printlogo


کد خبر: 260284تاریخ: 1401/8/30 00:00
کدام بازیکنان به یک جام جهانی بزرگ نیاز دارند؟
قطر، سرزمین رویاها

جام جهانی بزرگترین عرصه برای نشان دادن توانایی‌ها است. معتبرترین تورنمنت فوتبالی جهان در حال برگزاری است و بعضی بازیکنان انگیزه‌های قوی‌تری برای موفقیت در آن دارند هرچند اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند که در چهار دسته این بازیکنان را بررسی می‌کنیم.

برای یک انتقال مناسب

کیلیان امباپه
رسانه‌ها گزارش داده‌اند مهاجم پاری‌سن‌ژرمن و تیم فرانسه پنج ماه بعد از قرارداد جدیدش قصد جدایی دارد چون باشگاه به قول‌هایش درباره تاکتیک تیم و جذب بازیکنان جدید عمل نکرده. این بازیکن 23 ساله به‌شدت به رئال مادرید نزدیک شده بود اما با وعده‌ در پاریس ماندنی شد. جنجال در این فصل هم دست از سر پاری‌سن‌ژرمن برنداشته هرچند او در 20 بازی 19 گل زده. امباپه بازیکنی کلیدی است و بازی‌هایش در جام جهانی مادرید را برای خریدنش مجاب می‌کند اگرچه با قیمتی بالاتر.

کریستیانو رونالدو
این یک واقعیت است که هیچ باشگاهی تمایل به جذب فوق‌ستاره پرتغالی نداشت بعد از آنکه در تابستان اعلام کرد می‌خواهد از منچستریونایتد برود.  این بازیکن 37 ساله یکی از بهترین‌های تاریخ است اما اثرگذاری‌اش رو به زوال است.
 درست قبل از شروع جام جهانی هم علیه شیاطین سرخ مصاحبه تندی کرد و حالا اگر در تیم ملی بدرخشد می‌تواند چشم یک باشگاه جدید را بگیرد.

فرانکی دیونگ
بعد از موافقت بارسلونا با انتقال 85 میلیون یورویی هافبک هلندی به منچستریونایتد، او ترجیح داد در نوکمپ بماند. اوضاع حالا آشفته است، دستمزد وحشتناکی می‌گیرد و باشگاه می‌خواهد خودش را از این دستمزد و اظهارات انتقادآمیزش خلاص کند. او طرفدار زیاد دارد و چلسی و لیورپول هم به آنها اضافه شده‌اند. او اگرچه بازیکن ثابت بارسلونا نیست اما در تیم ملی مهره‌ای کلیدی به حساب می‌آید و دیونگ و بارسلونا امید دارند جام جهانی خوبی داشته باشند تا از یکدیگر جدا شوند.

دکلان رایس
یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی جوان دنیا تا سال 2024 با وستهم قرارداد دارد و باشگاه لندنی می‌تواند یک سال دیگر او را نگه دارد. زمان بسرعت برایش می‌گذرد. او کمی بعد از جام جهانی 24 ساله می‌شود و باید تلاش برای رسیدن به جام‌ها را شروع کند نه اینکه در تیمی متوسط دست و پا بزند. بیش از صد میلیون پوند رویش قیمت گذاشته‌اند و به دست آوردنش ارزان نیست اما می‌تواند در قطر نشان دهد چرا پرداختن این پول ریسک به حساب نمی‌آید.

ادن هازارد
مهاجم صدمیلیون یورویی رئال مادرید بعد از مصدومیت‌های متعدد هنوز هم بازیکن ثابت باشگاهش محسوب نمی‌شود. او 31 ساله است و باید الان در اوج توانایی‌هایش باشد اما در تیم باشگاهی‌اش پشت سر امثال وینیسیوس جونیور و رودریگو قرار گرفته است و باید آینده‌اش را در نظر بگیرد. قراردادش تا سال 2024 اعتبار دارد و مادرید می‌داند در چند پنجره نقل و انتقالات پیش رو فرصت فروش او با قیمتی منطقی را دارد. کاپیتان بلژیک در قطر امیدهای زیادی دارد و برای اینکه نسل طلایی کشورش را به رویای بزرگش برساند، باانگیزه است.

برای بالابردن اعتبار

جاناتان دیوید
بعد از انتقال از خنت بلژیک به لیل، درخشان بوده و انتظار می‌رود مهاجم کانادایی در سال 2023 یک انتقال خوب داشته باشد.
 او در 15 بازی لیگ یک این فصل 9 گل زده و اعتبارش با چند بازی خوب در جام جهانی به‌شدت بالا می‌رود.
 گفته می‌شود اورتون، منچستریونایتد و میلان به جذب این مهاجم 22 ساله علاقه دارند.

کودی گاکپو
منچستریونایتد در تابستان ترجیح داد آنتونی را بخرد و امیدهای مهاجم تیم ملی هلند و پی‌اس‌وی آیندهوون از بین رفت اما با فرم فوق‌العاده‌ای که در این فصل داشته می‌تواند یکی از بازیکنان هدف در ژانویه باشد. او در 24 بازی این فصل 13 گل و 17 پاس گل داشته و می‌تواند به‌عنوان یکی از بازیکنان اصلی نارنجی‌پوشان درخشش خود را تکرار کند. پی‌اس‌وی مشکلات مالی دارد و حاضر است با 30 میلیون یورو او را بفروشد هرچند این مبلغ شاید خیلی بیشتر شود.

سرگی میلینکوویچ
سال‌ها است که می‌گویند این هافبک صرب به یک باشگاه بزرگ می‌رود اما او همچنان برای لاتزیو می‌درخشد و گمانه‌زنی درباره آینده‌اش سرعت گرفته. این هافبک 27 ساله در اوج فوتبال خود به سر می‌برد و می‌خواهد برای تیم‌هایی بازی کند که برای جام می‌جنگند. روی او 100 میلیون یورو قیمت گذاشته‌اند و کلودیو لوتیتو، رئیس لاتزیو گفته هر ماه که می‌گذرد، این مبلغ بالاتر می‌رود. اما واقعیت این است که میلینکوویچ ساویچ تا سال 2024 قرارداد دارد و خریداران براساس منطق در تلاش برای جذب او پیش می‌روند.

محمد کودوس
کودوس این فصل بیشتر در پست 9 کاذب برای آژاکس بازی کرده با وجود آنکه بازیساز است و در 21 بازی 10 گل زده است. در تیم ملی غنا، این بازیکن 22 ساله پشت سر مهاجم نوک بازی می‌کند و بنابراین می‌تواند خلاقیت بیشتری از خود نشان بدهد و بازیکنی کلیدی در ترکیب ستارگان سیاه در قطر باشد. آژاکس همیشه در برابر پیشنهادهای خوب بازیکنان خود را می‌فروشد بنابراین او در ژانویه در دسترس است. هواداران لیورپول دلخوشند که اسطوره دوران بچگی او تیاگو آلکانتارا بوده.

لوورو مایر
هافبک کروات رن یکی از بهترین بازیکنان خلاق در لیگ یک فرانسه است و مقایسه با لوکا مودریچ بی‌علت نیست هرچند او هویت خودش را دنبال می‌کند. خیلی از تیم‌های بزرگ اروپا این بازیکن 24 ساله را دنبال می‌کنند از جمله بارسلونا و آرسنال و گفته می‌شود مبلغ 60 میلیون یورو باشگاه فرانسوی را برای فروش‌اش وسوسه می‌کند. مایر یک تورنمنت فرصت دارد تا از مودریچ بیاموزد و این در آینده کمک زیادی به او می‌کند.

برای اثبات به باشگاه

کریستین پولیشیچ
کسی که انتظارات تیم ملی امریکا در جام جهانی روی شانه‌های او است اما در چلسی بازیکنی پاره وقت به حساب می‌آید که در پست بال-مدافع بازی می‌کند. این بازیکن 24 ساله در تیم ملی در پست مورد علاقه‌اش در سمت چپ خط حمله بازی می‌کند و امید دارد گراهام پاتر، مربی آبی‌های غرب لندن به عملکرد او در جام جهانی توجه کند. تیم‌های زیادی از جمله یوونتوس و نیوکاسل به جذب او علاقه دارند و ژانویه می‌تواند راه فراری پیدا کند اگر اوضاع در چلسی درست نشود.

تاکهیرو تومیاسو
تومیاسو فصل اول فوق‌العاده‌ای در آرسنال داشت اما در این فصل در سمت راست دفاع زیر سایه بن وایت قرار گرفت و بازیکن جانشین سمت چپ شد.
اگرچه جایگاه دو بازیکن دفاع میانی آرسنال، گابریل ماگالیز و ویلیام سالیبا دست نیافتنی است، اما او در ترکیب ژاپن در قلب دفاع است و با بازی‌های عالی در جام جهانی می‌تواند نظر میکل آرتتا را به خودش جلب کند.

داروین نونیس
هر قراردادی که به صد میلیون یورو می‌رسد، فشار زیادی با خود دارد. نونیس با انتقادات زیادی در مورد بی‌ثباتی و عصبانی مزاجی‌اش مواجه بوده (بعد از آنکه در دومین بازی برای لیورپول اخراج شد) ضمن اینکه رکورد گلزنی 9 گل در 18 بازی در مقایسه با دیگر خرید هجومی لیگ برتر در تابستان گذشته ناچیز است: ارلینگ هالند که با 60 میلیون یورو به منچسترسیتی آمده در 18 بازی 23 گل زده. بار گلزنی اروگوئه همچنان بر دوش دو بازیکن 35 ساله، لوییس سوارس و ادینسون کاوانی است اما نونیس باید فرصتی پیدا کند تا به اثبات برساند چرا لیورپول این همه پول برایش داده.

فران تورس
واقعیت این است که انتقال 55 میلیون یورویی از منچسترسیتی به بارسلونا در ژانویه گذشته موفقیت‌آمیز نبوده. این مهاجم اسپانیایی بازی‌های زیادی در ترکیب اصلی بارسلونا نبوده و با مصدومیت هم دست و پنجه نرم کرده به نحوی که در 18 بازی تنها پنج گل زده.
در تابستان بازیکنان هجومی مستعدی با 150 میلیون یورو به نوکمپ آمدند و جایش را گرفتند.
این بازیکن 22 ساله اگر در قطر بدرخشد، خودش را به ژاوی ثابت می‌کند هرچند گزینه‌های هجومی زیادی در اختیار داشته باشد.

ادوارد مندی
بعد از بازگشت از مصدومیت جایگاه خود به‌عنوان مرد شماره یک چلسی را از دست داد و پشت سر کپا آریسابالاگا قرار گرفت.
دروازه‌بان 193 سانتیمتری سنگال بعد از انتقال از رن در سال 2020 عملکرد کلی خوبی داشته اما بازی‌هایش در جام جهانی ارزشش را به پاتر یادآوری می‌کند.
گزارش شده چلسی به پیشنهادها برای جذب مندی توجه می‌کند اما او فرصت دارد در این جام پاسخ منتقدانش را بدهد.

لیونل مسی
فرم عالی او بعد از فصل اول سختی که در پاریس داشت، برگشته و در 19 بازی این فصل 12 گل زده و 14 پاس گل داده و با روحیه و اعتماد به نفس بالایی به جام جهانی رفته. تنها دلیلی که این بازیکن 35 ساله به یک تورنمنت خوب در قطر نیاز دارد، این است که جام جهانی تنها جامی است که از دستش دور مانده. اگر می‌خواهد بهترین بازیکن تاریخ باشد، قهرمانی جهان ضروری است. او در جام جهانی 2014 که تیمش در فینال به آلمان باخت، جایزه توپ طلای مسابقات را گرفت.

گرت بیل
شاید فکر کنید در 33 سالگی سال‌های روشنی در پیش دارد اما ستاره لس‌آنجلس اف سی در آستانه بازنشستگی بود قبل از اینکه ولز، بلیت قطر را اوکی کند و ممکن است بعد از جام جهانی کفش‌هایش را آویزان کند.
به خاطر مصدومیت‌ها و دستمزدی که رئال مادرید را کلافه کرده بود، اثرگذاری‌اش در فوتبال براحتی قابل فراموشی است. او انگیزه زیادی دارد برای اینکه با خاطره‌ای خوش از فوتبال برود.

لوکا مودریچ
بعد از درخشش فوق‌العاده در جام جهانی 2018، مودریچ به یک دهه سلطه رونالدو- مسی بر توپ طلا پایان داد. او کلید صعود کرواسی به فینال بود و اگرچه بعید است کرواسی عملکرد بهتری نسبت به جام قبل داشته باشد اما مودریچ دوباره فرمانده خط میانی است. این آخرین تورنمنت ملی این بازیکن 37 ساله است که قراردادش با رئال سال آینده به پایان می‌رسد.

تیاگو سیلوا
برزیل از سال 2002 قهرمان جهان نشده و بعد از عملکرد ناامیدکننده در جام جهانی 2014 در خانه، کاپیتان تیاگو سیلوا به خاطر محرومیت در جریان باخت 7 بر یک به آلمان در نیمه‌نهایی به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. نیمار هم در آن بازی مصدوم بود اما سیلوا دیگر فرصتی ندارد چون 38 ساله است. نوبت جوان‌ترها است اما این مدافع میانی لیاقت یک خداحافظی بزرگ را دارد.

آندرس گواردادو
هافبک 36 ساله مکزیک و رئال بتیس بعد از آنتونیو کارباخال و رافائل مارکس، سومین بازیکن کشورش است که در پنج جام جهانی بازی می‌کند اما می‌خواهد به یک رکورد نامطلوب پایان دهد. از سال 1994 مکزیک از مرحله گروهی بالا رفته و بازی چهارم را باخته. کاپیتان تیم قبل از بازنشستگی به‌دنبال «بازی پنجم» است.


 


 


 


 







 






 

















 


Page Generated in 0.0059 sec