printlogo


کد خبر: 256273تاریخ: 1401/7/10 00:00
منچسترسیتی- منچستریونایتد، ساعت 16:30
دربی سرخابی با چاشنی جذاب ارلینگ هالند!

دو رقیب ابدی امروز عصر برابر یکدیگر قرار می‌گیرند؛ سیتی در دربی منچستر میزبان یونایتد است که از 13 شهریور و پیروزی 3 بر یک مقابل آرسنال در لیگ برتر بازی نکرده در حالی که تیم پپ گواردیولا قبل از تعطیلات بازی‌های ملی 3 بر صفر در زمین ولورهمپتون به برتری رسید.
یک روز دیگر، یک بازی دیگر و احتمالاً یک گل دیگر برای ارلینگ هالند. مهاجم 22 ساله نروژی گل دوم تیمش را به ولوز زد تا آمار عجیبش را ادامه دهد و 11 گله شود. جک گریلیش و فیل فودن هم گل‌های اول و سوم را به ثمر رساندند تا سیتی موقتاً به صدر جدول برود اما آرسنال با همین نتیجه برنتفورد را شکست داد و به جای خودش برگشت. آرسنال و تاتنهام، تیم‌های اول و سوم لیگ تا قبل از بازی‌های این هفته دیروز در «امارات» بازی کردند و سیتی می‌تواند با پیروزی در این بازی که دهمین برد متوالی‌اش در خانه در رقابت‌های مختلف می‌شود، جایگاه خود را تثبیت کند.
تعجبی ندارد که سیتی بهترین آمار گلزنی این فصل لیگ برتر در سه بازی خانگی را دارد، با 14 گل زده و تنها 2 گل خورده که در این آمار هم به طور مشترک بهترین است. سیتی در هفت برد آخر خانگی خود در لیگ برتر حداقل سه گل برای بدرقه میهمانانش داشته.
مدافع عنوان قهرمانی با آمادگی کامل برای این مسابقه مهیا شده است اما یونایتد با تعطیلی بازی‌های ملی دچار اختلال شد و نتوانست روند خوب خود را ادامه دهد. به‌دلیل مرگ ملکه الیزابت و مراسم تدفین او، شیاطین سرخ برای نخستین بار بعد از نزدیک به یک ماه در لیگ برتر بازی دارند در حالی که در این مدت در لیگ اروپا به رئال سوسیداد باخته و شریف تیراسپول را شکست داده‌اند. اریک تن هاخ به‌دلیل چهار برد متوالی در لیگ برتر جایزه مربی ماه را گرفت، تیم او با پنج امتیاز اختلاف نسبت به سیتی با یک بازی کمتر در رده پنجم قرار دارد.
سه برد متوالی خارج از خانه نویدبخش اتفاقات خوب برای یونایتد در اتحاد است اما بعداز سر الکس فرگوسن هیچ مربی منچستریونایتد نتوانسته در اولین دربی به پیروزی برسد.
منچستر سیتی فصل قبل برابر منچستر یونایتد دبل کرد و در مجموع دو دیدار 6 بر یک به پیروزی رسید که سهم اتحاد برتری 4 بر یک بود اما در هیچ مسابقه‌ای در لیگ برتر به اندازه این بازی تیم میهمان به پیروزی نرسیده؛ عدد دقیقش 21 است.
 اخبار تیمی
انتظار طولانی‌مدت سیتی برای بازگشت آیمریک لاپورت از مصدومیت زانو قرار است به پایان برسد درست همان وقتی که لازم است چون جان استونز در جریان دیدار انگلیس با آلمان از ناحیه همسترینگ آسیب دید. مدافع اسپانیایی البته بعد از چند وقت دوری به دقایقی بازی هم راضی می‌شود برای همین مانوئل آکانجی و روبن دیاز قلب دفاع را تشکیل می‌دهند. کالوین فیلیپس هم بعد از جراحی شانه چند هفته نمی‌تواند بازی کند. بازگشت کایل واکر دست گواردیولا را در دفاع راست در غیاب استونز باز می‌گذارد ضمن اینکه هالند می‌تواند نخستین بازیکن تاریخ لیگ برتر شود که در سه بازی خانگی پیاپی هت‌تریک می‌کند.
 آن طرف، آنتونی مارسیال و مارکوس رشفورد در ریکاوری خود پیشرفت خوبی داشته و با تیم تمرین کرده‌اند. رشفورد اگر آماده باشد قطعاً جلوتر از کریستیانو رونالدو در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. هری مگوایر با تیم ملی انگلیس دوران سختی را گذراند و با آسیب‌دیدگی همسترینگ به ترکیب یونایتد برگشت اما از اول هم قرار بود رافائل واران و لیساندرو مارتینس در قلب دفاع بازی کنند. مارتین دوبراوکا، دونی فان دبیک، برندون ویلیامز و آرون فان بیساکا مصدومان یونایتد هستند و تن هاخ باید برای استفاده از کاسمیرو یا اسکات مک تامینای تصمیم بگیرد.
 
ترکیب احتمالی
منچسترسیتی: ادرسون؛ واکر، آکانجی، دیاز، کانسلو؛ سیلوا، رودری، دبروین؛ فودن، هالند، گریلیش
منچستریونایتد: دخئا؛ دالوت، واران، مارتینس، مالاسیا؛ کاسمیرو، اریکسن؛ آنتونی، فرناندز، سانچو؛ رشفورد

توصیه عجیب کاراگر به مارتینس:
از هالند فاصله بگیر

جیمی کاراگر توصیه عجیبی به لیساندرو مارتینس، مدافع منچستریونایتد برای مهار ارلینگ هالند در دربی منچستر کرده. مدافع سابق لیورپول که کارشناس تلویزیونی شده، نظرش را درباره اینکه چطور مارتینس می‌تواند جلوی موفقیت هالند را بگیرد، گفته. مهاجم سیتی در هشت بازی آخرش برای تیم باشگاهی و ملی 12 گل زده و با آمادگی و روحیه فوق‌العاده‌ای به این مسابقه می‌آید.
کاراگر در یادداشتی در تلگراف نوشت: «بهترین توصیه‌ای که اریک تن هاخ می‌تواند به مدافع تیمش بکند این است که از ارلینگ هالند فاصله بگیرد. در برخی نبردها می‌شود با قدرت بدنی بالا و کنار زدن حریف از بازی برنده شد اما برای بعضی دیگر باید فکر حریف را بخوانی و یک قدم از او جلو باشی. مارتینس باید در هوشمندانه‌ترین حالت خود باشد اگر می‌خواهد در دربی منچستر برنده باشد. مارتینس باید اشتیاق خود به جلورفتن و تکل زدن را کنار بگذارد چون هالند منتظر است وارد درگیری‌هایی شود که یک اشتباه در آنها می‌تواند مرگبار باشد.»
مارتینس بعد از شروع سختی که در اولدترافورد داشت، در هفته‌های اخیر بازیکن تأثیرگذاری بوده و حالا در ورزشگاه اتحاد با سخت‌ترین مبارزه خود روبه‌رو می‌شود. نبرد میان این دو بازیکن شاید نتیجه دربی را مشخص کند چون بورنموث تا به حال تنها تیمی بوده که به هالند اجازه گلزنی نداده است.
 آخرین بار که هالند با مارتینس روبه‌رو شده، مدافع آرژانتینی عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته و از مهاجم هلندی برتر بوده تا تیمش، آژاکس برابر بوروسیادورتموند به برتری 4 بر صفر برسد؛ این بازی مهر سال گذشته در لیگ قهرمانان برگزار شد. مارتینس بعد از این بازی خود را برای دیدار پنجشنبه با اومونیا در قبرس در لیگ اروپا آماده می‌کند.


Page Generated in 0.0060 sec