printlogo


کد خبر: 256307تاریخ: 1401/7/10 00:00
نایمخن-فاینورد؛ بازگشت جهانبخش به «گوفرت‌اشتادیون»
وداع اشکبار، استقبال باشکوه

امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com
 حدود 9 سال قبل بود که علیرضا جهانبخش، بعد از درخشش در ترکیب داماش مورد توجه باشگاه آن ای سی نایمخن قرار گرفت و به هلند کوچ کرد تا در اردی‌ویژه بازی کند. باشگاه نایمخن برای جلب رضایت داماش حتی حاضر شد مبلغ 220 هزار یورو بپردازد و این استعداد ناب ایرانی را به خدمت بگیرد. انتقالی که بعدها سود چند برابری به نایمخن رساند و علیرضا هم راهی آلکمار شد تا فوتبالش را در این تیم ادامه بدهد. حالا جهانبخش در هفته هشتم لیگ هلند در فصل 2023-2022 همراه با فاینورد باید به خانه نایمخن برود و مقابل تیم سابق خود بازی کند. تیمی که همیشه در ذهن و قلب علیرضا مانده و ستاره تیم ملی همیشه از نایمخن و هوادارانش به نیکی یاد کرده است.
جهانبخش بعد از بازگشت کی‌روش به تیم ملی ایران، حدود یک هفته اردوی فاینورد را ترک کرد تا به وین برود و در دو بازی تدارکاتی برابر اروگوئه و سنگال به میدان برود. در بازی نخست که اغلب بازیکنان حاضر در زمین، جزو مهره‌های اصلی و احتمالی تیم ملی در جام جهانی هستند، جهانبخش هم به‌عنوان بال راست وارد زمین شد و تلاش کرد تا خواسته‌های کی‌روش را در زمین پیاده کند. برای بازی دوم که کی‌روش بیشتر به استفاده از بازیکنان ذخیره روی آورد، جهانبخش از اواسط نیمه دوم به زمین رفت و شصت و هشتمین بازی ملی خود را انجام داد.
علیرضا با درخشش در لیگ هلند و همچنین دبل مقابل اشتورم‌گراتس در لیگ اروپا به اردوی تیم ملی رفت و حالا با یک پیروزی و یک تساوی همراه تیم ملی به هلند برگشته تا دوباره در ترکیب فاینورد به میدان برود. او که ابتدای فصل کمتر در ترکیب اصلی فاینورد قرار می‌گرفت، با تلاش فراوان جایگاه خود را پس گرفت و حالا چند هفته‌ای است که آرنه اسلات را مجاب کرده تا نامش را میان بازیکنان اصلی فاینورد بنویسد و از او در دقایق بیشتری از بازی استفاده کند.
فاینورد از 7 بازی خود در این فصل 16 امتیاز به دست آورده و در رده چهارم جدول اردی‌ویژه ایستاده است. پی اس وی آیندهوون و آژاکس 18 امتیازی هستند و آلکمار نیز با 17 امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داده. فاینورد برای کسب سه امتیاز راهی نایمخن شده و امیدوار است در گوفرت اشتادیون بتواند رقیب رده یازدهمی خود را شکست بدهد و همچنان در جمع مدعیان باقی بماند. اتفاقی که با توجه به نتایج دو تیم در طول فصل چندان هم دور از دسترس نیست.
جهانبخش دو فصل برای نایمخن به میدان رفت و در 64 بازی توانست 15 گل برای این تیم به ثمر برساند. 22 مرداد 1394، علیرضا جهانبخش در مراسمی که به مناسبت جشن تولد و وداع او با هواداران نایمخن برگزار شد، وی از آنها با چشمانی اشکبار خداحافظی کرد. علیرضا در طول سال‌های اخیر همیشه ارتباط مناسبی با هواداران آن ای سی نایمخن داشته و به همین دلیل بازگشت او به گوفرت‌اشتادیون می‌تواند جذاب و تماشایی باشد. هشتم دی ماه 1398، وقتی جهانبخش نخستین گل خود را برای برایتون مقابل واتفورد به ثمر رساند، حدود 40 هوادار نایمخن هم به انگلیس سفر کردند و گلزنی ستاره ایرانی را جشن گرفتند. هدیه آنها به جهانبخش هم پیراهن شماره 7
آن ای سی نایمخن بود که باعث شد علیرضا سورپرایز شود و تحت تأثیر قرار بگیرد.
حالا هم شک نکنید در بازی امروز که رأس ساعت 16 آغاز می‌شود، هواداران آن ای سی نایمخن استقبال ویژه‌ای از جهانبخش انجام خواهند داد. استقبالی که می‌تواند یادآور خاطره‌های خوب و قدیمی علیرضا از این شهر و بازی در آن ای سی باشد.

 


Page Generated in 0.0048 sec