printlogo


کد خبر: 260291تاریخ: 1401/8/30 00:00
مهاجری: یک پیشنهاد جذاب برای فیفا دارم
همیشـه در شرایط سخت کارهای بزرگ انجام دادیم

رضا مهاجری سرمربی نفت مسجدسلیمان معتقد است همه گروه‌های جام جهانی سخت خواهند بود اما تیم ایران می‌تواند نمایش خوبی داشته باشد. مهاجری که طرفدار تیم برزیل هم هست، یک پیشنهاد جالب هم برای فیفا دارد که تیم‌های بزرگ دنیا از رقابت‌های جام جهانی جا نمانند.

شیوا شیرمردی
روزنامه نگار

تیم ایران در گروه سختی قرار گرفته که البته از نظر خیلی از کارشناسان در هر گروه دیگری هم قرار می‌گرفت شرایط به همین صورت بود. شما چه نظری در این مورد دارید؟
بالاخره در جام جهانی تیم‌ها سیدبندی می‌شوند و بر مبنای آن در گروه‌ها قرار می‌گیرند. ما هم چون در سید 3 بودیم در هر گروهی می‌افتادیم همین شرایط را داشت. گروه‌بندی نمی‌تواند زیاد شرایط صعود را تغییر دهد اما تیم ما با تغییراتی که انجام شد و آقای کی‌روش آمد انسجام و نظم تیمی بهتری پیدا کرد که کمک بزرگی به تیم است. با توجه به شناختی که کی‌روش از فوتبال ایران دارد الان بچه‌ها شرایط بهتری دارند. زمان اسکوچیچ شرایط اصلاً خوب نبود. نه فدراسیون شرایط خوبی داشت و نه بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام شد. در کل ابهام ایجاد شد که تغییر صورت گرفت اما در زمان حضور کی‌روش 2 بازی تدارکاتی خوب انجام دادیم که نشان داد شرایط و انسجام خوبی داریم. با این شرایط حالا می‌رویم به جام جهانی. جایی که ویترین فوتبال است. ما در جام جهانی قبلی در دقیقه 94 می‌توانستیم پرتغال را ببریم و نتیجه بگیریم اما مهدی طارمی قدر آن موقعیت را ندانست. جلوی اسپانیا هم می‌توانستیم نتیجه بگیریم که بدشانس بودیم. حالا انگلیس همان شرایط اسپانیا را برایمان دارد. امریکا را قبلاً شکست دادیم و فکر می‌کنم رقابت برای تیم دوم بین ایران، ولز و امریکاست.
یعنی انگلیس از الان می‌تواند خودش را تیم اول و صعودکننده ببیند؟
چیزی که از فوتبال می‌بینیم این‌طور است. البته جذابیت فوتبال به همین است که قابل پیش‌بینی نیست. مثلاً کسی پیش‌بینی نمی‌کرد ایتالیا در جام جهانی نباشد اما این اتفاق افتاد. البته یک پیشنهاد خوب برای فیفا دارم که تیم‌های عنوان‌دار جا نمانند.
چه پیشنهادی؟
من معتقدم فیفا باید یک سری کارشناس خبره بیاورد و شرایطی بگذارد که تیم‌های عنوان‌دار و قدرتمند جهان از جام جهانی جا نمانند. مثلاً 31 تیم مثل الان و طبق مسابقات به جام جهانی صعود کند اما تیم 32 برای تیم‌های عنوان‌دار جهان باشد که جا ماندند. البته برای آنها هم پلی‌آف برگزار شود. چون واقعاً نبود تیم‌هایی مثل ایتالیا، اسپانیا، برزیل، آرژانتین، آلمان، انگلیس و... روی جذابیت و کیفیت مسابقات جام جهانی می‌تواند تأثیر بگذارد.
به نظر شما تیم ایران می‌تواند از گروهش صعود کند؟
سخت است چون در شرایط نابرابر رقابت می‌کنیم. آمادگی آن 3 تیم دیگر گروه را با ایران مقایسه کنید متوجه می‌شوید. 2 هفته تا جام جهانی مانده و ببینید تیم ایران چطور خودش را برای رقابت‌ها آماده می‌کند. در واقع ما در شرایط نابرابر آماده می‌شویم. اردوهای مناسب و بازی‌های تدارکاتی مناسب شانس صعود را بالا می‌برد که تغییر و تحولات در فدراسیون و آن اتفاقات، باعث شد کار سخت شود چون زمان را از دست دادیم. البته بچه‌ها ثابت کردند در فشار نتایج خوبی می‌گیرند. این مسأله چیز خوبی نیست چون باید ساختار را درست کنیم و برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم اما امیدوارم موفق شویم. اگر ساختار و برنامه‌ریزی درست شود می‌توانیم با تیم‌های درجه یک نه اما با درجه 2 مثل ولز، بلژیک، لهستان، نروژ و... رقابت کنیم.
شما به جز تیم ایران، طرفدار کدام تیم هستید؟
برزیل. تیمی که چشم‌نواز بازی می‌کند.
فکر می‌کنید این دوره می‌تواند قهرمان شود؟
یکی، دو بازی برزیل را دیدم و لذت بردم. تیم خیلی کاملی است. در هر پست راحت 4، 5 بازیکن خوب دارد. در خط حمله 9 بازیکن با استانداردهای بالای دنیا دارد.
پس فکر می‌کنید برزیل می‌تواند قهرمان شود؟
شانس خوبی دارد.
گل قهرمانی را چه بازیکنی می‌زند؟
بگذارید تا فینال برسد بعد می‌گویم.
از قبل طرفدار برزیل بودید یا از وقتی در خوزستان کار می‌کنید؟
از قبل برزیلی بودم و برزیلی می‌مانم. اهل کری خواندن نیستم اما همیشه فکر می‌کنم برزیل باید قهرمان شود چون بهترین تیم دنیاست.


Page Generated in 0.0058 sec