printlogo


کد خبر: 256298تاریخ: 1401/7/10 00:00
پرسپولیس- تراکتور
دوئل قرمزها، جدال بهترین‌ها

دوباره شروع شد. بعد از حدود سه هفته تعطیلی، لیگ برای پرسپولیس با یک بازی سخت و مهیج آغاز می‌شود. بازی با تراکتور همیشه برای این تیم و البته خود پرسپولیس حساسیت‌های بسیاری داشته و بعضاً با حواشی فراوانی روبه‌رو شده است. آخرین تقابل این دو تیم در نیم‌فصل دوم و مسابقه‌ای که زمان زیادی از آن نگذشته نیمه تمام ماند و با رأی کمیته انضباطی به سود پرسپولیس تمام شد. شاید همین اتفاق و مسائل بعد از آن کافی باشد تا بازی امروز حساس و میهج شود.
البته با غیبت تماشاگران بخش عمده‌ای از جذابیت‌های این بازی گرفته خواهد شد اما در عوض می‌تواند از حواشی احتمالی دوباره آن جلوگیری کند.
داخل میدان اما می‌توان منتظر یک نبرد فوتبالی تمام عیار بود و همه چیز به خود فوتبال خلاصه می‌شود. تراکتور با وجود شروع نه چندان مناسبی که تحت هدایت بردیف داشت حالا تبدیل به تیمی خطرناک و مقتدر شده و البته یحیی هم به این موضوع اشاره کرده است.
تراکتور در چهار هفته ابتدایی با وجود خریدهای خوب خارجی و داخلی و حضور یک مربی شناخته شده روی نیمکتش بردی نداشت. آنها فصل را با باخت به گل‌گهر شروع کردند و بعد از مساوی با ذوب آهن به فولاد هم باختند و حتی مقابل هوادار هم متوقف شدند اما دو پیروزی متوالی مقابل آلومینیوم و صنعت نفت باعث شد شرایط برای این تیم بهتر شود و با 8 امتیاز به میانه جدول برسد.
در تیم تراکتور ریکاردو آلوز، هافبک برزیلی که با 4 پاس گل بهترین پاسور فصل بوده یک مهره کارگشا به حساب می‌آید اما تراکتور فصل آلوز نیست. رضا اسدی در این تایم دوباره تبدیل به مهره کارگشایی شده، اخباری درون دروازه مثل یک لیدر است، آریا کیا می‌تواند در کناره‌ها خطرناک باشد و محمد عباس‌زاده در خط حمله بازیکن خطرناکی به نظر می‌رسد.
پرسپولیس اما مثل تمام بازی‌های خانگی و خارج از خانه از این مسابقه و تراکتور به پا خاسته برد می‌خواهد. یحیی دیروز تأکید کرد که تیمش هدفی جز قهرمانی لیگ برتر ندارد و طبیعتاً از این بازی خانگی فقط برد می‌خواهد.
پرسپولیس بعد از دو تساوی ناامیدکننده در شروع فصل و کابوس دوری از گل طی چهار بازی گذشته، به لطف درخشش لوکادیا و البته راه افتادن برخی ستاره‌های تازه واردش موفق شده صدر جدول را مال خود کند و حالا دوست ندارد براحتی صدر را از دست بدهد.
پرسپولیس برای پیروزی در این مسابقه ابزار لازم را دارد و حتی با در نظر گرفتن غیبت تماشاگران بهانه‌ای برای پیروز نشدن نخواهد داشت هر چند از حریفش غافل نخواهد شد.
تنها مشکل پرسپولیس احتمالاً دوری بیش از دو هفته‌ای ستاره‌های ملی پوشش بوده و اینکه شاید یکی از آنها به بازی امروز نرسد. بعد از سعید صادقی که در اردوی تیم ملی مصدوم شد و مدت زیادی از تمرینات و بازی‌های تدارکاتی پرسپولیس را از دست داد، مصدومیت علیرضا بیرانوند اتفاق مهمی است که می‌تواند شرایط پرسپولیس را در این مسابقه حساس تحت تأثیر قرار دهد. پرسپولیس مثل دو سه بازی قبلی امید عالیشاه را هم در اختیار نخواهد داشت ضمن اینکه باید دید بعد از اردوی تیم ملی شرایط جسمانی میلاد سرلک، مهدی ترابی و مرتضی پورعلی گنجی، سه بازیکن اصلی تیم چگونه خواهد بود.
این بازی با توجه به حضور آلوز و دانیال اسماعیلی‌فر به‌عنوان دو نفر اول جدول پاسورها و لوکادیا و رضا اسدی به عنوان دو نفر نخست جدول گلزنان می‌تواند دوئل بهترین‌های لیگ در این دو آیتم جذاب باشد و بعید نیست همین نفرات دوباره در این بازی نقش اساسی را ایفا کنند.

 


Page Generated in 0.0057 sec