printlogo


کد خبر: 256034تاریخ: 1401/7/6 00:00
بارقه‌های امید با شکست اروگوئه
آنها با کی‌روش بازیکنان دیگری هستند

آرمن ساروخانیان
روزنامه‌نگار ورزشی

حتی خوشبین‌ترین کارشناسان هم نمی‌توانستند برد یک بر صفر تیم ملی مقابل اروگوئه را پیش‌بینی کنند. کی‌روش در فرصت کوتاه پیش از این بازی روی بازگشت نظم تاکتیکی و تقویت ساختار دفاعی تأکید داشت، ولی تحول تیم فراتر از انتظار بود. اکثر بازیکنان تیم ملی قبلاً با کی‌روش کار کرده‌اند و این آشنایی کمک کرد که بتوانند برنامه‌های این مربی را به بهترین شکل پیاده کنند.
عزت‌اللهی دوباره به همان بازیکنی تبدیل شد که قبلاً زیر نظر کی‌روش دیده بودیم و فضای مقابل خط دفاع را به خوبی پوشش داد. صادق محرمی در سمت راست توانست نونز را به خوبی کنترل کند و ابوالفضل جلالی، کم‌سابقه‌ترین بازیکن تیم هم در سمت چپ نمایش کم‌اشتباهی داشت.
کی‌روش بر خلاف شایعات شجاع خلیل‌زاده را دعوت کرد و در این بازی زوج او با کنعانی را محک زد. شجاع به جز دفع توپ اشتباهی که به فرصت شوت نونز در نیمه اول تبدیل شد، عملکرد خوبی داشت و کنعانی با بازیخوانی خوب توانست عمق دفاع را کنترل کند.
کی‌روش در این بازی از تمام نیروهایش استفاده نکرد و هنوز مشخص نیست که ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی همین یازده نفر باشند. رضاییان و نورافکن به دلیل صادر نشدن ویزا در این اردو غایب بودند و در صورت آمادگی ممکن است خودشان را به ترکیب تحمیل کنند.
ابهام بزرگتر در خط حمله است و او جابه‌جایی‌های زیادی داشت تا دستش رو نشود. مهدی طارمی که آماده‌ترین مهاجم این روزهای تیم ملی است، بازی را از روی نیمکت شروع کرد و حضورش در نیم ساعت پایانی توانست جریان بازی را تغییر دهد. یکی از سؤالات مهم پست بازی او در تیم ملی است و بعد از این بازی حتی این بحث مطرح شد که ممکن است از بین مهاجم پورتو و آزمون یک نفر بازی کند.
طارمی در این بازی به عنوان گوش چپ بازی کرد، ولی متمایل به مرکز بود و آزادی عمل داشت که به نقاط دیگر زمین هم سر بزند. تک گل بازی با حرکت او از مرکز زمین شروع شد و در صحنه‌های دیگر هم با هوش بالا در فضاهای خالی جایگیری می‌کرد.
یکی از مشکلات تیم ملی در جام جهانی 2014 کمبود بازیکن مطمئن روی نیمکت بود و خستگی بازیکنان در شکست روز آخر مقابل بوسنی نقش زیادی داشت.
کی‌روش حالا سعی می‌کند برای هر پست دو بازیکن آماده داشته باشد و بازی با اروگوئه نشان داد که بازیکنان نیمکت‌نشین در اکثر پست‌ها با بازیکنان اصلی فاصله زیادی ندارند. بازی با انگلیس فشار زیادی به تیم وارد خواهد کرد و نیمکت قوی به کی‌روش کمک می‌کند که برای دو بازی حساس بعدی تیم تازه‌نفسی را به زمین بفرستد.
 


Page Generated in 0.0056 sec