printlogo


کد خبر: 260251تاریخ: 1401/8/30 00:00
از محسنات آشکار تا رازهای «مگو»

وصال روحانی
روزنامه نگار

پس از مدت‌ها صبر سرانجام عصر امروز اولین بازی ایران در گروه دوم جام جهانی فوتبال 2022 مقابل انگلیس در خاک قطر برگزار می‌شود. به این دلیل باید پرسید آمادگی «یوزها» برای این مسابقه به چه میزان می‌رسد. کارلوس کی‌روش در روزهای منتهی به این دیدار حرف‌هایی دوپهلو در این خصوص زده است. او از یک‌سو نحوه تدارکات و کیفیت آماده‌سازی ملی‌پوشان طی سه ماه گذشته را ناکامل خوانده و از جانب دیگر گفته است که حتی طی دیدار تدارکاتی توأم با شکست چهارشنبه گذشته (25 آبان) مقابل تونس از روال کار شاگردانش راضی بوده و آنچه را در ذهن داشته، عملی کرده است.
سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران با همان سیاست مداری همیشگی‌اش هم به مردان خود روحیه لازم را داده و هم حریفان‌مان و بخصوص انگلیسی‌ها را که روز دوشنبه مقابل ما صف‌آرایی می‌کنند، به این باور غلط رسانده که اوضاع فنی در اردوی ایران آن‌قدرها هم مساعد نیست که برخی می‌پندارند. فایده عمده این ابهام فکری، سرگشتگی است که در طرز نگاه گرت ساوت گیت سرمربی نه چندان کم‌نفس انگلیس و شاگردانش نسبت به مردان مصمم ما به‌ وجود می‌آید.
البته نتیجه هر دیداری نه فقط بر پایه مسائل روحی – روانی بلکه آمیزه‌ای از آن با خصوصیات فنی حاصل می‌آید و در مورد خصیصه دوم (ویژگی‌های فنی) باید گفت که کی‌روش هم مجری و تأمین‌کننده طرح‌های همیشگی و دلخواهش در ملی‌پوشان بوده که همان استحکام دفاعی است و هم مشغول تلاش برای تأمین سورپرایزهایی برای انگلیس و دو حریف دیگر همگروهی‌مان که چند و چون آن به طور دقیق برای ناظران مشخص نیست. کی‌روش حتی بازی خودشناسی مقابل تونس را پشت درهای بسته برگزار کرد و به جمع هیچ خبرنگار و فرد «غیرخودی» اجازه حضور در استادیوم شهر دوحه داده نشد تا شکل و روش‌های بازی ایران و سورپرایزهای احتمالی ما لو نرود. با این حال تیمی که امثال علی قلی‌زاده، وحید امیری، کریم انصاری‌فرد و البته مهدی طارمی را در آستین خود دارد، برای شگفت‌زده کردن هر حریفی ادوات لازم را دارد و می‌توان به آن و سرنوشتی که برای خود ترسیم می‌کند، خوشبین بود. شاید تیم ما با مهندسی کی‌روش رازهای «مگو»یی داشته باشد اما بزرگترین سلاح البته دیده شده آن بهره‌گیری از عناصری در امور تهاجمی است که تمامی فوتبال اروپا به آنها احترام می‌گذارد و طراحی و اجرای مدل‌هایی از دفاع است که عبور از آن واقعاً سخت است. صبر می‌کنیم تا ببینیم محسنات آشکار و قطعی تیم ما و رازهای «مگو» و احتمالی کی‌روش، یوزها را در دیدار امروز به کدام مقصد رهنمون خواهد کرد.
 


Page Generated in 0.0057 sec