printlogo


کد خبر: 260280تاریخ: 1401/8/30 00:00
 امریکا با فرم خوبی به قطر نیامده
همه چشم‌ها به بیل است


ولز بازگشت به جام جهانی بعد از 64 سال را با بازی امشب مقابل امریکا در گروه B جشن می‌گیرد؛ گروهی که انگلیس و ایران هم در آن حضور دارند. امریکا هم جام جهانی 2018 روسیه را از دست داد به خاطر آنکه آخرین بازی مقدماتی جام جهانی برابر ترینیداد و توباگو را به شکلی عجیب باخت.
این دوره هم مرحله گروهی خیلی سخت به پایان رسید تا جایی که چهار تیم اول منطقه کونکاکاف با سه امتیاز از یکدیگر متمایز شدند و امریکا یکی از سه سهمیه مستقیم صعود را گرفت بالاتر از کاستاریکا. گرگ برهالتر با انتخاب تیمش برای جام جهانی باعث تعجب خیلی‌ها شد، چون چند بازیکنی که در سال‌های گذشته در ترکیب امریکا ثابت بودند، بیرون ماندند؛ البته بعد از افتی که در آستانه جام جهانی از خود نشان دادند، تغییر اجتناب‌ناپذیر بود.
بعد از صعود، امریکا، مراکش و گرانادا را شکست داد و برابر اروگوئه یک مساوی به دست آورد اما تساوی در السالوادور در لیگ ملت‌های کونکاکاف به اضافه شکست مقابل ژاپن و تساوی با عربستان در بازی‌های دوستانه اوایل مهر با انتقادهای زیادی مواجه شد.
امریکا در چهار تا از هفت حضور قبلی‌اش در جام جهانی به مرحله حذفی صعود کرده اما در 9 تلاش قبلی‌اش برابر رقبای اروپایی به پیروزی نرسیده و اگر می‌خواهد از گروه صعود کند باید به این روند ناخوشایند خاتمه دهد چون تیم‌های اروپایی در گروه حضور دارند.
امریکا دومین تیم جوان جام جهانی را روانه قطر کرده و میانگین سنی‌اش 25 سال و 215 روز است. جووانی رینا، مهاجم بوروسیادورتموند یکی از این جوان‌ها است که بعد از 4 گل در 14 بازی ملی اول خود به‌دنبال درخشش در جام جهانی است. او تازه 20 ساله شده و می‌تواند چهاردهمین بازیکن تاریخ تیم ملی امریکا شود که قبل از 21 سالگی 15 بازی برای تیم ملی انجام می‌دهد، در این لیست نام پدر او کلودیو هم وجود دارد. تماشای همکاری او در سمت راست با سرجینیو دست، بازیکن میلان، جذاب است.
ولز هم با فرم خوبی به جام جهانی نیامده چون این تیم بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل اوکراین در پلی‌آف صعود به جام جهانی، پیروزی به دست نیاورده است. تساوی یک بر یک مقابل بلژیک تنها امتیازی بود که تیم راب پیج در لیگ ملت‌های اروپا به دست آورد و باخت خانگی و خارج از خانه مقابل لهستان و هلند باعث شد این تیم از لیگ A سقوط کند. این در تناقض با فرم تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی است، آنها بازی اول خود را به بلژیک باختند اما در هفت بازی بعدی بی‌شکست بودند و در نهایت بالاتر از جمهوری چک قرار گرفتند.
همه چشم‌ها دوباره به گرت بیل است ستاره سابق رئال مادرید قهرمان بازی‌های تیمش در پلی‌آف بود چون در نیمه‌نهایی دو گل به اتریش زد و در فینال پاس او را آندری یارمولنکو وارد دروازه خودی کرد. 9 تا از 13 گل ولز در دو تورنمنت مهم قبلی، یورو 2016 و یورو 2020، با دخالت مستقیم بیل یا آرون رمزی بوده. بیل شاید در این یک سال اخیر خیلی فرصت بازی نداشته اما با لس‌آنجلس قهرمان امریکا شده و گفته با آمادگی کامل در خدمت تیم ملی کشورش است تا در آخرین حضورش مثل دو جام ملت‌های اروپا به مرحله حذفی صعود کنند.
 امریکا و ولز دو بار با هم در دیدارهای تدارکاتی روبه‌رو شده‌اند که امریکا یکی را برده و یکی مساوی شده است.
 
اخبار تیمی
زک استیفن قرار بود مرد شماره یک امریکا در قطر باشد اما فصل خوبی در منچسترسیتی سپری نکرد و جای خود را به‌عنوان دروازه‌بان ذخیره به استفان اورتگا داد و اصلاً به جام جهانی دعوت نشد. حالا مت ترنر و اتان هارواث برای بازی در دروازه رقابت دارند و ترنر، گلر آرسنال که در آخرین بازی‌های تدارکاتی حاضر بوده، شانس بیشتری دارد.
وستون مک کنی بیش از یک ماه است که برای یوونتوس بازی نکرده اما احتمالاً برای این بازی آمادگی لازم را به دست آورده. اما نقطه قوت امریکا در خط حمله است که دست برهالتر کاملاً باز است و تیموتی وه آ به همراه رینا و خسوس فریرا برای بازی در کنار کریستین پولیشیچ رقابت دارند. بیل اعلام کرده اگر لازم باشد در هر سه مسابقه ولز 90 دقیقه توانایی بازی دارد اگرچه در تیم باشگاهی‌اش به تناوب بازی کرده. جو آلن هم به خاطر مصدومیت دو ماه است بازی نکرده اما خودش می‌گوید آمادگی بازی در مسابقه اول تیمش را دارد. ریس نورینگتون دیویس، مدافع ولز بدشانس بود، مدافع شفیلد یونایتد ماه گذشته مقابل کاونتری آسیب دید و هیچ نقشی در قطر نخواهد داشت.
 
ترکیب احتمالی
امریکا: ترنر؛ دست، زیمرمن، لانگ، رابینسون؛ آدامز، مک کنی، آرونسون؛ رینا، فریرا، پولیشیچ

ولز: هنسی؛ رابرتز، آمپادو، رودون، دیویس، ویلیامز؛ آلن، رمزی؛ بیل، مور، جیمز


Page Generated in 0.0037 sec