printlogo


کد خبر: 260267تاریخ: 1401/8/30 00:00
اضافه شدن اسماعیل‌نژاد و چپرلی به ترکیب پیکان برای جام باشگاه‌های جهان
پشت خط‌زن لهستانی در ترکیب پیکان



محسن آجرلو
روزنامه نگار

 لیگ برتر والیبال در حالی به تعطیلی پیش از موعد نیم‌فصل رفته که تیم پیکان تمرینات خود را برای حضور در جام باشگاه‌های جهان آغاز کرده. تیمی که اگرچه در لیگ شرایط چندان مساعدی ندارد اما قرار است با چند بازیکن کمکی و تمرینی دو هفته‌ای، راهی این رقابت‌های سطح بالا شود و به‌عنوان نماینده آسیا در برزیل به میدان برود. این‌طور که شنیده می‌شود طبق اعلام قبلی قرار است دو بازیکن ایرانی به‌عنوان یار کمکی در ترکیب خودروسازان قرار بگیرند اما حضور بازیکن خارجی در ترکیب این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
 رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های جهان از 17 تا 21 آذر در شهر بتیم برزیل برگزار می‌شود. رقابت‌هایی با حضور 8 تیم که یکی از آنها پیکان تهران، به‌عنوان قهرمان و نماینده قاره کهن خواهد بود. در این دوره علاوه بر پیکان تیم‌های پروجا ایتالیا، والی رناتا برزیل و سادا کروزیرو برزیل، ایتامبه میناس برزیل و ترنتینو ایتالیا در جام باشگاه‌های جهان حضور خواهند داشت و بر سر قهرمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
 
دو یار کمکی در ترکیب خودروسازان
 ماجرای جذب بازیکنان کمکی برای نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های جهان، همواره جزو روال اعزام تیم‌های ایرانی به این رقابت‌ها بوده. پیکان هم در همین راستا از هفته‌ها قبل، پروسه جذب بازیکنان کمکی را آغاز کرده و حالا در فاصله دو هفته مانده تا آغاز این رقابت‌ها، حضور دو بازیکن در ترکیب این تیم قطعی شده. امین اسماعیل‌نژاد از پاس گرگان و سلیم چپرلی از شهداب یزد، دو بازیکنی هستند که حضورشان به‌عنوان یار کمکی پیکان در جام باشگاه‌های آسیا قطعی شده و قرار است در برزیل با پیراهن پیکان به میدان بروند. دو بازیکن نسبتاً جوانی که قطعاً انگیزه‌های زیادی برای نشان دادن قابلیت‌های خود در این میدان بزرگ و مقابل تیم‌های خوب میدان دارند. بخصوص اسماعیل‌نژاد که خیلی دوست داشت در این فصل، پیراهن یک تیم اروپایی را بر تن کند.
 بازیکن خارجی بالاخره آمد
پیکانی‌ها از ابتدای لیگ به‌دنبال جذب بازیکن خارجی بودند. اتفاقی که به دلایل مختلف برای نیم‌فصل اول نیفتاد تا اینکه قرار بر این شد تا پیمان اکبری بتواند در جام باشگاه‌های جهان، یک یا دو بازیکن خارجی را در اختیار داشته باشد. حالا شنیده می‌شود حضور یک بازیکن خارجی در ترکیب این تیم قطعی و قرارداد او امضا شده اما حضور در جام باشگاه‌های جهان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
 
بازیکن لهستانی در ترکیب پیکان
بازیکن خارجی که به تازگی به پیکان پیوسته، رافائل فارینا لهستانی است. بازیکنی 2 متری و 28 ساله که از سال 2012 در لیگ لهستان بازی می‌کند. بازیکن پشت خط‌زنی که قرار است در کنار اسماعیل‌نژاد، این پست را برای پیکان در برزیل بیمه کنند. البته که صحبت‌های پیمان اکبری پیش از این از جذب یک قدرتی‌زن برای بازی در لیگ برتر حکایت می‌کرد که گویا مقدمات آن فراهم نشده و شاید هم نیامدن اسماعیل‌نژاد به این تیم برای ادامه لیگ، دلیل جذب یک پشت‌ خط‌زن خارجی بوده است.
فارینا در سال 2022 در باشگاه لوبلین لهستان توپ زده و این‌طور که به نظر می‌رسد این اولین بار است که برای بازی به باشگاهی خارج از کشورش سفر می‌کند.
 
فارینا به باشگاه‌های جهان می‌رسد؟
طبق قانون، بازیکنان تیم‌ها برای حضور در جام باشگاه‌های جهان، 9 نوامبر قرارداد خود را ثبت می‌کردند. اتفاقی که شنیده می‌شود درباره رافائل نیفتاده و حضور این بازیکن لهستانی در جام باشگاه‌های جهان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته که از ابتدا هم قرار بر این بود تا بازیکن خارجی جذب شده، برای حضور در لیگ برتر باشد اما باید دید آیا خرید جدید پیکانی‌ها در برزیل رونمایی خواهد شد یا حضورش در ترکیب پیکان به بعد از این رقابت‌ها موکول خواهد شد؟  رقابت‌های والیبال باشگاه‌های جهان از 17 آذر در بتیم برزیل آغاز خواهد شد. پیکان ایران در همان روز اول و در رقابت افتتاحیه، باید از ساعت 30 دقیقه بامداد با ترنیتنو ایتالیا، تیم نایب قهرمان فصل گذشته اروپا دیدار کند.


Page Generated in 0.0046 sec