printlogo


کد خبر: 260212تاریخ: 1401/8/29 00:00
کل‌کل و کری‌خوانی‌ په‌په، ننکا، اوسمار با دیاباته و لوکادیا
نیمه نهایی جذاب در پرسپولیس هلند – برزیل، فرانسه – اسپانیا

با شروع جام جهانی 2022 موضوع محوری تمرینات و اردوهای تیم‌های باشگاهی تیم‌ها، بازیکنان، مسابقات و حواشی مربوط به جام جهانی قطر خواهد بود چرا که تا بازی بعدی در لیگ برتر فاصله زیادی داریم.

محمد قراگزلو
خبرنگار


جام جهانی فوتبال در حالی از امروز آغاز خواهد شد که تیم این فصل پرسپولیس از حضور چهره‌های شاخص بین‌المللی و خارجی سود می‌برد که با حضور آنها تب و تاب جام جهانی در اردوی سرخ‌ها متفاوت‌تر خواهد بود.
پرسپولیس در دو سه فصل اخیر خیلی کم بازیکن خارجی داشته یا حداقل اینکه اعضای خارجی تیم محدود به یکی دو کشور می‌شدند و خبری از مربیان و بازیکنان کشورهای بزرگ دنیای فوتبال در این تیم نبود. بعد از رفتن برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش، تنها بوژیدار رادوشویچ کروات در پرسپولیس حضور داشت که تیم او و برانکو تا فینال جام جهانی 2018 صعود کرد و نایب قهرمان شد. کرواسی 2018 با سرمربیگری دالیچ دوست نزدیک برانکو به فینال رفت اما آن جام جهانی در تابستان برگزار می‌شد و خبری از تمرین پرسپولیس
نبود.
حالا و در جام جهانی پاییزی قطر، تورنمنت در حالی شروع می‌شود که می‌توانیم شاهد کل‌کل مربیان و بازیکنانی در تمرین پرسپولیس باشیم که تیم‌های کشورهای‌شان مدعی قهرمانی جام جهانی هستند. په‌په لوسادا مربی اسپانیایی که در باشگاه‌هایی مثل خرس، اندلس و کادیز مربی بدنساز بوده حتماً هوادار تیم ملی اسپانیاست و آرزو دارد شاگردان انریکه بعد از قهرمانی 2010 در قطر هم جام را بالای سر ببرند.
اوسمار لوس ویرا و ولسلی ننکا دو عضو دیگر کادر فنی هم آرزوی قهرمانی سلسائو را دارند. این دو مربی برزیلی سابقه‌ای در تیم‌های ملی کشورشان ندارند و با اینکه باشگاه‌های زیادی را در کشور خود تجربه نکرده‌اند اما تیم ملی برزیل را حمایت می‌کنند و به قهرمانی این تیم در قطر امیدوارند. آنها مثل بیشتر هموطنان‌شان و البته دوست‌داران پرتعداد برزیل منتظر قهرمانی ششم در جام جهانی هستند.
یورگن لوکادیا مهاجم هلندی پرسپولیس هم حتماً از تیم کشورش حمایت خواهد کرد و منتظر است تا لاله‌های نارنجی بالاخره طلسم بشکنند و به قهرمانی جهان، افتخاری که سه بار تا یکقدمی‌اش رفتند و ناکام شدند، دست یابند. لوکادیا که از سال 2009 تا 2014 عضویت در تمام تیم‌های ملی پایه کشورش را تجربه کرده و در رده‌های سنی تجربه ملی قابل توجهی دارد حتماً با برخی از بازیکنان تیم ملی فعلی هلند همبازی بوده و با حرارت بیشتری عملکرد تیم ملی کشورش را دنبال خواهد کرد.
شیخ دیاباته دیگر مهاجم خارجی پرسپولیس هم اهل مالی است و 39 بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده. مالی در جام جهانی حضور ندارد اما دیاباته پاسپورت فرانسوی هم دارد و کشور دومش فرانسه است. شیخ به زبان فرانسه صحبت می‌کند و در تیم‌هایی مثل بوردو، آژاکسیو، نانسی و متز بازی کرده و حتماً طرفدار تیم ملی فرانسه است و عملکرد مدافع قهرمانی جام جهانی را رصد خواهد کرد.
با این شرایط برای خارجی‌های پرسپولیس جذاب‌ترین و بهترین حالت ممکن برای نیمه نهایی جام جهانی 2022 حضور تیم‌های فرانسه، اسپانیا، برزیل و هلند است که اگر در جدول به هم برنخورند احتمالی قابل پیش‌بینی است و می‌تواند اتفاق بیفتد. مطمئناً با از سرگیری تمرینات پرسپولیس جدا از صحبت درباره عملکرد تیم ملی ایران و بازیکنانش بخصوص پرسپولیسی‌های حاضر در جام جهانی، بازیکنان و مربیان با این خارجی‌ها درباره تیم‌های ملی کشورشان هم صحبت خواهند کرد. کری‌خوانی‌های آنها با هم و البته طرفداران تیم ملی ایران می‌تواند جالب
باشد.


Page Generated in 0.0054 sec