printlogo


کد خبر: 260270تاریخ: 1401/8/30 00:00
خبر و مصاحبه


رئیس فدراسیون هندبال:
تیم ملی زنان در قرارداد با اسپانسر نبود!

تیم ملی هندبال زنان رقابت‌های قهرمانی آسیا را در پیش دارد و به همین بهانه، علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون نشست خبری را ترتیب داد. او در این نشست به موضوع قابل تأملی اشاره می‌کند: «حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا بار مالی زیادی برای ما داشت. برای اعزام تیم زنان به آسیا باید بررسی می‌کردیم چون جزو قراردادهای ما با حامی مالی نبود. برای اعزام تیم زنان دو برنامه داشتیم؛ یا اسپانسر پای کار بیاید و یا یک باشگاه پیدا کنیم که حامی ما شود. من دوست نداشتم فدراسیونی که با شرایط سخت و با بدهی زیادی تحویل گرفتم دوباره بدهکار شود. تا این لحظه هم هیچ بدهی نداریم.»
او ادامه می‌دهد: «در مورد اول چون حامی بودجه خود را بسته بود، امکان نداشت کمک کند و به همین دلیل با سنگ آهن بافق یزد وارد مذاکره شدیم. در نهایت با حمایت این باشگاه توانستیم تیم زنان را به مسابقات آسیایی اعزام کنیم. بخشی از بازیکنان خودشان به تیم دعوت شدند و بخشی از بازیکنان سایر تیم‌ها هم به تیم ملی دعوت شدند.»
تیم ملی هندبال زنان با روندی که پاکدل توضیح می‌دهد، آماده شده و امروز راهی کره جنوبی می‌شود.
 
8 رکابزن به کمیته انضباطی احضار شدند

8 رکابزن به کمیته انضباطی دعوت شدند، آن هم به این دلیل که بدون هماهنگی با فدراسیون در رقابت‌های جهانی شرکت کرده‌اند. محمود وفایی، مدیر تیم‌های ملی در این رابطه می‌گوید: «ما اعزام تیم تریال به مسابقات جهانی امارات را بر مبنای حضور اسپانسر برنامه‌ریزی کرده بودیم. تمام کارهای لازم برای حضور انجام شده بود و مجوز شورای برون مرزی نیز گرفته شد. سه روز مانده به اعزام، سرپرست تیم عنوان کرد که منصرف شده‌ایم و تیم در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کند. با وجود اینکه لغو اعزام وجهه خوبی نداشت اما به اتحادیه جهانی و کمیته برگزاری اعلام کردیم که تیم ایران شرکت نمی‌کند. زمانی که مسابقات شروع شد از طریق ارسال عکس و فیلم متوجه شدیم که ورزشکاران بدون اطلاع و بدون سرپرست به امارات رفته‌اند تا در مسابقات شرکت کنند و از فدراسیون هم خواستند کارهای لازم را انجام دهد.
او ادامه می‌دهد: «البته قبل از رفتن این نفرات از کمیته تریال به ما اعلام کردند زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه ورزشکاران خودشان می‌خواهند به امارات بروند، شنیده می‌شد و ما هم به‌صورت تلفنی با آنها تماس گرفتیم که چنین اشتباهی نکنند. آنها هم پاسخ دادند که نمی‌روند. اما در نهایت این نفرات به نوعی خواستند به فدراسیون دهان کجی کنند. بنابراین باید به کمیته انضباطی بیایند و بگویند که چرا این کار را انجام داده‌اند.»


Page Generated in 0.0052 sec