printlogo


کد خبر: 260299تاریخ: 1401/8/30 00:00
تفاوت سرمربی تیم‌ ملی و کارشناسان امروز دیده می‌شود
کی‌روش مثل همیشه ما را سورپرایز می‌کند؟



در قطر، هرجا صحبت از تیم‌ ملی ایران و بازی با انگلیس می‌شود، همه و همه یک جواب ساده و روشن دارند؛ همان چیزی که تمام اهالی فوتبال درباره تیم‌ ملی و کی‌روش می‌گویند. خبرنگاران خارجی، هواداران قطری و انگلیسی تصور می‌کنند که تیم‌ ملی ایران مثل همیشه با برنامه دفاع-ضدحمله مقابل انگلیس بازی می‌کند. آنها براساس پیشینه قبلی کی‌روش در تیم‌ ملی ایران باور دارند که ایران در بازی امروز مقابل انگلیس روی دفاع لایه لایه متمرکز است و در کنار آن روی ضعف خط دفاع انگلیس برنامه‌ریزی کرده. اغلب کارشناسان و اهالی فوتبال در قطر معتقدند که تیم ایران با همان سیستم همیشگی بازی می‌کند؛ از مهاجمان زهردار خود مثل طارمی، آزمون و جهانبخش در ضدحملات استفاده خواهد کرد. اگرچه آزمون معلوم نیست که امروز به مسابقه اول ایران برسد اما وقتی همه سیستم کی‌روش را می‌شناسند و می‌گویند که ایران برای دفاع- ضدحمله به زمین می‌آید، باید درمورد استراتژی کی‌روش کمی درنگ کنیم.
کی‌روش آنقدر باهوش و زرنگ هست که مشت خود را به همین سادگی باز نکند و برنامه‌اش برای مربی و بازیکنان انگلیسی شناخته شده باشد؛ حتماً او در جریان بازی امروز ما را سورپرایز خواهد کرد و در کنار مدل و برنامه‌ای که همه می‌شناسند، چند استراتژی و برنامه دیگر هم قرار می‌دهد تا تیم گرت ساوت گیت را غافلگیر کند. بدون شک او به توانایی خط حمله انگلیس اشراف دارد، اما می‌داند که انگلیسی‌ها در فاز دفاعی آسیب‌پذیر هستند.
باید میان کی‌روش که سابقه حضور در۵ جام‌جهانی و مربیگری در تیم‌های رئال مادرید، منچستر، تیم‌ ملی مصر، پرتغال، آفریقای جنوبی و ایران را در کارنامه دارد، با کارشناسان و علاقه‌مندان به فوتبال تفاوت‌های فاحشی وجود داشته باشد. او حتماً در این مدت روی برنامه‌های خاصی کار کرده تا حریفانی که براساس ذهنیت قبلی پا به زمین می‌گذارند را غافلگیر و سورپرایز کند. امروز منتظریم تا کی‌روش روی دیگری از فوتبال را به ما نشان دهد و مثل همیشه در بازی‌های بزرگ علاقه‌مندان به فوتبال را در سراسر دنیا سورپرایز کند.


Page Generated in 0.0055 sec