printlogo


کد خبر: 260298تاریخ: 1401/8/30 00:00
ایران شاید شگفتی‌ساز شروع مسابقات باشد
خبرنگار رادیو کلمبیا: بازیکنان با کلمبیا نساختند!



از فرودگاه بین‌المللی دوحه و ‌هتل محل استقرار خبرنگاران تا مرکز خبری، مترو و اتوبوس‌هایی که خبرنگاران را جابه‌جا می‌کنند، با چهره‌هایی مواجه می‌شویم که از سراسر دنیا به قطر آمده‌اند؛ یا تماشاگر و هوادارند، یا بازیکن سابق تیم‌های بزرگ. خبرنگاران زیادی هم اینجا دور هم جمع شده‌اند. اما همه آنها دیگر فوتبال ایران و بازیکنان پرآوازه‌اش را می‌شناسند. از هوادارانی که به علی دایی اشاره می‌کنند تا رسانه‌هایی که شناخت خوبی از آزمون، جهانبخش، طارمی و دیگر ستاره‌های تیم‌ملی دارند. وقتی سه دور متوالی در جام‌جهانی حاضر باشی، اغلب علاقه‌مندان به فوتبال به تیم شما جور دیگری نگاه می‌کنند.
از هواداران مکزیک و اکوادور که بگذریم، خبرنگاران رادیو کلمبیا حرف‌های جالبی برای ما داشتند؛ آنها بواسطه کارلوس کی‌روش، فوتبال ایران را دنبال می‌کرند و شناخت نسبی از تیم ایران داشتند. خانم گلوریا (یکی از خبرنگاران کلمبیایی) در پاسخ به سؤال ما درباره غیبت کشورشان در قطر گفت: «اگرچه کلمبیا به جام‌جهانی صعود نکرد اما فوتبال در کشور ما ورزش اول محسوب می‌شود و به همین دلیل بیش از ۱۰۰ خبرنگار کلمبیایی به قطر آمده‌اند. چه کلمبیا در جام‌جهانی باشد و چه نباشد، مردم کشور ما این رویداد مهم را به دقت دنبال می‌کنند. افسوس می‌خوریم که در این رویداد حضور نداریم اما فوتبال همین است. گاهی برنده‌ای و گاهی بازنده.»
خبرنگار رادیو کلمبیا در مورد حضور کی‌روش و ناکامی این مربی در کلمبیا هم برای ما توضیحات جالبی داد: «به شخصه کی‌روش و کارش را می‌پسندم و به این مربی علاقه دارم. مسائلی به‌وجود آمد که این مربی در تیم‌ملی ما موفق نبود. شکست مقابل اکوادور و اروگوئه تأثیر زیادی در صعود نکردن و ناکامی کی‌روش داشت. تا قبل از این دو بازی همه چیز خوب بود اما واقعیت این است که اختلافات او و تعدادی از بازیکنان باعث ناکامی کی‌روش شد. دل تعدادی از بازیکنان با این مربی نبود و همین اختلافات منجر به شکست سنگین مقابل اکوادور و اروگوئه شد. بازیکنان کلمبیا با کی‌روش نساختند و دوست نداشتند با این مربی کار کنند. تعدادی از بازیکنان از دستورات او سرپیچی می‌کردند و دلشان نمی‌خواست او نتیجه بگیرد. به نظرم علت اصلی جدایی کی‌روش از کلمبیا ناسازگاری بازیکنان بود. اگرچه ما-هر دو خبرنگار کلمبیایی متفق‌القول- این مربی را قبول داریم و امیدواریم که در ایران نتایج خوبی بگیرد.»
این دو خبرنگار رادیو کلمبیا در پاسخ به این سؤال که سبک بازی کی‌روش تدافعی است و آیا به این دلیل بازیکنان با او به مشکل خوردند هم گفتند: «بله… این موضوع هم در تیم‌ملی باعث اختلاف شد. بسیاری از بازیکنان سبک کی‌روش را دوست نداشتند. به همین دلیل او نتوانست برنامه‌هایش را کامل انجام دهد اما این مربی با همین سبک در جام‌جهانی برزیل و روسیه با تیم‌ملی ایران خوب ظاهر شد.»
این دو خبرنگار پیش‌بینی جالبی از بازی امروز ایران و انگلیس داشتند. خانم گلوریا به ما گفت: «ایران شاید در همین ابتدای جام همه را سورپرایز کند.»


Page Generated in 0.0058 sec