printlogo


کد خبر: 260213تاریخ: 1401/8/29 00:00
اعتصاب و تعطیلی تمرین به خاطر مطالبات فصل قبل
بازیکنان از درویش توضیح می‌خواهند

در روزهایی که همه حواس اهالی فوتبال به جام جهانی است و اخباری که از قطر بیرون می‌آید تمرین پرسپولیس در فاصله یک ماه مانده به دربی توسط بازیکنان تعطیل شد. این تعطیلی البته دلیلی  نداشت جز پول. اتفاقی تکراری که در این مقطع شاید انتظارش نمی‌رفت. واقعیت اینکه در روزهای گذشته و در محل تمرینات پرسپولیس هیچ حرفی از پول و اعتصاب نبود. پرسپولیس یک هفته قبل تمریناتش را آغاز کرد و در این یک هفته هیچ کس غر نمی‌زد اما به یکباره خبر آمد بازیکنان به خاطر مطالبات عقب افتاده‌شان اعتصاب و تمرین را تعطیل کرده‌اند.
دیروز و در ورزشگاه شهید کاظمی همه بازیکنان جمع شدند. جوان‌تر‌ها که زودتر لباس‌ها را عوض کرده و در حال تنیس‌فوتبال بودند اما بازیکنان بزرگتر لباس شخصی به تن داشتند و گوشه‌ای ایستاده بودند. برخی از آنها هم ظاهراً در جلسه‌ای با یحیی شرکت کرده بودند تا مشکلات‌شان را به گوش او برسانند. بعد از حدود نیم ساعت هم همه بازیکنان محل تمرین را ترک کردند تا مشخص شود خبری از تمرین نیست. خیلی زود هم مشخص شد علت تعطیلی تمرین اعتصاب بازیکنان و اعتراض آنها به عدم دریافت مطالبات‌شان است.
مشکل فعلی بازیکنان پرسپولیس عدم دریافت مطالبات فصل گذشته‌شان است. در واقع این مشکل مربوط به بازیکنان فصل قبل است. آنها می‌گویند 5 درصد مبلغ قرارداد به علاوه آپشن‌های قراردادشان باقی مانده و باشگاه باید آنها را پرداخت کند. بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس تا الان 30 درصد قرارداد این فصل‌شان را دریافت کرده‌اند، پاداش بردهایشان غیر از برد آخر مقابل مس کرمان را گرفته‌اند و البته پاداش این برد را هم قبل از دربی می‌گیرند. حرف اصلی بازیکنان همان مطالبات فصل قبل‌شان است به همین خاطر اعتصاب کرده‌اند که با در نظر گرفتن برخی آپشن‌ها رقم قابل توجهی می‌شود.
دیروز فارس در گزارشی نوشت: «بازیکنان پرسپولیس در پی بدقولی‌های صورت گرفته از سوی رضا درویش مدیرعامل این باشگاه حاضر به تمرین نشدند تا حاشیه جدیدی برای این تیم به راه بیفتد. بازیکنان پرسپولیس البته امروز (دیروز) قصدی برای اعتصاب و تمرین نکردن نداشتند اما یک تماس تلفنی باعث ناراحتی آنها شد تا تمرین را تحریم کنند. گویا بازیکنان پرسپولیس انتظار داشتند که رضا درویش در تمرین حاضر شده و به گلایه‌های آنها گوش دهد اما درویش در تماس تلفنی که امروز با یکی از مربیان برقرار کرده بازیکنان را تهدید کرده که اگر تمرین نکنند، آنها را جریمه می‌کند! درویش حتی خطاب به بازیکنان گفته که آنها طلبی از باشگاه ندارند و در صورت ادامه این روند آنها را حتماً جریمه خواهد کرد.»
در ادامه این گزارش آمده: «این صحبت‌های مدیرعامل باشگاه باعث ناراحتی بیشتر بازیکنان شد تا در نهایت دست به اعتصاب و تحریم تمرین بزنند. این اتفاقات باعث شد تا بازیکنان تصمیم بگیرند تا زمانی که صحبت‌های آنها توسط مدیرعامل شنیده نشود تمرین نکنند و با این حساب باید دید رضا درویش چه زمانی پای صحبت بازیکنان معترض می‌نشیند. بازیکنان امروز (شنبه) درخواست داشتند تا درویش در محل تمرین حضور پیدا کند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه تمرین تعطیل شد و باید دید روند تعطیلی تمرینات تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد. بازیکنان به باشگاه پیغام داده‌اند که یا مطالبات آنها را بپردازد یا مدیرعامل پرسپولیس در محل تمرین این تیم حضور پیدا کند؛ هر چند که به نظر می‌رسد رضا درویش راه حل دوم را فعلاً انتخاب خواهد کرد!»
 


Page Generated in 0.0044 sec