printlogo


کد خبر: 256237تاریخ: 1401/7/9 00:00
جذاب‌ترین تقابل‌های اولین دربی فصل شمال لندن
نبردهای حیثیتی

این اولین دربی شمال لندن در فصل جاری است. نبرد آرسنال و تاتنهام همیشه دیداری بزرگ بوده، اما بازی شنبه این دو تیم ابعاد تازه‌ای یافته است.
مردان میکل آرتتا پس از شروع درخشانی که در این فصل داشته‌اند، در حالی به مصاف تاتنهام می‌روند که در صدر جدول هستند، ولی فاصله‌شان با این رقیبشان تنها یک امتیاز است.
تاتنهام از سال 2010 تاکنون در ورزشگاه امارات پیروز نشده، اما در صورتی که این طلسم را بشکند، بالاتر از آرسنال در جدول قرار خواهد گرفت.
 
نبرد آرتتا – کونته
تماشای نبرد این دو مربی جذاب خواهد بود. هر دو نفر تلاش کرده‌اند که بگویند این هم یک بازی مانند دیگر دیدارها است، اما این دو مربی رابطه خوبی با هم ندارند.
 در دیدار قبلی دو تیم، آرتتا گفت که برخی تصمیمات داور علیه تیم او اشتباه بوده است و کونته هم در جواب گفت: «میکل آرتتا کارش را واقعاً خوب انجام می‌دهد اما من می‌بینم که زیادی غر می‌زند. به نظرم او باید بیشتر روی تیمش تمرکز کند، نه روی شکایت.
این نصیحت من است. اگر او می‌خواهد به حرف من گوش کند، این تصمیم با خود او است. در شش ماه گذشته زیاد شنیده‌ام که غر بزند و این خوب
 نیست.»
این دو مربی سبک‌های کاملاً متفاوتی دارند. کونته در بازی قبلی دو تیم، تاکتیک‌های خوبی را اجرا کرد و تیمش را پیروز میدان ساخت، هرچند که آرسنال تقریباً یک ساعت ده‌نفره بازی کرد.
این تیم حالا احتمالاً توپ را به آرسنال واگذار خواهد کرد و به سراغ ضدحمله می‌رود، یعنی همان تاکتیکی که منچستریونایتد برابر آرسنال داشت و پیروز شد. باید دید آرتتا چه می‌کند.
 
رویارویی ژسوس و رومرو
این بی‌تردید تقابلی جذاب خواهد بود. آرسنال – تاتنهام. برزیل – آرژانتین. دیگر چه می‌خواهید؟ کریستین رومرو در انگلیس نشان داده که بازیکنی قدرتمند است و با قدرت بدنی بالایش مقابل مهاجمان حریف ایستادگی می‌کند و حتی کاری می‌کند که آنها عصبانی شوند و خونشان به جوش بیاید!
 اما گابریل ژسوس هم در آرسنال ثابت کرده که با تمام وجود بازی می‌کند و می‌تواند در رقابت با مدافعان تنومند پیروز شود و ترسی از نبردهای فیزیکی ندارد. یکی از نقاط ضعف رومرو این است که گاهی بیش از حد پرشور می‌شود.  مثلاً به سمت بازیکن حریف یورش می‌برد و پستش را خالی می‌گذارد. اگر این اتفاق بیفتد، ژسوس بی‌تردید می‌تواند از این ضعف او بهره ببرد. همچنین ژسوس یک کارت زرد با محرومیت فاصله دارد و رومرو قطعاً تلاش خواهد کرد تا او این اخطار را بگیرد.
 
جنگ روانی
آنتونی تیلور، داور مسابقه، نقش مهمی در این بازی خواهد داشت. او باتجربه است و می‌داند که چه انتظاری از این دیدار داشته باشد. هر دو تیم تلاش خواهند کرد تا جای ممکن خونسرد باشند. اما آرسنال در بازی قبلی در خانه تاتنهام این‌طور نبود. راب هولدینگ از همان دقیقه اول مسابقه طوری بازی کرد که مشخص بود کارت قرمز در انتظارش است و تنها نکته عجیب این بود که او توانست 33 دقیقه در زمین دوام بیاورد و بعد اخراج شود.
هیچ‌کدام از این دو تیم نمی‌خواهند آن اتفاق برایشان تکرار شود. آرسنال باید زمانی که توپ در محوطه جریمه‌اش است مراقب باشد. از 13 گل هری کین در این فصل، شش گل از روی نقطه پنالتی بوده است. اگر شما مقابل کین بازی می‌کنید، نباید به او فرصت گلزنی از روی نقطه پنالتی را بدهید.


Page Generated in 0.0055 sec