printlogo


کد خبر: 256497تاریخ: 1401/7/12 00:00
منچستر آبی است، کاملاً آبی
ویران شده در دربـــــــــــــــی


منچسترسیتی در 187 دربی قبلی بردهای به یادماندنی زیادی داشته اما هیچ کدام به اندازه پیروزی 6  بر 3 یکشنبه شب یکطرفه نبوده. ارلینگ هالند و فیل فودن هت‌تریک کردند و اگرچه دو گل دیرهنگام منچستریونایتد از سنگینی شکست کاست اما سیتی توقف‌ناپذیر به نظر می‌رسد. قبل از مسابقه می‌گفتند یونایتد به سیتی نزدیک شده و فاصله را کم کرده اما این بازی نشان داد تیم پپ گواردیولا از تمام جهات، از کیفیت گرفته تا سختکوشی، نسبت به حریف همشهری برتری غیرقابل جبرانی دارد.
 
هالند، فودن و گریلیش
گفته بودند باید عملکردش را مقابل بیگ سیکس ببینیم، دیدید؟ هالند یک پدیده است که آمار گلزنی خود را به 17 گل در 12 مسابقه با سیتی رسانده و برای سومین بار پیاپی در اتحاد هت‌تریک کرده. اریک تن هاخ گفته بود برنامه خاصی برای مهار هالند در نظر نمی‌گیرد اما شاید بهتر باشد قبل از بازی اولدترافورد نظرش را عوض کند.
فیل فودن از بچگی طرفدار سیتی بوده و دربی‌های خوشی را به‌عنوان هوادار، توپ جمع کن و بازیکن به یاد دارد اما هشت دقیقه طول کشید تا ستاره 22 ساله در هشتمین دربی نخستین گلش را بزند، دو تای دیگر هم زد و تا آخر عمر این روز را فراموش نمی‌کند.
جک گریلیش خرید 100 میلیون پوندی منچسترسیتی بهترین بازی خود را با پیراهن این تیم انجام داد. از همان دقایق ابتدایی که یک کارت زرد برای دیوگو دالوت گرفت، لحظه‌ای متوقف نشد. او نه گل زد نه پاس گل داد. هالند و فودن تیترها را به خود اختصاص می‌دهند اما گریلیش تا وقتی این‌طور بازی کند، اهمیتی به این چیزها نمی‌دهد.
 
مدافعان ناراضی
بعد از چنین بردی نباید کسی در نیمه آبی شهر منچستر ناراضی باشد اما کایل واکر درست قبل از پایان نیمه اول تعویض شد چون در یک نبرد هوایی آسیب دید. او سه بازی قبل از تعطیلات بازی‌های ملی را از دست داد و حالا امیدوار است مصدومیتش جدی نباشد.
پنج بازیکن برای دو پست مدافع میانی در سیتی رقابت دارند و روبن دیاز ناگهان از همه کم شانس‌تر شده. بازیکن تیم ملی پرتغال دو سال پیش که به سیتی آمد، دفاع تیم را سامان داد اما حالا که جان استونز مصدوم است و آیمریک لاپورت در مسیر بازگشت قرار دارد، انتظار می‌رفت دیاز از ابتدا در زمین باشد اما ناتان آکه و خرید جدید تیم، مانوئل آکانجی ترجیح داده شدند و حالا دیاز برای حضور در ترکیب اصلی باید خیلی تلاش کند.
 
آزمایش سخت تن هاخ
و شیاطین سرخ
اریک تن هاخ و تیمش بعد از چهار برد پیاپی در لیگ برابر همسایه شرمنده شدند و البته خوش‌شانس هم بودند. مربی هلندی به خاطر قرار ندادن کاسمیرو در ترکیب اصلی مورد انتقاد قرار می‌گیرد و مصدومیت رافائل واران نگرانی‌های او را برای آینده بیشتر می‌کند. او در دوره کوتاه مربیگری خود در یونایتد تیم را از مخمصه نجات داده اما این یک عقبگرد بزرگ برای شیاطین سرخ به حساب می‌آید.
 
ترکیب بازنده یا برنده
تن هاخ مایل نبود به ترکیب برنده دست بزند و برای همین اسکات مک تأمینای را به کاسمیرو ترجیح داد اما این باخت سنگین راه را برای برزیلی 70 میلیون پوندی باز می‌کند. این بازی عرصه درخشش یک برزیلی دیگر بود، آنتونی که در دو بازی اول خود برای یونایتد دو گل زده بود، در نیمه اول به‌دلیل سیستم بازی یونایتد بی‌ثمر بود اما در نیمه دوم جلو رفت و مؤثر بود از جمله گل زیبایی که زد. آنتونی مارسیال هم دو گل دیرهنگام زد تا سنگینی شکست را کم و ثابت کند اگر آماده و روی فرم باشد، خیلی به کار تیم تن هاخ می‌آید. شاید در بازی‌های بعدی جای مارکوس رشفورد را در ترکیب اصلی بگیرد.
 
ضعف دالوت و اریکسن
دیوگو دالوت از سمت راست خوب جلو می‌رود اما توانایی دفاعی لازم را ندارد و ضعف او در این بازی به‌شدت دردسرساز شد. در دو دقیقه ابتدایی بازی کارت زرد گرفت و گریلیش هر کاری خواست با بازیکن تیم ملی پرتغال کرد هالند هم بارها به زحمتش انداخت.
کریستین اریکسن یکی از ستاره‌های یونایتد تا قبل از این بازی بود. اما چند پاس اشتباه داد پیش از آنکه از فیل فودن عقب بماند و بازیکن سیتی گل اول بازی را بزند. مصدومیت رافائل واران باعث شد این دانمارکی مأمور مهار ارلینگ هالند روی ضربه کرنر شود اما ناکام بود و پیشتاز رقابت کفش طلا برتری سیتی را دو برابر کرد.
 
پیشکسوتان ناکام
گری نویل قبل از مسابقه از انتخاب نفرات سیتی در دفاع انتقاد می‌کرد و روی کین الفی هالند را دست می‌انداخت اما در پایان روز خوبی برای پیشکسوت‌های یونایتد نبود. سر الکس فرگوسن از جایگاه مدیران با اضطراب بازی را تماشا می‌کرد و این بحث که کجای کار تیم ایراد دارد، در روزهای آتی بیشتر می‌شود.


Page Generated in 0.0060 sec