printlogo


کد خبر: 256002تاریخ: 1401/7/6 00:00
ایتالیا دیگر غصه جام جهانی را نمی‌خورد
نمایشی امیدبخش برای آینده آتزوری



در مصاحبه‌های بعد از بازی آتزوری لبخندهای تلخی وجود داشت. هر گونه رضایتی برای حضور در نیمه نهایی لیگ ملت‌ها به‌دلیل آگاهی از اینکه یک تورنمنت بزرگ در اواخر امسال با غیبت ایتالیا آغاز می‌شود، کمرنگ بود. با این حال، با توجه به ناکامی صعود به جام جهانی، این پیروزی مانند تبلیغ خوب برای یک محصول خاص بود.
برای آنهایی که ضربه ناشی از شکست سنگین مقابل آلمان در تابستان را به خاطر داشتند، سخت بود تصور اینکه تیم روبرتو مانچینی بتواند به این سرعت به اوج برگردد. آنها این کار را انجام دادند اما نتیجه‌اش به همان اندازه که رضایتبخش بود ناراحت‌کننده هم بود چون بار دیگر سبب شد که طرفداران آتزوری بابت ندیدن تیم محبوب‌شان در جام جهانی افسوس بخورند. با این حال، نگاه به عقب هم فایده‌ای ندارد و در عوض آن، ایتالیا باید چشمان خود را ببندد و تمام تلاش خود را برای دیدن افقی فراتر از جام جهانی قطر کند. نادیده گرفتن بزرگترین جشنواره فوتبالی در جام جهانی دشوار خواهد بود، اما این دقیقاً همان کاری است که ایتالیایی‌ها باید انجام دهند و با یک برنامه‌ریزی دقیق اطمینان حاصل کنند احیای آنها می‌تواند طولانی مدت باشد.
دو بازی اخیر ایتالیا در مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا نشان دهنده بازگشت شخصیت و عزمی به این تیم بود که باعث موفقیت این تیم در یورو 2020 شد. در بازی با انگلیس و بیشتر از آن مقابل مجارستان، ایتالیا با وجود بحرانی که در آن قرار داشت، توانست نتایج مورد نیاز خود را کسب کند و این نشان‌دهنده مقاومتی بود که با از سرگیری فوتبال رقابتی آنها در جای خوبی قرار خواهند گرفت.
ایتالیا برای اینکه بتواند رؤیای فتح جام جهانی را محقق کند، باید از تعطیلات ناخواسته خود به بهترین و عاقلانه‌ترین شکل استفاده و شروع به برنامه‌ریزی برای رقابت در سال‌های آینده کند. این تحول کوچک در انتخاب بازیکن، اگر سنگ بنای موفقیتی پایدارتر نباشد، فایده‌ای برای آتزوری نخواهد داشت. به نظر می‌رسد که اعضای قدیمی تیم جایگاه خود را پس گرفته‌اند در حالی که چهره‌های تازه‌وارد تیم هم با نگرش درست برای ایجاد تفاوت ظاهر شده‌اند. اما کارهای زیادی باقی مانده است که باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود لذتی که در چند روز گذشته تجربه کردند، می‌تواند ماندگارتر باشد. زخم از دست دادن فرصت بازی در جام جهانی قطر هنوز خیلی برای ایتالیا دردناک است که نمی‌توان نادیده گرفت اما نشانه‌های‌ موجود می‌گویند که آتزری می‌تواند از این ناراحتی برای احیای دوباره تیم ملی‌اش استفاده کند.


Page Generated in 0.0048 sec