printlogo


کد خبر: 256156تاریخ: 1401/7/9 00:00
خبر



پاداش ‌های کی‌روش محرمانه است
کارلوس کی‌روش دوره جدید سرمربیگری خود در تیم ملی کشورمان را با یک پیروزی ارزشمند برابر تیم ملی اروگوئه استارت زد و مقابل سنگال نیز به تساوی رسید تا تیم ملی جدا از بحث تاکتیکی، از نظر روانی هم در شرایط مطلوبی قرار بگیرد. پس از پایان اردوی اتریش بار دیگر این بحث مطرح شد که قطعاً حضور در ایران جدا از بحث اعتبار سرمربیگری در جام جهانی، از بابت مالی هم برای کارلوس عایدی خواهد داشت و این سرمربی بزرگ جدا از دستمزد ماهیانه، رقمی را نیز تحت عنوان پاداش پیروزی‌های احتمالی مقابل تیم‌های حریف ما در جام جهانی دریافت خواهد کرد ولی به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال تمایل چندانی به باز کردن این مسأله ندارند. یکی از مدیران فوتبال کشور در این رابطه به همکار ما گفت: «شرایط قرارداد میان فدراسیون و آقای کی‌روش براساس توافق صورت گرفته کاملاً خصوصی است و اصلاً قرار نیست همه مفاد آن در رسانه‌ها مطرح شود. حتی اغلب مدیران فدراسیون هم در جریان این مسأله نیستند. من خودم نمی‌دانم بابت نتایج ایران در جام جهانی چه توافقی با کارلوس کی‌روش انجام شده است ولی قطعاً پاداش پیروزی‌های احتمالی او محرمانه است و دلش نمی‌خواهد در این رابطه اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.»

قطر میزبان مرحله نهایی مقدماتی المپیک شد
قطر به‌عنوان میزبان جام ملت‌های زیر 23 ساله‌های آسیا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد؛ مسابقاتی که مرحله نهایی مقدماتی المپیک نیز به شمار می‌رود. کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در پنجمین جلسه خود که در کوالالامپور مالزی برگزار شد، قطر را به‌عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال ۲۰۲۴ انتخاب کرد. ایران، عربستان، امارات و ازبکستان نیز نامزد میزبانی این مسابقات بودند.  آسیا ۳.۵ سهمیه برای فوتبال المپیک دارد و تیم‌های صعودکننده به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال، فرصت حضور در این مسابقات را خواهند داشت.

صعود تیم ملی به رتبه بیستم فیفا
در آخرین رنکینگ فیفا قبل از آغاز جام جهانی که چند روز دیگر به‌صورت رسمی اعلام می‌شود، ایران در رتبه بیستم قرار دارد. پیروزی برابر اروگوئه 5.78 و تساوی مقابل سنگال 0.20 امتیاز مثبت به تیم ملی اضافه کرد تا در مجموع با کسب 5.98 امتیاز مثبت، مجموع امتیازات ایران به عدد 1564.62 برسد و شاگردان کی‌روش با دو رتبه صعود به جایگاه بیستم رده‌بندی فیفا برسند. ژاپن به‌عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آسیایی ایران، با غلبه بر امریکا و تساوی مقابل اکوادور امتیازات خود را به عدد 1559 رساند. اختلاف آنها با ایران فقط 5 امتیاز است. کره جنوبی با تساوی برابر کاستاریکا و غلبه بر کامرون، 4.27 امتیاز مثبت کسب کرد و در رتبه سوم آسیا باقی ماند. استرالیا، تیم چهارم آسیا هم در 2 بازی توانست نیوزیلند را شکست دهد و در این رتبه باقی بماند. برزیل بعد از برتری مقابل غنا و تونس رتبه اول رنکینگ فیفا را حفظ کرد.


Page Generated in 0.0051 sec