printlogo


کد خبر: 256174تاریخ: 1401/7/9 00:00
خبر



مسابقات جهانی نابینایان باکو
اعزام کیفی برای تیم ملی
رئیس انجمن جودوی نابینایان و کم بینایان اعلام کرد تنها کسانی به مسابقات جهانی باکو اعزام می‌شوند که شانس زیادی برای کسب مدال داشته باشند. علیرضا امینی که سابقه ریاست فدراسیون جودو را دارد و حالا مسئول انجمن نابینایان و کم بینایان شده، در این‌باره گفت: «مسابقات جهانی جودوی نابینایان و کم بینایان ۱۲ آبان در باکو برگزار می‌شود که سهمیه پارالمپیک پاریس توزیع می‌شود، سعی داریم کسانی را به این تورنمنت اعزام کنیم که شانس زیادی برای کسب مدال داشته باشند، البته این که چه تعداد ورزشکار به باکو اعزام می‌شوند بستگی به تصمیم کادر فنی دارد.» رئیس انجمن جودوی نابینایان و کم بینایان با بیان این که تغییر قوانین در جودوی نابینایان و کم بینایان به نفع جودوکاهای نابینا شده است، ادامه داد: «اگر در گذشته در حق جودوکاهای نابینا در مسابقات اجحاف می‌شد، تغییر قوانین از سوی فدراسیون جهانی سبب شد تا عدالت به درستی اجرا شود و جودوکای نابینا به حقش برسد.»

حضور ۵ تیم در لیگ بوکس
لیگ برتر بوکس ایران از نیمه دوم آبان آغاز می‌شود. حضور ۵ تیم در لیگ برتر بوکس ایران قطعی شده است و اگر مشکلی پیش نیاید، با اضافه شدن ۳ تا ۴ تیم دیگر به این تعداد، لیگ بوکس کشور با ۸ یا ۹ تیم برگزار می‌شود. تیم‌هایی چون پلیمر خلیج‌فارس، اکو خراسان، یک تیم از تهران، نیروهای مسلح و بستنی میهن، ۵ باشگاهی هستند که برای حضور در لیگ بوکس به توافقات نهایی با فدراسیون بوکس رسیده‌اند. طبق پیشنهاد اولیه، مسابقات لیگ برتر بوکس قرار است نیمه دوم آبان ماه یا اول آذر ۱۴۰۱ پیگیری شود. احتمالاً ۳ تیم دیگر به این پنج تیم اضافه شوند. دور گذشته رقابت‌ها به صورت متمرکز و در یک هفته تا ۱۰ روز برگزار شد اما در این دوره فدراسیون بوکس تصمیم دارد مسابقات را به صورت رفت و برگشت برگزار کند.
 آخرین دوره این مسابقات سال ۱۳۹۹ برگزار شد که تیم پلیمر خلیج فارس با برتری برابر همه رقبا، به عنوان قهرمانی دست یافت.
 
بازدید وزیر ورزش از سالن هفتم تیر
وزیر ورزش و جوانان از روند بازسازی سالن شهدای هفتم تیر تهران بازدید کرد. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در این بازدید گزارش کاملی از لزوم بازسازی این سالن قدیمی کشتی پایتخت و کارهای عمرانی انجام شده را به حمید سجادی ارائه کرد. قرار است این سالن پس از بازسازی و نوسازی کامل، محل برگزاری مسابقات بین‌المللی و کشوری فدراسیون و همچنین خوابگاه کشتی‌گیران شرکت کننده باشد.


Page Generated in 0.0058 sec