printlogo


کد خبر: 256197تاریخ: 1401/7/9 00:00
رحمتی: کی‌روش با کدام مربیان هماهنگ کرد؟
قوانین، دلخواه آقای مهدی و همکارانشان پیش می‌رود


اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار
مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم اراک بعد از مصاحبه‌ای که مدیرعامل باشگاه انجام داد و صراحتاً مدعی شد که تیمش نباید فقط به خلق موقعیت دلخوش باشد متوجه شد که باید نتیجه بگیرد.
البته او پاسخ مدیر را داد اما خوب می‌داند که همه اینها به نتیجه‌ای بستگی دارد که در زمین رقم می‌خورد. او حالا به اتفاقات غیرفوتبالی و برگزار نشدن بازی فولاد مقابل ملوان در انزلی اشاره دارد: «ده روز پیش مصاحبه‌ای انجام دادم و خواستار روشن شدن یکسری اتفاق در هفته ششم شدم. جایی که بازی ملوان و فولاد به علت بدی هوا لغو شد. از آقای سهیل مهدی سؤال پرسیدم اما ایشان با خنده و شوخی جواب داد و به سادگی از کنار آن رد شد. ما به‌عنوان یک باشگاه حاضر در لیگ برتر همان‌طور که هزینه می‌کنیم و زمان می‌گذاریم و هوادار داریم، باید جواب قانع‌کننده‌ای به ما بدهند و شفاف بگویند چرا بازی فولاد و ملوان لغو شد.»
رحمتی انتظار دارد که طبق قانون بازی را باید 24 ساعت به تعویق می‌انداختند: «همان‌طور که مستحضر هستید مربی و بازیکنان ملوان گفتند شرایط عادی بوده است. حالا آن روز بازی لغو شد باید ۲۴ ساعت بعد برگزار می‌شد. خیلی جالب بود که اصلاً برای ۲۴ ساعت بعد صبر نکردند ببینند شرایط آب و هوایی چطور است و بازی را لغو کردند.»
رحمتی مشابه همین اتفاق را هم در سال گذشته تجربه کرده بود: «زمانی که من سرمربی پدیده بودم، هفته دوم بازی پدیده و پیکان بود و بارندگی شدیدی در تهران بود. با اصرار آقای مهدی بازی برگزار شد اما در دقیقه ۱۵ مسابقه کنسل و فردای آن روز ادامه بازی انجام شد. به تأکید آقای سهیل مهدی که باید مسابقه انجام شود.»
حالا رحمتی ادعا دارد که این قانون چرا برای تمام تیم‌ها به طور یکسان اجرا نمی‌شود و برخی تیم‌ها به زعم او تافته جدابافته هستند: «نمی‌دانم قانون برای یکسری از تیم‌های خاص انجام می‌شود یا اینکه فقط مختص ماست که باید این شرایط را تجربه کنیم. آقای سهیل مهدی با خود من تماس گرفتند و گفتند اگر بازیکنان فولاد از تیم ملی خط بخورند، بازی این تیم با ملوان قبل از بازی ما و ملوان انجام می‌شود. اما دیدید بازیکنان فولاد خط خوردند و در بیست روز تعطیلی لیگ این مسابقه انجام نشد. چه بسا این بازی می‌توانست تأثیر مستقیمی در جدال امروز ما و ملوان داشته باشد. اتفاقاتی که در آن بازی رخ می‌داد مطمئناً در بازی امروز هم تأثیرگذار بود.»
به هر حال او تیمش را برای بازی با ملوان آماده کرده است: «ما بعد از بازی با سپاهان تعطیلی کوتاهی به بازیکنان دادیم و تمرینات را شروع کردیم. دو بازی تدارکاتی برگزار کردیم که بچه‌ها خیلی خوب تلاش و تمرین کردند. تمام موارد بازی امروز را توضیح داده‌ایم و بازیکنان شناخت مناسبی دارند. تیم ملوان هم بسیار خوب و مردمی است و مسابقه سختی داریم اما با همت بچه‌ها اولین پیروزی خانگی را جشن می‌گیریم.»
رحمتی که در زمان کی‌روش به‌دلیل ترک اردو، جام جهانی را از دست داد حالا با انتقاد از فدراسیون مدعی است که سرمربی تیم ملی برخلاف ادعای‌شان برای برنامه مسابقات حداقل با او صحبت نکرده است: «ایشان بعد از اینکه بازی را برگزار نکردند، آقای کی‌روش را بهانه کردند و گفتند ایشان برنامه داده اما ما همه بی‌خبر هستیم. آقای نبی در برنامه زنده گفتند که آقای کی‌روش با همه مربیان و باشگاه‌های لیگ برتری صحبت کرده‌اند. من هم یکی از سرمربیان لیگ برتر هستم و با من صحبتی نشده است. حتی مکاتبه‌ای هم با باشگاه نشده؛ شاید با بقیه همکاران صحبت شده. این صحبت را آقای نبی انجام داده‌اند اما چنین اتفاقی نیفتــــــــاده است. ما سال‌های قبل هم تیم ملی داشتیم و سرمربی‌های مختلف بودند اما چنیــــــــن موردی پیش نیامد.»
ســــــــــــــرمربی آلومینیوم از رئیس فدراسیون انتظار دارد که با ورود به این مسائل، آنها را هم برطرف کند: «من از آقای تاج خواهش می‌کنم که به این مسأله ورود کند. به فدراسیون آمده‌اند تا تغییر اساسی انجام دهند و همه این مسائل را باید لحاظ کنند. آقای مهدی جواب سؤال من را نداد و از آقای کشوری‌فرد خواهش می‌کنم به‌عنوان رئیس سازمان لیگ ورود کند و جواب ما را بدهد که چرا در فوتبال چنین اتفاقی می‌افتد و‌ همه قوانین طبق دلخواه آقای مهدی و همکارانشان پیش می‌رود و چیزی که ایشان در نظر می‌گیرد باید رخ دهد.»

 


Page Generated in 0.0053 sec