printlogo


کد خبر: 256031تاریخ: 1401/7/6 00:00
خبر



وام 120 میلیاردی پرسپولیس
بعد از فروش ۱۰ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس در فرابورس، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از این محل به حساب این باشگاه واریز شد و قرار بود این پول زیر نظر کمیته‌ای سه نفره متشکل از نماینده سازمان خصوصی‌سازی، وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس هزینه شود. با این حال با تصمیمی که گرفته شد، در نهایت این مبلغ در یکی از بانک‌ها به‌عنوان سرمایه‌گذاری سپرده شد و مبلغی بابت این سپرده وام دریافت شد.
حالا ایسنا به نقل از یک مقام آگاه در باشگاه پرسپولیس خبر داده این باشگاه با ضمانت سپرده ۳۵۰ میلیاردی خود نزد یکی از بانک‌ها، از این بانک‌ها۱۲۰ میلیارد تومان وام اخذ کرده تا هزینه‌های جاری خود را پرداخت کند. طبق توافق انجام شده میان مدیران این بانک و پرسپولیس قرار است از محل سود سپرده پرسپولیس، بخشی از قسط وام ۱۲۰ میلیاردی پرداخت شود و باقیمانده را باشگاه از محل درآمدهای خود پرداخت کند.
به نظر می‌رسد این تصمیم برای حفظ کل ۳۵۰ میلیارد تومان انجام شده که از محل فروش سهام به حساب باشگاه واریز شد و از طرفی منابعی برای هزینه‌های جاری باشگاه تأمین شده است.
 
قرارداد با کارگزار به کجا رسید؟
مدت‌‌هاست بحث فسخ قرارداد با کارگزار اسپانسر پرسپولیس مطرح است اما باشگاه هنوز خبری را به‌صورت رسمی در این خصوص اعلام نکرده است.
واقعیت اینکه بعد از حدود گذشت یک سال از زمان انعقاد این قرارداد مسئولان باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا به این همکاری پایان داده و قرارداد را فسخ کنند. ظاهراً در روزهای اخیر فرایند فسخ قرارداد از سوی باشگاه پرسپولیس انجام شده و ایرادات قانونی که به این قرارداد وارد است، در حال بررسی است. از جمله ایراداتی که به این قرارداد وارد شده بحث عدم ضمانت‌نامه این شرکت برای اجرای تعهدات و پرداخت‌ها و موارد دیگر است که مسئولان باشگاه پرسپولیس را در پی آن داشته تا به این قرارداد پایان دهند. شنیده می‌شود حتی در صورت فسخ قرارداد با ایده‌پویان ماژ باشگاه دنبال کارگزار دیگری نخواهد رفت و قصد دارد خودش با اسپانسرها مستقیماً کار کند. قرارداد با ایرانسل در همین راستاست اما به خاطر نامشخص بودن وضعیت کارگزار هنوز رسمی نشده.
 
 


Page Generated in 0.0045 sec