printlogo


کد خبر: 256225تاریخ: 1401/7/9 00:00
صحبت‌های پپ و تن‌هاخ قبل از دربی منچستر
باید ببریم!

رقابت‌های باشگاهی از امروز ظهر با جدال حساس آرسنال و تاتنهام شروع می‌شود؛ دربی شمال لندن که همه نگاه‌ها را به سمت خود جلب خواهد کرد. گزارش ویژه درباره این بازی را حتماً در صفحه ۸ بخوانید. اما خیلی‌ها از همین حالا منتظر دربی منچستر هستند که فردا عصر برگزار می‌شود. یک بازی سنتی که در جدول هم حساسیت‌های خاص خود را دارد. دو تیم در شرایط خوبی به هم رسیده‌اند و یک جنگ تاکتیکی ویژه بین اریک تن‌هاخ و پپ گواردیولا وجود خواهد داشت.
دیروز پپ گواردیولا که در بازی فردا میزبان رقیب همشهری است در کنفرانسی خبری گفت: «در دربی باید احساسات را نشان داد. این خیلی مهم است، ولی قبل از عمل کردن باید مغز ما کار کند و تصمیم بگیرد. باید آرامش داشته باشیم و با آرامش تصمیم بگیریم. کسی که اضطراب دارد به سختی می‌تواند درست تصمیم بگیرد.»
پپ درباره قیاسی که این روزها در سایت‌های انگلیسی بین جثه لیساندرو مارتینز، مدافع کوتاه‌قامت و ریزجثه منچستریونایتد با ارلینگ هالند قدبلند و درشت‌هیکل می‌شود هم حرف‌های جالبی داشت: «وقتی می‌بینم مردم بازیکنی را به خاطر جثه‌اش کم‌اهمیت می‌دانند برایم جالب است چون او می‌تواند با درخشش در زمین به آنها بگوید ببینید من چه بازیکن خوبی هستم! لیساندرو فوتبالیست بی‌نظیری است. مدافعی با خصلت تهاجمی که قدرت بدنی بالایی دارد. اریک تن‌هاخ او را می‌شناخت و یونایتد بی‌دلیل آن همه پول برای خریدش نداد.
اولین بار نیست که لیساندرو مقابل مهاجمان قدبلندتر بازی می‌کند و می‌تواند از پس چنین موقعیتی برآید. مهم باهوش بودن و شجاع بودن است، ولی روی سانترها قد ارلینگ بلندتر است و این یک واقعیت است. باید ببینیم چه می‌شود.»
در سوی مقابل اریک تن‌هاخی قرار دارد که همین دیروز جایزه بهترین مربی ماه سپتامبر لیگ برتر را کسب کرد. او ظاهراً از حساسیت این بازی آگاه ‌است: «من دربی‌های زیادی را تجربه کرده‌ام و می‌دانم معنای این بازی چیست و چه رقابتی بین دو تیم در جریان است. می‌دانم که این مهم‌ترین بازی در منطقه منچستر است و همین موضوع من را هیجان‌زده می‌کند. شما برای کسب پیروزی در چنین دیداری همه کار انجام خواهید داد. ما در مدت اخیر نسبت به توانایی‌های خود متقاعد شده‌ایم. اگر در ادامه نیز در قالب یک تیم عمل کنیم، می‌توانیم هر حریفی را شکست دهیم. ما با بررسی شرایط خودمان برای این دیدار مهیا خواهیم شد. ما می‌خواهیم در هر بازی پیروز شویم و هدف تیم در دربی روز یکشنبه نیز چیز دیگری نیست.»


Page Generated in 0.0056 sec