printlogo


کد خبر: 256246تاریخ: 1401/7/10 00:00
از خبر مجوز گرفتن شرکت EVS تا بازگشت به نقطه صفر
مگر مجوز VAR را نگرفته بودید؟



در پایان جلسه دیروز (شنبه) مدیران فدراسیون فوتبال و مدیران عامل باشگاه‌ها، منصور قنبرزاده، خبر مهمی را در خصوص ورود سیستم کمک داور ویدئویی مطرح کرد و گفت: «بحث VAR ‌را داشتیم که تمهیدات و تدابیری در نظر گرفته شده که حتماً باید این کار انجام شود، چون الزام قانونی است.»
قنبرزاده درباره اینکه آیا می‌توانیم به داشتن VAR ‌در فصل جاری امیدوار باشیم، گفت: «نمی‌توانیم تاریخ بدهیم. برای شرکت‌ها محدودیت وجود دارد. فکر می‌کنم فیفا پنج شرکت را تأیید کرده است. یک بخشی در بحث قانون تجارت، شرکت‌هایی که خارجی هستند باید به تأیید بعضی از نهادها برسند که از اختیارات فدراسیون و سازمان لیگ خارج است. این انتخاب دایره وسیعی ندارد و باید سیگنال‌ها و مواردی که از لحاظ الکترونیکی و فنی وجود دارد از نظر مسائل امنیتی مورد تأیید نهادها قرار بگیرند. من خواهش می‌کنم زود تعیین تکلیف کنند.»
نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال تأکید کرد: «الان فدراسیون آمادگی کامل دارد که این کار را با هماهنگی و همکاری باشگاه‌ها انجام بدهد. تأیید صلاحیت عمومی و فنی و امنیتی این شرکت‌ها که مورد تأیید فیفا هستند باقی می‌ماند. پنج شرکت هم بیشتر نیستند و منتظریم. اقدامات خوبی صورت گرفته و اگر تأییدهای نهایی بیاید فکر می‌کنم کار انجام شود.»
این در حالی است که چندی پیش خداداد افشاریان در مصاحبه‌ای از دریافت مجوز شرکت مورد نظر برای عقد قرارداد برای VAR خبر داد. او در تاریخ 25 شهریور ماه در گفت‌وگویی در همین رابطه گفته بود: «در مرحله دوم هستیم و پایان مرحله دوم قرارداد بستن با یک شرکت است. به همین خاطر نامه‌ای به سازمان ورزش و نهادهای نظارتی زده‌ایم و اعلام کردیم می‌خواهیم با یکی از این شرکت‌ها به مرحله قرارداد برسیم. به آنها گفتیم کدام یک از این شرکت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مناسب می‌دانید که در نهایت تأییدیه حراست وزارت ورزش در مورد یکی از شرکت‌ها حدود 20 روز پیش به دست ما رسید. شرکت بلژیکی EVS را تأیید کردند.»
صحبت‌های قنبرزاده اما کاملاً خلاف گفته افشاریان است و به گفته نایب رئیس فدراسیون فوتبال هنوز وزارت ورزش شرکت مورد نظر را اعلام نکرده است! در حالی که انتظار می‌رفت بعد از صحبت‌های افشاریان، خبر عقد قرارداد با شرکت تأیید شده را بشنویم اما گویا این ماجرا قرار نیست به نتیجه درستی ختم شود.
همین تناقض‌گویی‌ها که  از مدت‌ها پیش بین مسئولان فدراسیون فوتبال بوده، هنوز هم هست و همین‌هاست که اعتماد مخاطبان را به صحبت‌های مسئولان فوتبال از بین می‌برد و اظهارنظرهای‌شان را بی‌اعتبار می‌کند.


Page Generated in 0.0052 sec