printlogo


کد خبر: 256266تاریخ: 1401/7/10 00:00
خبر



استارت کمیته فنی وزنه‌برداری
به ریاست رضازاده

ایران ورزشی- نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری با محوریت بررسی وضعیت تیم‌های مردان و زنان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا در بحرین  برگزار شد.
اولین جلسه کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری این بار با حضور چهره‌های شاخص و نامدار وزنه‌برداری ایران همچون حسین رضازاده، حسین توکلی، بهداد سلیمی، بهمن زارع، سیدکمال موسوی و حسین مقامی برگزار شد. نشستی فنی و تخصصی که در آن سعید علی حسینی و کوروش باقری به عنوان لیدرهای فنی تیم‌های مردان و زنان کشورمان در خصوص شرایط ملی‌پوشان هر دو تیم و شانس‌های کسب مدال و سکوی تیمی برای حاضرین در جلسه توضیحاتی را ارائه دادند. این نشست در شرایطی برگزار شد که تیم ملی مردان با 10 وزنه‌بردار و تیم زنان با 7 ملی‌پوش قرار است به ترتیب از روز 13 مهر در 4 گروه به منامه بحرین اعزام شوند.

۵ مدال برای فرنگی‌کاران در دانشجویان جهان

تیم کشتی فرنگی دانشجویان ایران با کسب یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به کار خود در رقابت‌های جام جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان در ترکیه پایان داد. رقابت‌های جام جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان در شهر سامسون ترکیه در حال برگزاری است که پیکارهای کشتی فرنگی این دوره از رقابت‌ها به پایان رسید. بر این اساس در مسابقات کشتی فرنگی، تیم ایران که با ۶ نفر شرکت کرده بود توسط سجاد عباس‌پور در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال طلا، محمدهادی شعبانی در وزن ۵۵ کیلوگرم و آرمین محب ثابت در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال نقره و محمدامین جبالی‌فرد در وزن ۶۷ و غلامرضا فرخی در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.  

رقابت تیراندازان از 20 مهر در قاهره
اولین گام در مسیر کسب سهمیه المپیک

19 تیرانداز ایران در حالی راهی مصر می‌شوند که از 20 مهر رقابت‌های خود را آغاز می‌کنند. مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان از ۲۰ مهر تا ۳ آبان ماه به میزبانی قاهره مصر در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود؛ رویدادی که نخستین مرحله مسابقات توزیع سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس محسوب می‌شود. طبق برنامه اعلام شده چهار تیرانداز نخست هر ماده جواز حضور در المپیک را کسب می‌کنند.
تیم ملی ایران با ۱۹ تیرانداز (۱۳ نفر در بزرگسالان و ۶ نفر در رده جوانان) راهی این رقابت‌ها می‌شود. در رده بزگسالان مهیار صداقت، پوریا نوروزیان، امیرمحمد نکونام، نجمه خدمتی، الهه احمدی، فاطمه کرم‌زاده و فاطمه امینی در رشته تفنگ و جواد فروغی، سجاد پورحسینی، محمد رسول عفتی، گلنوش سبقت‌اللهی، هانیه رستمیان و مینا قربانی نیز در تپانچه عازم این رقابت‌ها می‌شوند. همچنین در رده جوانان محمدامین رهسپار، ثمین غلامی رضایی، فاطمه کبیری، ساینا تیموری و آرمینا صادقیان در تفنگ و شایان تمدن در تپانچه اسامی نمایندگان ایران در قهرمانی جهان است.


Page Generated in 0.0054 sec