printlogo


کد خبر: 256315تاریخ: 1401/7/10 00:00
شرایط بازگشت روس‌ها به المپیک
طرفدار پوتین نباشید!

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک می‌گوید آن دسته از ورزشکاران کشور روسیه که از جنگ روسیه در اوکراین حمایت نکنند، ممکن است به جامعه جهانی ورزش بازگردند.
همانطور که می‌دانید تیم‌های باشگاهی و ملی روسیه پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین، به توصیه کمیته بین‌المللی المپیک از حضور در رقابت‌های بین‌المللی منع شدند؛ اقدامی که واکنش تند مقامات ورزشی روسیه را به همراه داشت. حالا توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در گفت‌وگو با نشریه کوریره دلا سرا، گفت که روس‌ها تا اینجای کار برخی از رویدادهای انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست داده‌اند و کمیته بین‌المللی باید درباره آینده فکر کند.
او درباره این موضوع اظهار داشت: «ماجرا درباره بازگشت آن دسته از ورزشکاران دارای روادید روسیه است که از جنگ حمایت نمی‌کنند. به بیان واضح‌تر، موضوع لزوماً بازگشت روسیه نیست. در سوی دیگر، این جنگ را ورزشکاران روسیه شروع نکرده‌اند و اینجاست که ما به یک دوراهی می‌رسیم. کمیته بین‌المللی المپیک و باخ، پیش از این بابت صدور چنین جوازی مورد انتقاد قرار گرفته بودند اما باخ به کوریره دلا سرا گفته است که رسالت کمیته بین‌المللی این است که از لحاظ سیاسی بی‌طرف مانده و این امکان را فراهم کند که بازی‌های المپیک و به طور کلی ورزش، باعث اتحاد مردم و انسانیت شود.

 


Page Generated in 0.0053 sec