اصلاً این‌طور نیست که نتیجه بزرگی رقم بخورد و مثلاً ایران 4 بر یک یا 5 بر یک شکست بخورد. چون ایران نشان داده در بازی‌های بزرگ فوق‌العاده کار کرده است. در نهایت هم فکر می‌کنم انگلیس با نتیجه 2 بر یک ایران را مغلوب کند.
 


Page Generated in 0.0049 sec