printlogo


کد خبر: 260302تاریخ: 1401/8/30 00:00
فیل فودن، ستاره نامرئی ساوت‌گیت
اسلحه جنگی مقابل ایران


آیسان سعیدی
روزنامه‌نگار ورزشی
انگلیس همیشه مهاجمان طراز اولی داشته. از گری لینه‌کر آقای گل سابق و مفسر فعلی گرفته تا آلن شیرر و بعدها وین رونی و مایکل اوون. فوتبال انگلیس علی‌رغم شکل سنتی‌اش، در کنه خود مدرن و تاکتیکی است و تبلور آن را می‌توان در لیگ برتر جزیره به‌عنوان بهترین لیگ دنیا دید. لیگی که در آن طراوت و سرعت حرف اول را می‌زند و لحظه‌ای نمی‌توان در هنگام تماشای آن پلک زد.
در انگلیس ساوت‌گیت البته سنت حضور مهاجمان طراز اول باز هم حفظ شده. هری کین در نوک پیکان سه‌شیرها می‌درخشد. مهاجمی بلندبالا و بلندقامت که لک‌لک جدید انگلیس است. لقبی که پیش از این به پیتر کراوچ لک‌لک اصلی آنگلوساکسون‌ها اختصاص داشت. در کنار کین باید به رحیم استرلینگ اشاره کنیم که اگرچه از آن فرم جذاب سال‌های گذشته دور است اما سرعت و تکنیکش می‌تواند هر مدافعی از جمله مدافعان ما را به ‌بند بکشد. اگرچه حضورش در ترکیب اصلی انگلیس قطعی نیست.
با وجود حضور کین و البته استرلینگ اما سه شیرها یک اسلحه مخفی بزرگ دارند. ستاره‌ای که در این فصل در لیگ برتر خوش درخشیده و چشم‌ها را خیره کرده؛ فیل فودن. فودن در من‌سیتی یک ستاره غیرقابل انکار است.
ستاره‌ای که حتی درخشش اعجاب انگیز غول نروژی یعنی هالند نیز او را کم‌نور نکرده. از همین رو ساوت‌گیت روی فودن به‌عنوان یک بازیکن مهم و کلیدی در ترکیب اصلی حساب باز کرده. ستاره منچسترسیتی نقشی کلیدی در قطر خواهد داشت چرا که او در این فصل، گرت ساوت‌گیت را تحت تأثیر قرار داده است. فرم خوب فودن در دیدارهای این فصل منچسترسیتی مشخص کرد که ساوت‌گیت به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفته و ستاره سیتی در صف نخست بازیکنان برتر انگلیس قرار دارد.
ساوت‌گیت ستاره‌های زیادی در خط حمله در اختیار دارد و اگرچه حضور هری کین و رحیم استرلینگ در ترکیب ابتدایی عملاً تضمین‌شده به نظر می‌رسد اما 2 جای خالی دیگر در ترکیب وجود دارد که با‌وجود مدعیان ریز و درشت نظیر بوکایو ساکا و میسون مونت باید یکی از آنها را برای فودن کنار گذاشت.
سرمربی انگلیس آماده است تا در اولین بازی خود در جام جهانی و مقابل ایران، از فیل فودن استفاده کند. فودن، مهاجم منچسترسیتی، به‌عنوان یک ستاره اصلی برای حضور در ترکیب اصلی انگلیس در ورزشگاه خلیفه و در دیدار افتتاحیه سه‌شیرها برابر ایران معرفی شده. فودن شاید برای تیم ایران از کین و استرلینگ هم خطرناکتر باشد.


سلام لرد مـــک گــــوایــــر!

هیراد ایرانی
روزنامه‌نگار ورزشی
امروز ایرانی‌ها در شرایطی به مصاف انگلیس می‌روند که امیدهای زیادی دارند. امید اول ایران مهدی طارمی است. امید دوم ما، بر و بچه‌های خط دفاع و امید سوم ما تجربه بین‌المللی کارلوس کی‌روش! البته امیدهای دیگری هم داریم. بیمه دعای مادر، دعای مردم و بحث‌های مشابه اما اسلحه مخفی ما، با لباس انگلیس به میدان می‌رود. لرد مک‌گوایر! امید کشورهای خسته... جانبخش جان‌های به درد آمده.
قاتل مغز و اعصاب دخئا! مرد امیدبخش هواداران رقیب یونایتد و افزاینده میزان سرطان و سکته‌های قلبی بین طرفداران شیاطین سرخ! انصافاً بهترین زوج خط حمله تاریخ ایران خواهند شد این زوج طارمی و مک‌گوایر! حتی از علی دایی و خداداد عزیزی هم بهتر می‌شوند. ما دنبال شکست دادن انگلیس هستیم. ما مدتهاست به داخل اردوی آنها نفوذ کرده‌ایم. ما یک مرد نفوذی داریم. ما روی او حساب ویژه‌ای باز کردیم!
بیچاره انگلیس! بیچاره هواداران منچستریونایتد که باید دو بار حرص بخورند. یک بار به‌عنوان هوادار تیم ملی انگلیس و بار دوم، وقتی یادشان بیفتد که این شخص برای تیم آنها بازی می‌کند! ما روی مک گوایر حساب کرده‌ایم.
 سلام لرد! از ما به تو سلام!


واکر تمرین کرد تریپیه بازی می‌کند


سینا فتوت
روزنامه‌نگار ورزشی
انگلیس روی کاغذ در برابر ایران دست بالا را خواهد داشت و این همان نکته‌ای‌است که می‌تواند پاشنه آشیل سه‌شیرها باشد. فراموش نکنید که انگلیس در خط دفاع به اندازه هافبک و خط حمله قدرتمند نیست و همین می‌تواند یک اتفاق مثبت برای تیم ملی ایران در دیدار حساس نخست جام جهانی باشد. در خط دفاع و در سمت راست گزینه اصلی سه شیرها کایل واکر است؛ مدافعی که البته چند هفته‌ای است به‌دلیل مصدومیت از میادین دور بوده و با ناآمادگی راهی قطر شده.
بازیکن سیتی در دیدار 45 روز قبل برابر منچستر یونایتد مصدوم شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت. از آن روز تاکنون، واکر برای سیتی به میدان نرفته اما بازگشت او به زمین تمرین، باعث دلگرمی هواداران انگلیس شده. نکته مهم در تمرینات روزهای اخیر انگلیس در قطر حضور کایل واکر در تمرینات است. گفته می‌شود مدافع راست باشگاه منچسترسیتی شاید در بازی با ایران حضور نداشته باشد، هر چند که او در تمرینات انگلیس در کلاب الوکره در کنار سایر نفرات حضور داشت و به تمرین پرداخت.
واکر 32 ساله با شرکت در تمرینات، این فرضیه را به وجود آورده که ممکن است بتواند در دیدار برابر ایران به میدان برود اما ساوت‌گیت حضور این بازیکن در دیدار نخست انگلیس مقابل ایران را رد و اعلام کرده که بازگشت به میادین برای واکر و در بازی با ایران، خیلی زود است. با این حال، خود واکر ادعا می‌کند که برای مسابقات بعدی سه شیرها «به احتمال زیاد» بتواند به میدان برود. بدین ترتیب باید شاهد حضور کیه‌ران تریپیه کاپیتان تیم نیوکاسل در سمت راست خط دفاعی انگلیس، در دیدار برابر ایران باشیم. مدافعی که از واکر ضعیف‌تر و متزلزل‌تر است و همین می‌تواند یک نقطه مناسب برای ضربه‌زنی به سه شیرها باشد.
 

 
 


Page Generated in 0.0066 sec