printlogo


کد خبر: 256181تاریخ: 1401/7/9 00:00
اینترمیلان- رم، ساعت 19:30
بازگشت آقای خاص به سن‌سیرو

فرخ حسابی
روزنامه نگار
با پایان یافتن تعطیلات بازی‌های ملی دو غول سری A در ورزشگاه سن‌سیرو به مصاف یکدیگر می‌روند. اینترمیلان قبل از اردوهای ملی برد را با باخت عوض کرد و رم هم شکست خورد، حالا هر دو انگیزه زیادی دارند برای اینکه با کسب سه امتیاز این بازی در جمع مدعیان بمانند.
نیکولو بارلا در دقیقه 5 بازی در داچیا آر‌نا، ورزشگاه اودینزه، میهمان را پیش انداخت و به نظر می‌رسید سومین برد پیاپی نراتزوری در راه است اما در آن هفته عجیب مثل یوونتوس و میلان شکست خوردند تا نتایج عجیب هفته هفتم کامل شود. تیم سیمونه اینتزاگی بعد از شکست در دربی دلامادونینا و بازی با بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان، سومین باخت متوالی خارج از خانه را متحمل شد. این فصل برای دهمین بار در تاریخ، اینتر در هفت بازی اولش در لیگ ایتالیا حداقل سه بار شکست خورده و این آمار خوبی نیست هرچند آنها در حالی از رم پذیرایی می‌کنند که هفت بازی خانگی آخرشان در لیگ را برده‌اند و در چهار مسابقه دروازه‌‌شان باز نشده. علاوه بر این اینتر در 10 بازی آخر خود با تیم پایتخت شکست نخورده که بهترین روند این تیم در بیش از 80 سال است. اینتر در حال حاضر در رده هفتم سری A قرار دارد.
رم که سابقه خوبی در دیدار با سایر تیم‌های قدرتمند ایتالیا ندارد، آخرین بار نزدیک به شش سال قبل موفق به شکست اینتر شده است. اما تیم ژوزه مورینیو این فصل را خوب شروع کرده و در حالی به میلان می‌آید که یک امتیاز از اینتر بیشتر دارد. رم 13 امتیاز دارد و اینتر 12 امتیاز، تیم اول هم ناپولی با 17 امتیاز است.
رم در سه بازی آخرش در لیگ دو باخت داشته یعنی به اندازه شکست‌هایش در 21 بازی قبلی. آنها بعد از باخت تحقیرآمیز 4 بر صفر مقابل اودینزه، شکست خانگی بدی مقابل آتالانتا متحمل شدند. گل دقیقه 35 جورجیو اسکالوینی تنها ضربه در چهارچوب تیم میهمان بود. جای خالی پائولو دیبالا در این بازی به چشم آمد، مهاجم آرژانتینی که از یوونتوس آمده در دو بازی قبلی گل اول تیم را زده بود و روی هشت گلی که رم در این فصل زده در پنج تا نقش مستقیم داشته.
در حالی که وضعیت دیبالا برای این بازی مبهم است، رم می‌تواند به بهترین گلزن فصل قبل خود، تامی آبراهام، خرید تابستانی آندره‌آ بلوتی و نیکولو زانیولو اتکا کند که به تیم برگشته. رم می‌تواند به خط دفاع آسیب‌پذیر اینتر حمله کند و مورینیو برای بازی مقابل تیم سابقش به انگیزه مضاعف نیازی ندارد.
 
اخبار تیمی
ابتدا به خاطر محرومیت و حالا به خاطر مصدومیت ران، اینتر بازیکن ثابت خط میانی خود، مارسلو بروزوویچ را در اختیار ندارد. از ابتدای فصل قبل، نراتزوری با بودن این بازیکن کروات 69 درصد بازی‌هایش را برده؛ بدون او هرگز نبرده‌اند و متوسط امتیازشان هفت دهم امتیاز در هر بازی بوده.
روملو لوکا با مشکلات مصدومیت درگیر است و همچنان جدا تمرین می‌کند و به این بازی نمی‌رسد اما هاکان چالهان اوغلو می‌تواند دقایقی بازی کند. دنزل دامفرایس در سیستم مورد علاقه اینتزاگی، 3-5-2 در سمت راست در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد بخصوص با سابقه خوب گلزنی به رم در دو مسابقه آخر لیگ. ادین ژکو هم امید دارد در رقابت با خواکین کوره آ برنده شود و مقابل تیم سابقش در ترکیب اصلی باشد.
مورینیو ماراش کومبولا و استفان الشعراوی را دوباره در ترکیب دارد اما دو بازیکن هلندی‌اش، جورجینیو واینالدوم و ریک کارسدورپ مدت‌ها نمی‌توانند بازی کنند.
دیبالا در هفته گذشته برای تیم ملی آرژانتین بازی نکرد و احتمالاً تنها آماده نشستن روی نیمکت خواهد بود بنابراین احتمالاً زانیولو و کاپیتان لورنزو پلگرینی از آبراهام در خط حمله حمایت خواهند کرد. گزینه دیگر بلوتی است که با لباس تورینو چهار گل در سن‌سیرو به اینتر زده و از سال 2016 هیچ بازیکنی به اندازه او به نراتزوری در خانه‌اش گل نزده.
 
 


Page Generated in 0.0055 sec