printlogo


کد خبر: 256251تاریخ: 1401/7/10 00:00
تیم ملی فوتسال امشب برای سرگروهی یک بازی تشریفاتی مقابل لبنان دارد
ادعای شمسایی: حمله ویروس آنفلوآنزا به ملی‌پوشان


امیررضا همایون
روزنامه نگار
یک روز بعد از برد پرگل تیم ملی فوتسال مقابل چین تایپه، وحید شمسایی مدعی شد که تعداد زیادی از بازیکنان تیمش به آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند. تیم ملی فوتسال ایران جمعه شب در دومین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 10 بر یک چین‌تایپه را شکست داد و صعودش را قطعی کرد، ولی شمسایی دیروز از سرماخوردگی تعداد زیادی از این بازیکنان خبر داد.
تیم ملی فوتسال امشب در سومین بازی‌اش با لبنان، ضعیف‌ترین تیم گروه بازی می‌کند و فرصت دارد سرگروهی را قطعی کند.
شمسایی گفت: «فلسفه ایران ساده است؛ برد در مسابقات. با این حال، برخی از اعضای تیم ما تحت تأثیر شرایط جوی هستند و آماده کردن آنها برای بازی با لبنان یک چالش خواهد بود.»
سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: «من ۱۰ سال تجربه بازی در این رقابت‌ها را دارم و هر بازی که انجام می‌دهیم متفاوت خواهد بود. بنابراین ما باید به گونه‌ای دیگر در برابر لبنان آماده شویم.»
شمسایی ادامه داد: «ما تعداد زیادی از هواداران ایران را در ورزشگاه دیدیم و از همه آنها قدردانی می‌کنم که برای تماشای بازی ما وقت گذاشتند. امیدوارم آنها را در بازی بعدی خود ببینیم.»
ابوالفضل کریمیان، سرپرست تیم ملی فوتسال هم درباره بیماری ملی‌پوشان گفت: «وقتی که از کشوری به کشور دیگر عزیمت می‌کنید قطعاً با دو نوع آب و هوا روبه‌رو می‌شوید. در ایران هوا معتدل بود اما در اینجا بیرون سالن بسیار گرم و داخل سالن خیلی خنک است، این موضوع باعث شد که چند بازیکن از جمله شمسایی، سرمربی تیم ملی هم سرما بخورد. اما خدا را شکر با مشورت پزشکان تیم، سرماخوردگی خیلی حادی وجود نداشت و همان‌طور که دیدید روز گذشته سرمربی تیم ملی و درخشانی و... در کنار تیم حضور داشتند.»
کریمیان اضافه کرد: «همه بازیکنان و کادر فنی یکدل و یکصدا و همدل شدند که تمام توان و سعی و تلاش خود تا روز آخر برای کسب عنوان قهرمانی در آسیا و خوشحالی دل مردم ایران به کار برند.»
تیم ملی فوتسال با هدف قهرمانی به کویت سفر کرده، ولی ممکن است در شروع مرحله حذفی با ژاپن، جدی‌ترین رقیبش روبه‌رو شود. ژاپن در شروع مسابقات با شکست مقابل عربستان غافلگیر شد و اگر در گروه D به رتبه دوم برسد، در یک چهارم نهایی شاهد یک فینال زودرس خواهیم بود.
فینال آخرین دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال 2018 بین ایران و ژاپن بود که تیم ملی موفق شد حریفش را با 4 گل شکست دهد. ژاپن که چند بازیکن برزیلی در ترکیبش دارد، شروع ضعیفی داشت و در اولین بازی دو بر یک مغلوب عربستان شد، ولی در بازی دوم توانست کره جنوبی را با 6 گل شکست دهد. اگر ژاپن امروز ویتنام را شکست بدهد، شانس خوبی برای سرگروهی دارد.
 
هاشم‌زاده امیدوار ماند
اندونزی هم موفق شد در روز جمعه با برتری 2-7 مقابل لبنان بعد از ایران به رتبه دوم گروه C صعود کند. شاگردان هاشم‌زاده که بازی اول را با نتیجه 5 بر صفر به ایران واگذار کرده بودند، برای قطعی کردن صعودشان در روز سوم مقابل چین تایپه قرار خواهند گرفت؛ رقابتی که به نظر نمی‌رسد با توجه به تساوی و شکست چین مقابل لبنان و ایران و همچنین از دست دادن شانس صعود به دور بعد برای اندونزی سخت باشد.
 
صعود ازبکستان و تاجیکستان
بازی‌های گروه B زودتر از بقیه گروه‌ها به پایان رسید و ازبکستان و تاجیکستان به ترتیب با 9 و 6 امتیاز صعود کردند. ازبکستان دیروز در سومین بازی‌اش بحرین را 6 بر یک برد تا با سه برد صعود کند. تاجیکستان هم در یک بازی پرگل ترکمنستان را 5-8 شکست داد.
ازبکستان و تاجیکستان در مرحله حذفی با تیم‌های صعودکننده گروه A روبه‌رو می‌شوند که بازی‌هایش شب گذشته به پایان رسید.


Page Generated in 0.0055 sec