printlogo


کد خبر: 256182تاریخ: 1401/7/9 00:00
امیدواری سامورایی ها در آستانه جام جهانی
ژاپن نتیجه 2018 را تکرار می‌کند‌؟



تیم ملی فوتبال ژاپن با سخت‌ترین قرعه در بین تیم‌های آسیایی حاضر در رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر مواجه
 شد.  سامورایی‌ها در گروه  E رقابت‌ها با تیم‌های اسپانیا، آلمان و کاستاریکا همگروه شدند تا از سوی کارشناسان کمترین شانس را برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی در بین تیم‌های آسیایی داشته باشند.
در هفته  اول مهر ماه 32 تیم حاضر در قطر آخرین فیفادی خود پیش از رقابت‌ها را برگزار کردند. ژاپن هم در این فرصت به مصاف امریکا و اکوادور رفت. بازی‌هایی که برای موریاسو و تیمش پیروزی مقابل ایالات متحده و تساوی مقابل اکوادور را به همراه داشت.
در طرف مقابل  تیم‌های آلمان و اسپانیا که شانس‌های اصلی صعود از گروه ژاپن هستند نتایج خوبی در دو هفته پایانی لیگ ملت‌های اروپا کسب نکردند. شاگردان هانسی فیلیک مقابل مجارستان شکست خوردند و در یک بازی عجیب مقابل انگلیس به تساوی رسیدند و عملکرد پسران انریکه هم با وجود صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا آنگونه که باید رضایتبخش نبود. آنها مقابل سوئیس شکست خوردند و مقابل یاران رونالدو به پیروزی رسیدند. باتوجه به آنچه پیش‌تر گفته شد به نظر می‌رسد قدرت آلمان و اسپانیا به مانند دوره‌های گذشته نباشد و اگر کادر فنی سامورایی‌ها به رهبری هاجیمه موریاسو بتواند تمرینات تیمش را به گونه‌ای طراحی کند که شاگردانش با آمادگی کامل وارد مسابقات شوند می‌توان گفت ژاپن به عنوان یکی از تیم‌های صعود کننده از گروه E  لقب خواهد گرفت.

برتری سامورایی‌ها نسبت به آلمان و اسپانیا
یکی دیگر از نکات مثبتی که بیست و دومین دوره جام جهانی برای تیم‌های آسیایی از جمله ژاپن دارد، برگزاری این رقابت در قاره کهن است. نکته‌ای که باعث می‌شود از نظر آب و هوا روی بازیکنان تیم‌های اروپایی تأثیر بگذارد و باعث افت عملکرد تیم های قاره سبز به سود دیگر تیم‌ها شود.
 نکته‌ای که باعث  شده است مردم ژاپن و کارشناسان فوتبال به تکرار نتیجه جام جهانی 2018 توسط این کشور شرق آسیا امیدوار شوند.
 البته باید منتظر ماند و دید تا زمان آغاز رقابت‌ها چه اتفاقاتی برای تیم‌ها رخ می‌دهد.


Page Generated in 0.0055 sec