printlogo


کد خبر: 256354تاریخ: 1401/7/11 00:00
جزئیات برگزاری مراسم روز ملی پارالمپیک
جشن۷۰ هزار نفری


20 مهر همه ساله به عنوان روز پارالمپیک جشن گرفته می‌شود و امسال هم قرار است که این مراسم با حضور 70 هزار نفر برگزار شود.
 حسین شهریاری دبیر اجرایی پانزدهمین دوره هفته و روز ملی پارالمپیک گفت: «ابتکار برگزاری این روز در سال ۱۳۸۲ توسط خسروی وفا در جهت توسعه ورزش همگانی مطرح شد و در سال ۱۳۸۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز را به عنوان روز ملی پارالمپیک در تقویم رسمی کشور مصوب کرد.
 در سال ۱۴۰۰ نیز این روز دوباره توسط رئیس جمهور در تقویم رسمی کشور تأیید شد و دستورالعمل کلی آن با آیین‌نامه مصوب به تمام سازمان‌ها و نهادهای ذیربط ابلاغ شد.»
او یکی از اهداف برگزاری پانزدهمین دوره مراسم هفته و روز ملی پارالمپیک بیرون کشیدن جامعه هدف از خانه عنوان کرد: «ایجاد نشاط و شادابی برای جامعه هدف، خروج جامعه هدف از انزوا و گوشه‌گیری و ایجاد خودباوری و امید به زندگی از اهداف مهم برگزاری هفته و روز ملی پارالمپیک است.
 در این روز ۷ هزار نفر در تهران و ۶۱ هزار نفر در ۳۱ استان و ۳ هزار دانش‌آموز مشارکت دارند که در مجموع برای ۷۰ هزار نفر در ۳۱ استان در این روز برنامه پیش‌بینی شده است.»
 او همچنین با اشاره به شروع برنامه‌های پارالمپیک از 20 مهر ادامه داد: «برای هفته ملی پارالمپیک ۳۰ برنامه در کشور اجرا می‌شود که روز یکشنبه ۱۸ مهر روز پارالمپیک و افتخارآفرینی، دوشنبه روز پارالمپیک و مدارس استثنایی، سه شنبه روز پارالمپیک و رسانه، چهارشنبه روز پارالمپیک و خانواده، پنجشنبه روز تجدید بیعت با ولایت و در نهایت روز ۲۴ مهر روز ملی پارالمپیک و جشن سراسری در کشور است. برای این روز ۲۰ ایستگاه ورزش همگانی طراحی شده و ورزشکاران در این ایستگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند.»
همچنین برگزاری جشنواره عکاسی و نقاشی هم از برنامه‌های هفته پارالمپیک است که جوایز نقدی به همراه دارد.
 


Page Generated in 0.0054 sec