printlogo


کد خبر: 256210تاریخ: 1401/7/9 00:00
رافت: دیاباته باید به بازیکن زمان استراماچونی تبدیل شود
همه حواس‌ها نباید فقط به لوکادیا باشد



پایان رافت، مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است شرایط پرسپولیس به گونه‌ای است که نباید تمام دلخوشی یک تیم فقط روی یک مهاجم معطوف باشد و یک تیم برای موفقیت به داشتن چند بازیکن خوب در یک پست نیاز دارد.

امیر محمد قراگزلو
خبر‌نگار

در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل تراکتور و تأثیری که بازی بدون تماشاگر روی روند یک تیم خواهد گذاشت چه صحبتی دارید؟
بازی بدون تماشاگر و تعطیلات فیفادی بر تمامی تیم‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. مسأله‌ای که بدون شک روی پرسپولیس به‌عنوان پر هوادارترین تیم و اینکه روی بهترین فرم ممکن و روند پیروزی قرار داشت بیشتر و محسوس‌تر خواهد بود اما پرسپولیس به جهت فرم خوبی که دارد به بردن عادت کرده و از آنجا که باختی نداشته قطعاً با روحیه و شرایط فنی بهتری رودرروی تراکتور قرار خواهد گرفت. هر دو تیم تغییرات زیادی را به جهت بازیکن و کادر فنی داشته‌اند و قطعاً با شکل متفاوتی رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت که این مسأله به حساسیت‌های بازی می‌افزاید.
به لحاظ فنی چه تحلیلی روی دو تیم تراکتور و پرسپولیس دارید؟
پرسپولیس 4 بازی اخیرش را برده و باختی هم نداشته به همین دلیل یحیی توانسته روحیه بردن و نباختن را در تیم خودش به خوبی جا بیندازد و به شکل منسجمی به مصاف حریفان برود. تراکتور هم تیم خوبی در این فصل نشان داده و بعد از اینکه در چند هفته ابتدایی نتایج خوبی نگرفت در دو هفته اخیر بازی‌های خوبی را ارائه داد و به بردهای ارزشمندی دست یافت. از همین رو من دیدار مقابل تراکتور را بازی سختی می‌دانم و معتقدم که بازی سختی پیش روی هر دو تیم خواهد بود اما با وجود این من به‌دلیل داشتن فرم تیمی بهتر و بهره بردن از بازیکنان بهتر شانس پرسپولیس را برای پیروزی خیلی بیشتر از تیم میهمانش می‌دانم.
مصدومیت دیاباته و تأثیرش برای شکل نگرفتن حضور دو مهاجم خارجی در پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
عیسی که هنوز برای تبدیل شدن به مهاجم ششدانگ به زمان نیاز دارد. از سوی دیگر دیاباته هم به‌دلیل سن بالایش با مصدومیت مواجه شد تا نشان دهد که پرسپولیس نباید فقط به زوج لوکادیا و دیاباته چشم داشته باشد و همه حواس تیم در خط حمله فقط معطوف به لوکادیا باشد چون در بعضی از بازی‌ها و شرایط تاکتیکی ممکن است شرایط یک تیم ایجاب کند که تیم به شکل خاصی بازی کند و با یک مهاجم یا دو مهاجم به بازی ادامه دهد و مهاجمان دیگر هم باید خودشان را به فرم مطلوب و بالایی برسانند تا هم خودشان و هم پرسپولیس را از این موضوع ذینفع سازند. در این بین حتماً باید مهاجمان پرسپولیس تحمل نیمکت‌نشینی را داشته باشند و برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی خودشان را در سطحی نزدیک به لوکادیا قرار دهند. در رابطه با دیاباته باید این را هم اضافه کنم امیدوارم که دیاباته به همان دیاباته زمان استراماچونی تبدیل شود.
روند فنی پرسپولیس را در طول شش هفته‌ای که از لیگ سپری شد، چگونه ارزیابی کردید؟
قبل از اینکه جواب این سؤال را بدهم باید به این نکته بپردازم که تعطیلی طولانی ناشی از مسابقات جام جهانی موجب آن می‌شود که همه تیم‌ها ضرر کنند و البته این نکته هم است که این ضرر برای صدرنشین محسوس‌تر خواهد بود. در این بین هم من تیمی را به غیر از پرسپولیس در حد و قواره قهرمانی ندیدم و پرسپولیس را به لحاظ فنی در شرایط بالاتری دیدم و اعتقاد دارم بعد از هفته سوم روند پیشرفت فنی پرسپولیس شروع شد نکته‌ای که موجب رسیدن پرسپولیس به صدر و ادامه این روند تا هفته ششم شد.
در رابطه با شرایط پرسپولیس که هافبک‌های این تیم کم موقعیت می‌سازند چه صحبتی دارید؟
من معتقدم شرایط ترابی و صادقی و سر لک بهتر می‌شود و این سه بازیکن با رسیدن به شرایط خوب که این امر در حال محقق شدن است حتماً می‌توانند شرایط تیمشان را در خط میانی بهتر ساخته و به بهترین شکل تاکتیکی برای مهاجمان و سایر عناصر هجومی تیمشان موقعیت بسازند و با این مسأله قطعاً قدرت گلزنی تیم پرسپولیس و در رأس آنها لوکادیا بیشتر خواهد شد.
در پستی کمبودی در پرسپولیس نمی‌بینید؟
پرسپولیس در همه پست‌ها بازیکنان خوبی دارد و در این فصل پرسپولیس از نیمکت خیلی خوبی هم بهره می‌برد که دست یحیی را در تیم برای ارنج و تعویض‌هایش بسیار باز گذاشته است.
 

 


Page Generated in 0.0062 sec