printlogo


کد خبر: 256157تاریخ: 1401/7/9 00:00
گل‌گهر- استقلال
این بازی دل شیر می‌خواهد

تقابل امیر قلعه‌نویی با استقلال همیشه جذاب و تماشایی بوده و از دیرباز که او با دیگر تیم‌ها رخ در رخ استقلال قرار می‌گرفت، تقابلی جذاب و تماشایی روی پرده نمایش به تصویر درمی‌آمد. این بار نیز تردیدی نیست که رویارویی او با استقلال که از یک مربی خارجی سود می‌برد، کشش بسیاری را برای علاقه‌مندان به فوتبال ایجاد خواهد کرد. این بازی تحت تأثیر موقعیت دو تیم در بالای جدول برگزار خواهد شد. برای گل‌گهر که با 12 امتیاز بالاتر از استقلال در رتبه دوم جا خوش کرده شاید تساوی با استقلال نیز نتیجه ایده‌آلی باشد اما برای استقلال هرگز مساوی نتیجه امیدوار‌کننده‌ای نیست بخصوص اینکه هفته آینده نیز باید مصافی دشوار با فولاد را پشت سر بگذارد. استقلال باید برای پیروزی در سیرجان مقابل حریف خود قرار بگیرد و هرگز فرصت پشت سرگذاشتن این تیم را در شهر خودش از دست ندهد. شاید الحاق دیرهنگام ملی‌پوشان استقلال تا حدی ذهن ساپینتو را درگیر خود کرده باشد اما دست استقلال برای پیروزی در این بازی با مردانی که در تهران تمرین کردند، بسته نباشد. استقلال حتی در غیاب ملی‌پوشان خود نیز می‌تواند شانس بالایی برای رسیدن به پیروزی در این بازی داشته باشد به شرط آنکه برای تمام لحظات این بازی برنامه داشته باشد و اجازه ندهد گل‌گهر که تیم پرمهره‌ای است با استفاده از حق میزبانی بر توپ و میدان مسلط شود. به طور قطع ساپینتو که علاقه‌ای به ارائه فوتبال دفاعی ندارد و این موضوع را بارها در اظهارات خود بیان کرده، در این میدان نیز تیمش را کاملاً رو به جلو و بر پایه تاکتیک‌های هجومی چیدمان خواهد کرد اما باید در مقابل گل‌گهر که دستش برای ارائه همین تاکتیک هرگز بسته نیست نیز در خط دفاع با برنامه عمل کند و هرگز عرصه را برای حملات پردامنه شاگردان قلعه‌نویی باز نگذارد. تیم قلعه‌نویی میانگین بهتری را در قیاس با استقلال در تعداد گل‌های زده به جا گذاشته اما به لحاظ دفاعی وضعیت استقلال بهتر از حریف است. با این حال پیش‌بینی می‌شود هر تیمی از تک‌موقعیت‌های خود بیشترین بهره را ببرد، به نتیجه دلخواه خواهد رسید.
 
برگ برنده استقلال
مهدی قایدی بهترین گزینه برای عبور از خط دفاع گل‌گهر است و اگر بخوبی تغذیه شود، می‌تواند گره از کار استقلال باز کند. قایدی روی زمین تسلط قابل توجهی دارد و اگر در فضاهای مناسب صاحب توپ شود، استقلال دغدغه‌ای بابت کسب پیروزی در این میدان نخواهد داشت. البته هماهنگی او با محمد محبی و احتمالاً سجاد شهباززاده نیز نقشی کلیدی در برتری استقلال مقابل گل‌گهر نخواهد داشت. بدون شک اگر قایدی به همراه دو ضلع دیگر خط حمله استقلال آماده و قبراق باشد، آبی‌ها دغدغه‌ای برای کسب پیروزی در این بازی مهم نخواهند داشت و بعد از پیروزی مقابل نساجی برد دیگری را مقابل تیم مدعی گل‌گهر به دست خواهند آورد. عناصر هجومی استقلال در این بازی کلید پیروزی مقابل حریف تلقی خواهند شد.

ZOOM
استقلال و گل‌گهر بدون تماشاگر

شورای تأمین استان کرمان و شهرستان سیرجان درباره بازی استقلال و گل‌گهر تشکیل جلسه داده و بنابر تصمیم مسؤلان مربوطه، دیدار تیم‌های گل‌گهر و استقلال در هفته هفتم لیگ برتر بدون حضور تماشاگران انجام خواهد شد. به این ترتیب این بازی تماشاگری نخواهد داشت.
 


Page Generated in 0.0057 sec