printlogo


کد خبر: 260285تاریخ: 1401/8/30 00:00
پیرمرد هلندی مشت خود را باز نمی‌کند
راز سر به مهر فان خال

هویت دروازه‌بان هلند برای بازی اول آنها مقابل سنگال که امشب برگزار می‌شود، همچنان مانند یک راز سر به مهر باقی مانده است.
هواداران تیم ملی هلند در این مورد گمانه‌زنی‌های زیادی می‌کنند اما آنها می‌دانند که لویی فان خال سرمربی نارنجی‌ها این راز را تا آخرین لحظه پیش خود نگه خواهد داشت. او اصولاً همیشه ترکیب تیمش را به‌شدت مهر و موم شده محافظت می‌کند و حتی خود بازیکنان هم نمی‌دانند که آیا در بین 11 نفر اصلی هلند حضور دارند یا خیر.
هرکسی که در بازی امشب برابر سنگال در ورزشگاه الثمامه درون دروازه قرار بگیرد با مشکل بزرگی به‌نام بی‌تجربگی مواجه خواهد شد. دلیل این اتفاق این است که لویی فان خال به شکل شوکه‌کننده‌ای تصمیم گرفت یسپر سیلسن دروازه‌بان باتجربه خود را در فهرست نهایی جام جهانی قرار ندهد، کسی که از نظر بسیاری از کارشناسان هلندی گزینه اصلی پیراهن شماره یک هلند در جام جهانی قطر بود.
در واقع سورپرایز بزرگ فان خال وقتی رو شد که او سه دروازه‌بانی را انتخاب کرد که هر سه روی هم رفته تعداد بازی‌های ملی‌شان به عدد هشت می‌رسید. سرمربی باتجربه هلندی از زمانی که برای سومین بار هدایت نارنجی‌ها را بر عهده گرفت همواره در مورد انتخاب سنگربانان خود تصمیم‌های عجیبی گرفته است.
رمکو پاسویر در‌وازه‌بان آژاکس رؤیای بازی کردن در مسابقه امروز را دارد و می‌داند که این مسابقه می‌تواند نطقه عطفی در فوتبال او باشد. او اولین تجربه بازی ملی خود را در 38 سالگی کسب کرد، زمانی که هلند توانست پرتغال را شکست دهد و سپس جای خود را در بازی بعدی هلند که مقابل بلژیک بود نیز حفظ کرد؛ مسابقه‌ای که به‌عنوان آخرین بازی هلندی‌ها قبل از جام جهانی به حساب می‌آمد.
پاسویر در ابتدا از سوی آژاکس به‌عنوان یک دروازه‌بان ذخیره جذب شد اما زمانی که این تیم دو دروازه‌بان اول خود را به‌دلیل مصدومیت و محرومیت از دست داد، در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفت و در نهایت حالا یک بازیکن موفق و محبوب در رده ملی فوتبال لاله‌های نارنجی شناخته می‌شود.
جاستین بیلو دیگر دروازه‌بانی است که سابقه کمی از نظر بازی ملی دارد. فان خال در شش بازی اول دوران بازگشت خود به تیم ملی برای سومین بار، از این دروازه‌بان در شش بازی ابتدایی استفاده کرد.
آندریس نوپرت از هیرنوین دیگر دروازه‌بان در ترکیب هلند است. در 15 مسابقه‌ای که فان خال هدایت هلند را بعد از جانشینی فرانک دی بوئر بر عهده داشته است، به مارک فلکن دروازه‌بان بوندس‌لیگایی چهار بار و به سیلسن دو بار بازی داده است.
فان خال وقتی با سؤالی در مورد دلایل حذف سیلسن مواجه شد، در این مورد گفت که سیلسن در تیم نایمخن در فرم مطلوب قرار نداشته است. رافائل فان در فارت ستاره سابق فوتبال هلند و هم‌تیمی سابق سیلسن نیز در این مورد گفت که این دروازه‌بان دیگر بدون رقیب به حساب نمی‌آید.
فان خال در صحبت‌هایی جالب در مورد سیلسن گفت: «یا باید او را به‌عنوان دروازه‌بان اول خود انتخاب کنید یا اصلاً انتخابش نکنید. همیشه این‌طور نیست که بهترین بازیکن انتخاب شود بلکه گاهی لازم است که بهترین بازیکنی که به درد تیم می‌خورد انتخاب شود.»
 


Page Generated in 0.0062 sec