printlogo


کد خبر: 260300تاریخ: 1401/8/30 00:00
خبر


سنگ تمام قطری‌ها از روز اول
در فرودگاه نمادهای جام‌جهانی زیاد است اما برخلاف جام‌های قبلی، تا صبح دیروز هیجان و تب جام‌جهانی چه در فرودگاه و چه در سطح شهر بالا نبود و انگار نه انگار که قطر میزبان این رویداد بزرگ است. شاید دلیلش گرمای هوا در طول روز باشد. از فرودگاه گرفته تا هتل و مرکز خبری، تمام راهنماها و کارکنان بخش‌های مختلف تمام تلاش خود را می‌کردند تا در اسرع وقت مشکلات خبرنگاران و هواداران را حل کنند. خبرنگارانی که برای دریافت ID کارت با مشکلاتی نظیر مغایرت شماره گذرنامه یا نام و نام خانوادگی مواجه بودند، به بخش ویژه‌ای هدایت می‌شدند و در کمترین زمان ممکن مشکل آنها حل می‌شد. برخورد گرم، صمیمانه و محترمانه قطری‌ها بیش از هر چیز نشان می‌داد که این کشور می‌خواهد به شعار «بهترین جام‌جهانی تاریخ» عمل کند.
 
گرما مشکل حاضران در قطر
هوا در دوحه بسیار گرم است و دما حوالی ظهر به بیش از ۳۰درجه هم می‌رسد؛ البته رطوبت و شرجی بودن هوا باعث می‌شود تا گرما را بیشتر احساس کنیم. کمی پیاده‌روی زیر آفتاب، آدم را گرمازده و خیس عرق می‌کند. احتمالاً به همین دلیل است که از صبح تا دم غروب خبری از مردم در سطح شهر نیست. در آستانه ماه آخر پاییز، وقتی هوا در دوحه چنین گرم است، حالا تصور کنید مثل همیشه قرار بود جام‌جهانی در تابستان برگزار می‌شد، هواداران و تیم‌ها با چه واویلایی مواجه بودند.
 
سود قطر در ازای هزینه ۲۰۰میلیارد دلاری
قطر ۲۲۲میلیارد دلار هزینه کرده و از این جام فوقش ۲۲ میلیارد درآمد خواهد داشت. کدام عقل سلیمی می‌گوید ۲۰۰میلیارد دلار ضرر کنیم که میزبان جام‌جهانی شویم؟ پس داستان چیز دیگری است.
۲۰۰میلیارد دلار ضرر- که رقم سرسام‌آوری است و می‌تواند یک ملت را ورشکسته یا خوشبخت کند- ظاهر ماجراست؛ باید عمیق‌تر به موضوع نگاه کرد که عوض این ۲۰۰میلیارد دلار، کجا و چگونه چندین برابر این رقم، به کشورش باز می‌گردد. سوای بازگشت این سرمایه، قطر نه‌تنها سود می‌کند، که اعتبار بین‌المللی و هزار و یک چیز دیگر هم نصیب خود و مردمانش می‌شود. ساده است اگر فکر کنیم چون قطر کشوری پولدار است، بی‌حساب و کتاب عین بچه پولدارها ریخت و پاش کرده‌ و برسر گرفتن این میزبانی با امریکا و انگلیس درافتاد.

بازار داغ غذاهای ایرانی در دوحه
حضور ایرانیان از نقاط مختلف جهان در دوحه برای تماشای دیدار های تیم ملی و البته مسافرت تعداد قابل ملاحظه‌ای از هموطنانمان که مقیم امارات هستند موجب شده تا هتل‌ها و رستوران های شهر دوحه به فکر طبخ غذاهای ایرانی بیفتند. تعداد زیادی از رستوران های بین المللی قطر از روز جمعه غذا های ایرانی را هم به منو خود اضافه کرده‌اند و ایرانی‌ها می توانند در این رستوران ها به راحتی چلو کباب و جوجه کباب پیدا کنند. البته به طور کلی رستوران ایرانی در دوحه کم نیستند و هموطنان ما از این بابت دچار مشکل نخواهند شد. نکته جالب توجه اینجاست که غذاهای ایرانی مورد توجه سایر توریست‌هایی که به قطر سفر کرده‌اند نیز قرار گرفته است.


Page Generated in 0.0053 sec